Iperemesi gravidarum: chì hè è cumu trattallu
Cuntenutu
- Cumu sapè se hè iperemesi gravidarum
- U vomitu eccessivu danneghja u zitellu?
- Cumu cuntrollà iperemesi gravidarum
- Ciò chì provoca eccessu di vomitu
U vomitu hè cumunu à l'iniziu di a gravidanza, tuttavia, quandu a donna incinta vomita parechje volte in tuttu u ghjornu, per settimane, questa pò esse una cundizione chjamata iperemesi gravidarum.
In questi casi, ci hè persistenza di nausea è vomitu in eccessu ancu dopu à u 3u mese di gravidanza, chì pò causà malessere è finisce per compromettà u statu nutrizionale di a donna, generendu sintomi cum'è bocca secca, frequenza cardiaca aumentata è perdita di pesu sopra 5% di u pesu iniziale di u corpu.
In i casi più miti, u trattamentu pò esse fattu in casa cù cambiamenti in a dieta è l'usu di medicazione antiacidi, per esempiu, in i casi più severi, pò esse necessariu stà in l'ospedale per ristabilisce u squilibru di i fluidi in u corpu è fà rimedii direttamente in vena.
Cumu sapè se hè iperemesi gravidarum
In a maiò parte di i casi, una donna chì soffre di iperemesi gravidarum ùn pò alleviare a voglia di vomitu aduprendu i rimedii naturali i più cumuni, cume i ghiaccioli di limonu o u tè à u zenzeru. Inoltre, altri segni è sintomi ponu apparì, cume:
- Difficultà à manghjà o à beie qualcosa senza vomitu dopu;
- Pèrdita di più di 5% di u pesu corpu;
- Bocca seca è diminuzione di l'urina;
- Stanchezza eccessiva;
- Lingua coperta cù un stratu biancu;
- U respiru acidu, simile à l'alcol;
- Aumentata di a frequenza cardiaca è diminuzione di a pressione sanguigna.
Tuttavia, ancu sì questi segni è sintomi ùn esistenu micca, ma a nausea è u vomitu rendenu difficiule a realizazione di l'attività quotidiana, hè assai impurtante di cunsultà l'ostetricu per valutà a situazione è identificà s'ellu hè un casu d'iperemesi gravidarum, partendu uttene u trattamentu currettu.
U vomitu eccessivu danneghja u zitellu?
In generale, ùn ci sò micca cunsequenze di vomitu eccessivu per u zitellu, ma ancu s'elli sò rari, alcune situazioni ponu accade cume u zitellu nasci cù pocu pesu, avè una nascita prematura o sviluppà un QI bassu. Ma queste complicazioni si verificanu solu in i casi induve l'iperemesi hè assai severa o in assenza di trattamentu adeguatu.
Cumu cuntrollà iperemesi gravidarum
In i casi i più mudi induve ùn ci hè micca una perdita di pesu marcata o risicu per a salute di a mamma o di u zitellu, u trattamentu pò esse fattu cun riposu è bona idratazione. Un nutrizziunistu pò cunsiglià un trattamentu nutrizionale, fendu a currezzione di i disturbi acidu-basi è elettroliti in u corpu.
Alcune strategie fatte in casa chì ponu aiutà à luttà contr'à a malatia è u vomitu di a mattina sò:
- Manghjate 1 sale è cracker d'acqua appena vi svegliate, prima di esce da u lettu;
- Pigliate picculi sorsi d'acqua fredda parechje volte à u ghjornu, soprattuttu quandu si sente malatu;
- Suggerite ghiacciolo di limonu o aranciu dopu à pranzi;
- Evite l'odori forti cum'è prufumi è a preparazione di pranzi.
Tuttavia, in i casi più severi, hè pussibule chì a donna incinta ùn sente alcuna migliuranza dopu aduttà ste strategie, essendu necessariu cunsultà dinò l'ostetricu per inizià l'usu di una medicina per a nausea, cum'è Proclorperazina o Metoclopramida.Se a donna incinta continua à soffre d'iperemesi gravidarum è perde assai pesu, u duttore pò cunsiglialu di stà in l'uspidale finu à chì i sintomi migliurinu.
Ciò chì provoca eccessu di vomitu
E cause principali di vomitu eccessivu sò i cambiamenti ormonali è u fattore emotivu, tuttavia, sta cundizione pò esse ancu causata da citochine chì penetranu in a circolazione di a mamma, carenza di vitamina B6, reazione allergica o gastrointestinale è, dunque, si deve cercà aiutu medicu.