Ipertiroidismu in gravidanza: sintomi, cumplicazioni pussibuli è cumu trattà

Cuntenutu
L'ipertiroidismu pò apparisce prima o durante a gravidanza, è quandu ùn hè trattatu pò causà prublemi cum'è a nascita pretermina, ipertensione, distaccu placentariu è abortu.
Sta malattia pò esse rilevata attraversu un test di sangue, è u so trattamentu si face cù l'usu di droghe chì regulanu u funziunamentu di a tiroide. Dopu a consegna, hè necessariu cuntinuà a vigilanza medica, postu chì hè cumunu chì a malattia fermi per tutta a vita di a donna.

Sintomi di ipertiroïdismu in gravidanza
I sintomi di ipertiroidismu in gravidanza ponu spessu esse confusi cù i sintomi chì si presentanu per via di i cambiamenti ormonali cumuni in gravidanza, è ci ponu esse:
- Calore è sudore eccessivi;
- Stanchezza;
- Ansietà;
- Cori acceleratu;
- Nausea è vomitu di grande intensità;
- Perda di pesu o incapacità di ingrassà, ancu sè manghjate bè.
Cusì, u segnu principale chì qualcosa pò esse sbagliatu cù a tiroide hè a mancanza di guadagnu di pesu, ancu cù un aumentu di l'appetitu è a quantità di cibu cunsumatu.
Hè impurtante chì a donna sia cuntrullata di modu regulare da u duttore per chì i testi sianu fatti per aiutà à valutà u statu generale di salute di a donna è di u zitellu. Cusì, in questu casu, a dosa T3, T4 è TSH in u sangue pò esse raccomandata, chì quandu in quantità aumentate pò esse indicativa di ipertiroidismu.
Tuttavia, hè impurtante ricurdà chì l'hormone T4 pò esse elevatu per via di alti livelli di beta-HCG in u sangue, in particulare trà l'8a è a 14a settimana di gravidanza, tornendu à a normalità dopu stu periodu.
Cumu trattà
U trattamentu di l'ipertiroïdismu in gravidanza si face cù l'usu di medicinali chì aiutanu à regulà a produzzione di ormoni da a tiroide, cum'è Metimazole è Propilracil, chì devenu esse aduprati secondu e indicazioni di u duttore.
À u principiu, dosi più grandi sò date per cuntrullà l'hormoni più rapidamente, è dopu à 6 à 8 settimane di trattamentu, se a donna migliora, a dosa di a droga hè ridutta, è pò ancu esse sospesa dopu 32 o 34 settimane di gestazione.
Hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu secondu i cunsiglii medichi, perchè altrimenti livelli alti di ormoni tiroidei ponu purtà à u sviluppu di complicazioni sia per a mamma sia per u zitellu.

Possibili complicazioni
E cumplicazioni di l'ipertiroïdismu in gravidanza sò in leia cù a mancanza di trattamentu o un trattamentu incompletu per l'ipertiroidismu, chì pò esse:
- Nascita prematura;
- Pocu pesu à a nascita;
- Ipertensione in a mamma;
- Prublemi di tiroide per u zitellu;
- Spustamentu di a placenta;
- Fallimentu di u core in a mamma;
- Abortu;
Hè impurtante di ricurdà chì in a maiò parte di i casi e donne avianu dighjà sintomi di a malattia prima di a gravidanza è dunque ùn custatanu micca i cambiamenti causati in u corpu quand'elli sò incinta. A causa principale di ipertiroidismu hè a malattia di Graves, chì hè una malattia autoimmune in a quale e cellule di u sistema immunitariu attaccanu a ghiandula tiroidea stessa, resultendu in a deregulazione di a produzzione ormonale. Vede più nantu à a malatia di Graves.
Cura postpartu
Dopu a consegna, hè necessariu cuntinuà à piglià e droghe per cuntrullà a tiroide, ma se u medicamentu hè interrotto, novi test di sangue devenu esse fatti per valutà l'ormoni 6 settimane dopu à a consegna, postu chì hè cumunu chì u prublema riprisenta.
Inoltre, durante u periodu di allattamentu hè cunsigliatu chì i medicazione sianu presi in e dosi più basse possibili, preferibilmente subitu dopu chì u zitellu sia allattatu è in cunfurmità cù i cunsiglii medichi.
Hè ancu impurtante di ricurdà chì i zitelli devenu esse sottoposti à testi di routine per valutà u funziunamentu di a tiroide, chì sò più propensi à avè iper o ipotiroidisimu.
Vede cunsiglii d'alimentazione per trattà è prevene i prublemi di tiroide guardendu u video seguente: