Sintomi di l'ernia addominale è cause principali
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Possibili complicazioni di l'ernia addominale
- Ciò chì causa l'ernia addominale
- Chirurgia di l'ernia addominale
- Cumu hè a recuperazione
L'ernia addominale hè caratterizata da un gonfiu di qualchì organu in u ventre fora di u corpu, chì di solitu ùn causa sintomi, ma pò causà dolore, gonfiore è rossu in a zona, soprattuttu quandu ci hè una trappula o una torsione di l'organi chì sò drentu à l'ernia.
L'ernia addominale hè caratterizata da un gonfiu di qualchì organu in u ventre fora di u corpu, chì di solitu ùn causa micca sintomi, ma pò causà dolore, gonfiore è rossu in a zona, soprattuttu quandu ci hè una trappula o una torsione di l'organi chì sò drentu à l'ernia.
U trattamentu per l'ernia addominale hè fattu per mezu di una chirurgia per rimpiazzà quella parte di l'organu dietro i musculi addominali. A cirurgia hè simplice, senza a necessità di anestesia generale è, in generale, a persona ferma in l'uspidale per solu 1 ghjornu.
Principali sintomi
A presenza di una ernia addominale hè rimarcata per via di l'esistenza di un gonfiore o di un buccone in a regione di u ventre, principalmente in a regione sopra l'ombelicu, in l'internu di l'ombelicu è in l'inguine. Questa gonfia si forma quandu u cuntenutu di u ventre, di solitu l'intestinu, riesce à superà u musculu di u ventre, furmendu un saccu erniale.
Generalmente, u cuntenutu di l'ernia sac pò entrà è uscì liberamente, senza causà sintomi, o causà un disagiu minore. Tuttavia, quandu l'orificiu di u passaghju di l'organi diventa più strettu, si verifica a cosiddetta ernia incarcerata o strangulata, chì pò presentà sintomi, cume:
- Dolore severu in u situ di l'ernia o in l'addome;
- Gonfiore è rossu à u situ di l'ernia;
- Nausea è vomitu.
Sta cundizione hè grave, è deve esse trattata cù una chirurgia u più prestu pussibule, per via di u risicu di mancanza di circulazione di sangue in l'organi, causendu infiammazione, perforazione, infezzione è morte di e cellule, chì hè necrosi.
Possibili complicazioni di l'ernia addominale
Ancu se a maiò parte di l'ernie sò risolte solu manipulendu l'ernia à a cavità addominale, in certi casi questu ùn hè micca pussibule, è pò causà complicazioni. Una di e cumplicazioni principali hè u strangulamentu di un organu in a regione addominale, a maiò parte di u tempu in l'intestinu, cù una diminuzione di a circulazione sanguigna versu u situ, chì pò causà necrosi.
In più di u strangulamentu, ci pò ancu esse un ostaculu intestinale, in u quale u cuntenutu intestinale ùn pò passà per a regione di l'ernia, chì pò causà nausea è vomitu, in più di stinzia.
Ciò chì causa l'ernia addominale
L'Hernia accade quandu ci hè un indebulimentu di u tissutu di u ventre, chì pò esse geneticu, o chì pò nasce dopu à una crescita di pressione in u ventre, cum'è in attività chì richiedenu assai sforzu fisicu, per via di l'obesità o di a gravidanza, per esempiu.
I tippi principali di ernia addominale sò:
- Inguinale, in a zona di l'inguernu, chì hè u tippu più cumunu. Amparate à identificà è trattà una ernia inguinale;
- Epigastric, chì ghjè sopra u nombrilicu, à a junzione trà i musculi di l'addome. Amparate più nantu à l'ernia epigastrica;
- Umbilicale, hè u più cumunu in i zitelli, è di solitu regressa senza avè bisognu di chirurgia in i primi anni di vita. Vede ciò chì farà in casu di ernia ombelicale;
- Incisiunale, accade à u locu di qualchì vechja chirurgia, per via di u debilitamentu di u locu induve a sutura hè stata fatta.
Per diagnosticà l'ernia addominale, u duttore pò fà un esame fisicu chì valuta u gonfiore di u ventre, ma a cunferma hè fatta da un esame ecograficu di l'abdomen.
Chirurgia di l'ernia addominale
U trattamentu principale per l'ernie hè a chirurgia, tuttavia, in certi casi, ponu regressà da soli, cum'è in u casu di e piccole ernie o ernie in u zitellu, in particulare u ombelicale.
A cirurgia hè realizata in un centru chirurgicu, cù anestesia lucale o spinale, è pò esse fatta cù l'apertura di l'addome o per videolaparoscopia, in una procedura chì dura circa 1 ora. Cusì, l'organi sò spinti è reintrodutti in l'addome, è l'apertura hè chjusa cù sutura.
Quandu i musculi di u ventre sò assai debuli, pò esse necessariu mette una maglia per rinfurzà a prutezzione è riduce e possibilità di a furmazione di una nova ernia.
Cumu hè a recuperazione
U periodu postoperatoriu di a chirurgia di l'ernia addominale di solitu si faci cù una ripresa rapida, è in 1 à 2 ghjorni site licenziatu da l'ospedale. E raccomandazioni sò:
- Utilizazione di medicazione analgésica o antiinflamatoria per u dolore, prescritta da u duttore;
- Ùn fate micca sforzi cum'è cunduce o portà pesu per 7 à 10 ghjorni;
- Riturnà à a cunsultazione di rivalutazione cù u chirurgu in 7 ghjorni;
- Eseguite attività fisiche più intense, cum'è sport, dopu à 1 mese.
A maiò parte di u tempu, l'ernia hè guarita cù a chirurgia è, dunque, ci hè un risicu assai chjucu di ritornu.