Autore: Robert Simon
Data Di Creazione: 20 Ghjugnu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Cumu esse Umanu: Parlendu cù e Persone cù Disturbi di l'Addiction o di l'usu di a Sostanza - Salute
Cumu esse Umanu: Parlendu cù e Persone cù Disturbi di l'Addiction o di l'usu di a Sostanza - Salute

Cuntenutu

Trasfurmendu a nostra prospettiva da noi stessi à elli

Quandu si tratta di dipendenza, l'usu di a lingua prima di e persone ùn passa micca sempre in mente à tutti. In fatti, ùn avia micca attraversatu a moia finu à pocu fà. Parechji anni fà, parechji amichi stretti anu sperimentatu dipendenza è disordini di l'usu di e sostanze. Altri in u nostru gruppu amicu allargatu anu overdose è sò morti.

Prima di travaglià in Healthline, aghju travagliatu cum'è assistente di cura persunale per una donna cun disabilità in tuttu u liceu. Ella m'hà amparatu tantu è m'hà fattu scappà da a mo ignoranza capace - insegnami quantu parolle, quantunque apparentemente chjuche, ponu influenzà qualcunu.

Ma di qualchì manera, ancu quandu i mo amichi passavanu per a dipendenza, l'empatia ùn hè micca venuta cusì facilmente. Fighjendu in daretu, eru statu esigente, egocentricu, è à le volte significa. Eccu ciò chì pareva una conversazione tipica:


"Stai sparendu? Quantu faci? Perchè ùn tornerete micca e mo chjamate? Ti vogliu aiutà! "

"Ùn possu micca crede ch'elli sianu aduprati torna. Eccu. Aghju finitu ".

"Perchè duveranu esse un tali drogamu?"

À quellu tempu, avia avutu un momentu difficiule per separà e mo emozioni da a situazione. Aviu a paura è mi lampava. Per furtuna, assai sò cambiate da tandu. I mo amichi anu smessu di abusà di e sostanze è anu avutu u sustegnu chì avianu bisognu. Nisuna parolla pò trasmette quantu sò fieru di elli.

Ma ùn avia micca veramente pensatu à a mo lingua - è à l'altri - circundendu a dipendenza finu à avà. (E forse surtendu da i primi 20 anni aiuta ancu. A vechjaia porta a saviezza, nò?) Mi inchinu à e mo azzioni, capiscendu chì avessi statu sbagliatu u mo scumudu per vulè aiutà.

Parechje persone inquadrenu cunversazioni ben intenzionate, ancu sbagghiate. Per esempiu, quandu dicemu: "Perchè fate questu?" vulemu veramente dì, "Perchè fate questu per mè?”

Stu tonu accusatore stigmatizza u so usu - demonizzendu lu per via di i stereotipi, sminuendu i cambiamenti cerebrali effettivi chì li rendenu difficiuli di fermassi. A pressione schiacciante li mettimu allora nantu à elli per migliurà per noi attuale debilita u prucessu di recuperu.


Forse avete un amatu chì avia o sperimenta attualmente una sostanza o disordine da l'usu di l'alcol. Criditimi, sò quantu hè difficiule: e notte senza sonnu, a cunfusione, a paura. Va bè di sente quelle cose - ma ùn hè micca bè d'agisce nantu à elle senza fà un passu in daretu è pensendu à e vostre parolle. Sti cambiamenti linguistichi ponu parè goffi à principiu, ma u so effettu hè tamantu.

Micca tuttu hè una dipendenza, è micca tutti i cumpurtamenti 'addictivi' sò listessi

Hè impurtante di ùn cunfonde sti dui termini per pudè capisce bè è parlà chjaramente à e persone chì anu dipendenza.

TerminuDefinizioneI sintomi
DipendenzaU corpu hè abituatu à una droga è di solitu sperimenta u ritruvamentu quandu a droga hè fermata.I sintomi di ritruvamentu ponu esse emotivi, fisichi o entrambi, cum'è irritabilità è nausea. Per e persone chì si ritiranu da un usu pesante di alcolu, i sintomi di astinenza ponu ancu mette in periculu a vita.
DipendenzaL'usu compulsivu di una droga malgradu cunsequenze negative. Parechje persone cun dipendenza sò ancu dipendenti da a droga.E cunsequenze negative ponu includere a perdita di relazioni è di travagliu, esse arrestatu, è fà azzioni dannose per uttene a droga.

Parechje persone ponu esse dipendenti di una droga è ùn ne rendenu micca contu. È ùn sò micca solu e droghe di strada chì ponu causà dipendenza è dipendenza. E persone prescritte i medicinali antidolorifici ponu diventà dipendenti da i medicinali, ancu quandu li piglianu precisamente cum'è dichjaratu da u so duttore.È hè cumpletamente pussibule per quessa à a fine cunduce à a dipendenza.


Prima, stabiliscimu chì a dipendenza hè un prublema medicu

A dipendenza hè un prublema medicu, dice u duttore S. Alex Stalcup, direttore medicu di u New Leaf Treatment Center in Lafayette, California.

"Tutti i nostri pazienti ricevenu un kit di overdose u so primu ghjornu. A ghjente hà pensatu chì era spaventosu à u primu, ma demu Epi-Pens à e persone cù allergie è dispositivi per e persone chì sò ipoglicemiche. Stu dispositivu medicu hè per una malattia medica ", dice. "Hè ancu un altru modu di dichjarà esplicitamente questu una malatia ".

Dapoi New Leaf hà cuminciatu à furnisce kit di overdose, e morti sò state ancu evitate, dice u duttore Stalcup. Spiega chì e persone chì portanu questi kit sò veramente solu trattendu di fattori di risicu maiò finu à ch'elli migliuranu.

Ciò chì chjamate qualcunu cù una dipendenza pò purtà pregiudizi ingiusti

Alcune etichette sò caricate di connotazioni negative. Riducenu a persona à un cunchju di u so ex sè. Junkie, tweaker, tossicodipendente, crackhead - aduprendu queste parole cancellanu l'umanu cù una storia è speranze, lascendu daretu una caricatura di a droga è tutti i pregiudizii chì vene cun ella.

Queste parolle ùn facenu nunda per sustene e persone chì anu bisognu d'aiutu per alluntanassi da a dipendenza. In parechji casi, li impedisce solu di ottene lu. Perchè vulerianu fà cunnosce a so situazione, quandu a sucietà li ghjudicheghja cusì duramente? A scienza sustene questi pregiudizii in un studiu di u 2010 chì hà descrittu un paziente immaginariu cum'è "abusatore di sostanze" o "qualchissia cù un disordine di l'usu di sostanze" à prufessiunali medichi.

I ricercatori anu trovu chì ancu i prufessiunali medichi eranu più propensi à fà culpà l'individuu per a so situazione. Ancu anu cunsigliatu "misure punitive" quandu sò stati etichettati cum'è "abusatore". Ma u paziente imaginariu cun un "disordine di l'usu di a sostanza"? Ùn anu micca ricevutu cusì duru di un ghjudiziu è si senterianu probabilmente menu "puniti" per e so azzioni.

Ùn aduprà mai etichette

  • junkies o addicti
  • tweakers è crackheads
  • briachi o alcolichi
  • "Abusers"

'Una persona hè una persona hè una persona:' Etichette ùn sò micca a vostra chjama à fà

Ma chì ne pensi di quandu a ghjente si riferisce à sè cum'è un drogamu? O cum'è alcolicu, cum'è quandu si prisenta in riunioni AA?

Cum'è quandu parlemu à e persone cun disabilità o cundizioni di salute, ùn hè micca a nostra chjama à fà.

«Sò statu chjamatu drogamu mille volte. Puderaghju riferisce à mè cum'è un drogadore, ma nimu altru hè permessu. Mi sò permessu di fà », dice Tori, scrittore è anzianu utilizatore di eroina.

"A ghjente u lampa in giru ... ti face sunà cum'è s * * *", cuntinua Tori. "Si tratta di a vostra autovalutazione", dice ella. "Ci sò e parolle chì danneghjanu a ghjente - grassa, brutta, drogata".

Amy, un capu di operazioni è anzianu utilizatore di eroina, hà avutu à bilancià e pesanti differenze culturali trà a so prima generazione è i so genitori. Era difficiule, è hè sempre oghje, per i so genitori di capì.

"In Cinese, ùn ci hè micca parolle per" droghe. "Hè solu a parola velenu. Dunque, significa literalmente chì avete avvelenatu voi stessi. Quandu avete una lingua dura, face chì qualcosa pare più severu ", dice ella.

"E connotazioni importanu", continua Amy. "Li fate sente un certu modu".

"A lingua definisce un sughjettu", dice u duttore Stalcup. "Ci hè un stigmatu enormu attaccatu à questu. Ùn hè micca cum'è quandu pensate à altre condizioni, cum'è u cancheru o a diabete ", dice. «Chjudite l'ochji è chjamate vi un tossicodipendente. Puderete una piena di immagini visive negative chì ùn pudete micca ignurà ", dice.

"Mi sentu fermamente à questu ... Una persona hè una persona hè una persona", dice u Duttore Stalcup.


Ùn dite micca questu: "Hè una drogata".

Dite questu invece: "Hà un disordine di l'usu di e sostanze".

Cumu u razzismu è a dipendenza ghjocanu in lingua

Arthur *, anzianu utilizatore d'eroina, hà ancu spartutu i so penseri nantu à a lingua chì circonda a dipendenza. "Aghju più rispettu per i diavuli di droghe", dice, spiegendu chì hè una strada dura da viaghjà è capisce se ùn avete micca passatu per ellu stessu.

Allude ancu à u razzismu in a lingua di l'addiction, ancu - chì e persone di culore sò dipinti cum'è dipendenti da droghe di strada "sporche", contr'à e persone bianche dipendenti da i medicamenti "puliti". "A ghjente dice:" Ùn sò micca dipendente, sò dipendente perchè un duttore l'ha prescritta ", aghjusta Arthur.

Forse ùn hè micca cuincidenza chì ci sia una cuscenza crescente è empatia avà, chì sempre di più pupulazioni bianche sviluppanu dipendenza è dipendenze.

L'empatia deve esse data à tutti - ùn importa a razza, a sessualità, u redditu o u credu.

Duvemu ancu scopu di caccià i termini "pulitu" è "bruttu" in tuttu. Sti termini cuntenenu minuscule nuzione moraliste chì e persone cun dipendenze ùn eranu una volta abbastanza boni - ma avà chì sò in recuperu è "puliti", sò "accettabili". E persone cun dipendenze ùn sò micca "sporche" se anu sempre adupratu o se un test di droga torna positiu per l'usu. A ghjente ùn duverebbe micca avè da discrive si cum'è "pulite" per esse cunsiderate umane.


Ùn dite micca questu: - Site puliti?

Dite questu invece: "Cumu fai?"

Cum'è cù l'usu di u termine "junkie", alcune persone cun disordini d'usu ponu aduprà u termine "pulitu" per discrive a so sobrietà è a so recuperazione. Di novu, ùn tocca à noi di etichettà li è a so sperienza.

U cambiamentu ùn vene micca da a notte à a sera - simu tutti un travagliu in corsu

"A realità hè è fermerà chì a ghjente vole spazzà quì sottu u tappettu", dice Joe, paisaghjistu è anzianu utilizatore d'eroina. "Ùn hè micca cum'è chì hà da cambià da a notte à a settimana, o in un mesi", dice.

Ma Joe spiega ancu quantu rapidità a ghjente cambià, cum'è a so famiglia hà fattu una volta ch'ellu hà iniziatu u trattamentu.

Pò parè chì dopu chì una persona hà superatu u so disordine di l'usu di e sostanze, tuttu andarà bè avanti. Dopu tuttu, sò sani avà. Chì puderebbe più qualcunu vulete per un amatu? Ma u travagliu ùn ferma micca per l'anzianu utilizatore.

Cum'è si dice in certi cerchi, a recuperazione dura una vita. I cari anu bisognu di capisce chì questu hè u casu per parechje persone. I cari anu bisognu di sapè chì elli stessi anu bisognu di cuntinuà à travaglià per mantene una comprensione più empatica, ancu.


"E conseguenze di esse tossicodipendente sò à volte a parte più difficile", spiega Tori. "Per esse onesto, i mo genitori ùn capiscenu micca sempre ... [A so lingua] era veramente un linguaghju tecnicu, medicu, o chì avessi una" malattia ", ma per mè, era esauriente", dice.

U duttore Stalcup accetta chì e lingue aduprate da e famiglie sianu assolutamente critiche. Mentre hè meravigliosu di mostrà un interessu per a recuperazione di u vostru amatu, ellu sottolinea chì cumu fate ciò chì importa. Dumandà nantu à u so prugressu ùn hè micca listessu chì sì u vostru amatu hà diabete, per esempiu.

Cù a dipendenza, hè impurtante rispettà a persona è a so privacy. Una manera chì u Duttore Stalcup cuntrolla cù i so pazienti li dumanda: "Cumu hè a toia? Cumu hè u vostru livellu d'interessu? " Spiega chì l'annoiu hè un fattore maiò in a ripresa. Verificate cun quistioni specifiche servite à l'interessi di u vostru amicu vi mostrarà capisce mentre chì a persona si senti più comoda è curata.

Ùn dite micca questu: "Avete qualchì brama ultimamente?"

Dite questu invece: «Chì avete fattu, qualcosa di novu? Vulete fà una spassighjata stu duminicata? "


A lingua hè quella chì permette di prosperà a cumpassione

Quandu aghju cuminciatu à travaglià à Healthline, un altru amicu hà iniziatu u so viaghju di recuperu. Hè sempre in trattamentu, è ùn puderebbe aspittà per vedela in l'annu novu. Dopu avè parlatu cun ella è assistitu à una riunione di gruppu in u so centru di trattamentu, sò avà chì aghju trattatu l'addiczioni in una manera totalmente sbagliata per anni.

Avà sò ciò chì eiu, è altre persone, possu fà megliu per i so cari.

Mantene u rispettu, a cumpassione è a pazienza. Frà e persone cun quale aghju parlatu di e so dipendenze, l'unica più grande ripresa era u putere di sta sensibilità. Faraghju l’argumentu chì sta lingua cumpassiunata hè quantunque impurtante quant’è u trattamentu medicu stessu.

"Trattateli cumu vulete vulete esse trattatu. U cambiamentu di lingua apre e porte à sfarenti modi di cumpurtassi ", dice u duttore Stalcup. "Se pudemu cambià a lingua, hè una di e cose fundamentali da guidà versu l'accettazione".

Ùn importa micca cù quale parlate - sia à e persone cun condizioni di salute, persone cun disabilità, persone transgender o persone non binarie - e persone cun dipendenze meritanu a stessa decenza è rispettu.


A lingua hè ciò chì permette di prosperà sta cumpassione. Andemu à travaglià per rompe queste catene oppressive è vede ciò chì un mondu compassionevule hà in riserva - per tuttu di noi. Fà què ùn ci aiuterà micca solu à trattà, ma aiuterà i nostri cari à uttene in realtà l'aiutu chì necessitanu.

I cumpurtamenti di una persona cù un disordine di l'usu di a sustanza attiva ponu fà vi micca vogliu esse compassionevule. Ma senza cumpassione è empatia, tuttu ciò chì ci ferma serà un mondu di ferite.

* U nome hè statu cambiatu à a dumanda di l'intervistatu per priservà l'anonimatu.

Un ringraziu assai particulare à i mo amichi per avè mi datu una guida è u so tempu per risponde à alcune dumande dure. Ti tengu caru à tutti. È assai grande grazie à u Duttore Stalcup per a so serietà è dedica. - Sara Giusti, redattore di copia in Healthline.

Benvenuti à "Cumu esse umanu", una seria nantu à l'empatia è cumu mette a ghjente in primu locu. E differenze ùn devenu micca esse stampelle, ùn importa ciò chì a sucietà hà disegnatu per noi. Venite à amparà nantu à u putere di e parolle è celebrate l'esperienze di e persone, ùn importa a so età, etnia, sessu, o statu d'esse. Elevemu i nostri cumpagni umani per mezu di u rispettu.


Selezzione Di U Situ

Omeopatia: chì hè, cumu funziona è opzioni di rimedii

Omeopatia: chì hè, cumu funziona è opzioni di rimedii

L'omeopatia hè un tipu di trattamentu chì adopra e li te e o tanze chì cau anu i intomi per trattà o allevia i vari tippi di malatie, da l'a ma à a depre ione, per e e...
Dolore di schiena: 8 cause principali è cosa fà

Dolore di schiena: 8 cause principali è cosa fà

E cau e principali di u dolore di chiena includenu i prublemi di a colonna vertebrale, l'infiammazione di u nervu ciaticu o di i calcoli renali, è per differenzà a cau a i deve o erv...