VPH in l'omi: sintomi, cumu uttene è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi di HPV in l'omi
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Cumu uttene HPV
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
U VPH hè una infezzione di trasmissione sessuale chì, in l'omi, pò fà cumparisce verruche nantu à u pene, u scrotum o l'anu.
Tuttavia, l'assenza di verruche ùn significa micca chì l'omu ùn abbia micca HPV, chì ste verruche sò spessu microscòpiche in dimensione è ùn ponu esse viste à ochju nudu. Inoltre, ci sò ancu parechji casi in i quali l'HPV ùn causa micca sintomi, ancu s'ellu hè prisente.
Siccomu l'HPV hè una infezzione chì ùn pò avè alcun sintumu, ma hè sempre contagiosa, hè cunsigliatu di aduprà un preservativu in tutte e relazioni per impedisce a trasmissione di u virus à l'altri.
Principali sintomi di HPV in l'omi
A maiò parte di l'omi cun HPV ùn anu micca sintomi, tuttavia, quandu pare, u sintomu più cumunu hè l'apparizione di verruche nantu à a regione genitale:
- Pene;
- Scrotum;
- Anus.
Sti verruche sò di solitu un segnu d'infezzione cù i tippi più lievi di HPV.
Tuttavia, ci sò tippi più aggressivi di HPV chì, ancu se ùn portanu micca à l'apparizione di verruche, aumentanu u risicu di cancheru genitale. Per questa ragione, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, hè impurtante di avè visite regulare à l'urologu per esaminà ogni tipu d'infezione di trasmissione sessuale, soprattuttu dopu avè qualchì sessu senza prutezzione.
In più di a regione genitale, e verruche ponu apparisce ancu in bocca, in gola è in ogni locu di u corpu chì hè entratu in cuntattu cù u virus HPV.
Cosa da fà in casu di suspettu
Quandu si sospetta l'infezione da HPV, hè impurtante cunsultà un urologu per fà una peniscopia, chì hè un tippu d'esame induve u duttore guarda a regione genitale cù una specie di lente d'ingrandimentu chì permette di osservà lesioni microscopiche. Capite megliu ciò chì hè a peniscopia è à chì serve.
Inoltre, hè assai impurtante di aduprà un preservativu durante ogni raportu sessuale, per evità di trasmette HPV à u to cumpagnu.
Cumu uttene HPV
U modu principale per uttene u VPH hè attraversu u sessu senza prutezzione cù un'altra persona infetta, ancu se quella persona ùn hà alcun tipu di verruca o lesione cutanea. Cusì, u VPH pò esse trasmessu per via sessuale vaginale, anale o orale.
I migliori modi per prevene l'infezione da HPV sò di aduprà un preservativu in ogni momentu è avè a vaccinazione da HPV, chì pò esse fatta gratuitamente in SUS da tutti i masci trà 9 è 14 anni. Scopri di più nantu à u vaccinu HPV è quandu piglià.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè micca trattamentu capaci di eliminà u virus HPV è, dunque, a cura di l'infezzione accade solu quandu u corpu stessu hè in gradu di eliminà u virus in modu naturale.
Tuttavia, se l'infezzione causa l'apparizione di verruche, u duttore pò raccomandà alcuni trattamenti, cume l'applicazione di unguenti o crioterapia. Ancu cusì, ste forme di trattamenti migliuranu solu l'estetica di u locu è ùn garantiscenu micca una cura, ciò chì significa chì e verruche ponu riapparisce. Verificate e tecniche di trattamentu per e verruche genitali.
In più di u trattamentu, l'omi chì sanu chì anu una infezzjoni da HPV anu da evità di fà sessu senza prutezzione, per ùn trasmette u virus à u so cumpagnu.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni di l'infezione da HPV in l'omi sò assai rari, tuttavia, se l'infezione accade unu à unu di i tippi più aggressivi di u virus HPV, ci hè un risicu aumentatu di sviluppà cancru in a regione genitale, in particulare in l'anu.
E cumplicazioni principali causate da u VPH parenu accade in donne, à dì u cancheru di u collu di l'utru. Dunque, hè assai impurtante aduprà preservativi in tutte e relazioni, per evità a trasmissione à u cumpagnu.