VIH è Viaghjà: 8 Cunsiglii Prima di Andà
Cuntenutu
- 1. Date ti tempu in più
- 2. Assicuratevi chì ùn ci sò restrizioni in u paese chì pensa à visità
- 3. Pianificate un appuntamentu cù u vostru duttore sanitariu
- 4. Uttenite i vaccini necessarii
- 5. Imballate i medicamenti chì avete bisognu per u vostru viaghju
- 6. Mantene i vostri medicazione vicinu
- 7. Revisate a vostra assicurazione è cumprate più se necessariu
- 8. Preparatevi per u vostru destinazione
- Purtà si
Panoramica
Se state pianificendu vacanze o viaghju di travagliu è campate cun HIV, a pianificazione anticipata vi aiuterà à avè un viaghju più piacevule.
In a maiò parte di i casi, l'HIV ùn hà micca influenza o impedisce di viaghjà. Ma i viaghji naziunali è internaziunali richiederanu qualchì preparazione. Andà in un paese diversu richiederà più pianificazione.
Eccu alcuni consiglii per aiutà a pianificà è preparassi per a vostra fuga.
1. Date ti tempu in più
Viaghjà quandu avete HIV pò richiede una pianificazione è una preparazione supplementari. Pruvate à riservà un viaghju qualchì mese o più in anticipu.
Questu furnisce assai tempu per incontrà u vostru fornitore di assistenza sanitaria, uttene medicinali è possibili vaccini in più, cunfirmà a vostra assicurazione, è imballà adeguatamente per a vostra destinazione.
2. Assicuratevi chì ùn ci sò restrizioni in u paese chì pensa à visità
Puderete bisognu di fà qualchì ricerca prima di viaghjà à l'internaziunale.
Alcuni paesi anu restrizioni à i viaghji per e persone chì campanu cun HIV. E restrizioni di viaghju sò una forma di discriminazione quandu avete HIV.
Per esempiu, certi paesi anu pulitiche in quantu à e persone cun HIV chì entranu in u paese o chì stanu per una visita à cortu andà (90 ghjorni o menu) o una visita à longu andà (più di 90 ghjorni).
I difensori di u mondu sanu travaglianu per riduce è eliminà e restrizioni di viaghju, è anu fattu prugressi.
Dapoi 2018, 143 paesi ùn anu micca restrizioni di viaghju per quelli chì campanu cun HIV.
Eccu alcuni esempii di recenti progressi:
- Taiwan è Corea di Sud anu abulitu tutte e restrizioni esistenti.
- Singapore hà allentatu e so leggi è permette avà sughjorni à cortu andà.
- U Canada facilita à e persone chì campanu cun HIV l'ottenimentu di un permessu di residenza.
Pudete cercà in basa di dati in ligna per cunfirmà se un paese hà restrizioni per i viaghjatori cù HIV. L'ambasciate è i consolati sò ancu risorse utili per più infurmazioni.
3. Pianificate un appuntamentu cù u vostru duttore sanitariu
Parlate cù u vostru duttore sanitariu almenu un mese prima di u vostru viaghju. Puderanu discute u vostru statutu di salute attuale è cumu pò influenzà i vostri piani di viaghju. Puderanu ancu fà analisi di sangue per vede cumu funziona u vostru sistema immune.
À questu appuntamentu, duvete ancu:
- Uttenite infurmazioni nantu à i vaccini o medicazione necessarii chì pudete avè bisognu prima di u vostru viaghju.
- Richiede una ricetta per qualsiasi medicazione chì avete bisognu durante u vostru viaghju.
- Uttene copie di tutte e ricette chì aduprarete durante u vostru viaghju.
- Richiede una lettera da u vostru duttore chì descrive i medicamenti chì imballerete è aduprerete durante u vostru viaghju. Puderete bisognu di mustrà stu documentu durante u viaghju è in dogana.
- Parlate per qualsiasi prublemi medichi chì ponu accade mentre viaghjate.
- Discutite e cliniche o i fornitori di assistenza sanitaria in a vostra destinazione chì ponu aiutà cù l'assistenza medica se hè necessariu.
4. Uttenite i vaccini necessarii
U viaghju in certi paesi richiede di riceve novi vaccini o vaccini di rinforzu. U vostru duttore di sanità probabilmente rivederà a vostra salute prima di raccomandà o amministrà certe vaccinazioni.
I Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie stabiliscenu chì quelli chì anu HIV senza immunosuppressione severa devenu esse vaccinati cum'è qualsiasi altru viaghjatore. E persone cun HIV ponu necessità di vaccini addiziunali per e cundizioni cum'è u morbellu, se a so immunità hè sparita.
Un conte di limfociti T CD4 bassi pò alterà u tempu di reazione à i vaccini. Questi vaccini ùn ponu micca esse efficaci o piglianu più tempu per travaglià secondu stu conte.
Questu pò richiede di uttene un vaccinu più in anticipu o uttene vaccini di rinfurzamentu addiziunali. Inoltre, u linfocitu T CD4 bassu pò impedisce di riceve certe vaccinazioni, cum'è per a frebba gialla.
5. Imballate i medicamenti chì avete bisognu per u vostru viaghju
Assicuratevi di avè tutti i medicamenti chì duverete piglià in u vostru viaghju prima di a partenza. Portate dinò dosi in più in casu chì sperimentate ritardi quandu viaghjate.
I medicamenti devenu esse chjaramente marcati è in u so imballu originale. Assicuratevi di rivedere cumu megliu magazinu di medicazione. Cunsiderate s'elli anu bisognu à esse tenuti à una certa temperatura o piattati da a luce s'elli sò sensibili à a luce.
Purtate una copia di a lettera da u vostru duttore sanitariu chì descrive i vostri medicamenti.
Pudete aduprà se un funzionario doganale u dumanda o se avete bisognu di cercà l'assistenza medica o rimpiazzà a medicazione mentre site fora.
Questa lettera duveria cuntene l'infurmazioni di cuntattu di u vostru duttore di salute è i medicazione chì pigliate. Ùn hà micca bisognu di specificà perchè pigliate i medicazione.
6. Mantene i vostri medicazione vicinu
Pensate à tene i medicamenti in un saccu à manu se sarete separati da i vostri bagaglii in ogni puntu. Questu vi assicurarà chì avete i vostri medicazione in casu di bagaglii persi o danneggiati.
Se avete intenzione di viaghjà in aria, u trasportu di farmaci liquidi di più di 100 millilitri (mL) richiederà l'approvazione da a vostra compagnia aerea o da l'aeroportu. Cuntattate a vostra linea aerea per determinà cumu si pò cuntinuà più liquidu di u limitu standard.
7. Revisate a vostra assicurazione è cumprate più se necessariu
Assicuratevi chì u vostru pianu d'assicuranza coprirà tutte e necessità mediche mentre viaghjate. Cumprate l'assicuranza di viaghju sè avete bisognu di una cobertura supplementaria mentre site in un paese diversu. Assicuratevi di piglià a vostra carta d'assicuranza in u vostru viaghju in casu avete bisognu di circà l'assistenza medica.
8. Preparatevi per u vostru destinazione
Viaghjà pò vene cun certi risichi per tutti, micca solu per quelli chì anu HIV. Vulete evità u cuntattu inutile cù certi contaminanti per evità a malattia. Imballà certi elementi pò aiutà à evità l'esposizione.
Per viaghjà in un paese cù insetti chì portanu malatie, imballate repellente d'insetti cun DEET (almenu 30 per centu) è vestiti chì copre a vostra pelle. U vostru duttore pò prescrive medicazione chì pò prevene queste malatie.
Pudete ancu vulè imballà un asciugamanu o una manta da aduprà in i parchi è in e spiagge è purtassi scarpi per impedisce u cuntattu cù i rifiuti animali.
Inoltre, imballate disinfettante per mani da aduprà in u vostru viaghju per tene e mani libere da i germi.
Amparate nantu à chì cibi da evità se viaghjate in un paese in via di sviluppu.
Evite di manghjà frutti o ligumi crudi, à menu chì ùn li sbucchiate da voi stessu, carne o frutti di mare crudi o pocu cotti, prudutti di latticini micca trasfurmati, o qualcosa di un venditore ambulante. Evite di beie l'acqua di u rubinettu è aduprà u ghjacciu fattu da l'acqua di u rubinettu.
Purtà si
Hè pussibule gode di viaghjà per affari o per piacè quandu si stà cun HIV.
Assicuratevi di vede u vostru duttore sanitariu prima di un viaghju per riviseghjà qualsiasi prublema medica chì puderia interferisce cù i vostri piani di viaghju.
Preparà u viaghju cù vaccinazioni, medicazione adeguate, assicurazioni, è l'attrezzatura adatta pò aiutà à assicurà una sperienza di viaghju positiva.