Immunoterapia per u Carcinoma di Cellule Rene Metastatiche
Cuntenutu
- Chì hè l'immunoterapia?
- Citochine
- Interleuchina-2 (IL-2)
- Interferone-alfa
- Inibitori di checkpoint
- Nivolumab (Opdivo)
- Ipilimumab (Yervoy)
- Effetti secundarii putenziali
- Purtà si
Panoramica
Ci hè parechji trattamenti per u carcinoma di cellule renali metastatiche (RCC), cumprese chirurgia, trattamentu miratu è chemioterapia.
Ma in certi casi, pudete smette di risponde à a terapia mirata. Altre volte, i farmaci di terapia mirata ponu causà effetti collaterali gravi o reazioni allergiche.
S'ellu accade, u vostru duttore pò raccomandà un'altra forma di trattamentu chjamata immunoterapia. Eccu un sguardu detallatu di ciò chì hè l'immunoterapia, è s'ellu hè ghjustu per voi.
Chì hè l'immunoterapia?
L'immunoterapia hè un tipu di trattamentu di u cancheru chì usa sostanze naturali è artificiali per cambià u modu in cui si comportanu e cellule di u vostru corpu. Alcuni tipi di immunoterapia funziona per luttà o distrugge e cellule cancerose. Altri rafforzanu o aumentanu u vostru sistema immunitariu è aiutanu à gestisce i sintomi è l'effetti secondari di u vostru cancheru.
Ci hè dui tippi principali di trattamenti d'immunoterapia per RCC metastaticu: citochine è inibitori di punti di cuntrollu.
Citochine
I citocini sò versioni artificiali di e proteine in u corpu chì attivanu è aumentanu u sistema immunitariu. E duie citochine aduprate u più spessu per trattà u cancheru di i reni sò l'interleuchina-2 è l'interferone-alfa. Hè statu dimustratu per aiutà à riduce u cancheru di i reni in una piccula percentuale di pazienti.
Interleuchina-2 (IL-2)
Questa hè a citocina più efficace per trattà u cancheru di i reni.
E dosi alte di IL-2, tuttavia, ponu causà effetti collaterali gravi è à volte fatali. Questi effetti secondari includenu fatica, pressione bassa, prublemi di respirazione, accumuli di fluidi in i pulmoni, sanguinamenti intestinali, diarrea è attacchi di core.
A causa di a so natura potenzialmente à risicu, IL-2 hè di solitu datu solu à e persone chì sò abbastanza sane da suppurtà l'effetti secundari.
Interferone-alfa
L'interferone-alfa hè un'altra citochina aduprata qualchì volta per curà u cancheru di i reni. Hè tipicamente datu cum'è iniezione sottocutanea trè volte à settimana. I so effetti secondari includenu sintomi simuli à l'influenza, nausea è fatica.
Mentre questi effetti secondari sò menu severi ch'è IL-2, l'interferone ùn hè micca cusì efficace quandu hè adupratu da ellu stessu. Di conseguenza, hè spessu adupratu in cumbinazione cù una droga mirata chjamata bevacizumab.
Inibitori di checkpoint
U vostru sistema immunitariu si impedisce d'attaccà e cellule nurmali di u vostru corpu aduprendu "punti di cuntrollu". Queste sò molecule nantu à e vostre cellule immunitarie chì anu da esse accese o spente per inizià una risposta immunitaria. Annullà e cellule anu adupratu qualchì volta questi punti di cuntrollu per evità di esse mirati da u sistema immunitariu.
Inibitori di checkpoint sò droghe chì dirigenu tali checkpoints. Aiutanu à mantene a risposta di u vostru sistema immune à e cellule di u cancheru.
Nivolumab (Opdivo)
Nivolumabis hè un inibitore di checkpoint immune chì mira è blocca PD-1. PD-1 hè una prutetta annantu à e cellule T di u vostru sistema immunitariu chì li impedisce d'attaccà altre cellule di u vostru corpu. Questu aiuta à aumentà a vostra risposta immune contro e cellule tumorali è pò à volte diminuisce a dimensione di i tumori.
Nivolumab hè tipicamente datu per via endovenosa una volta ogni duie settimane. Hè una opzione fattibile per e persone chì u RCC hà cuminciatu à cresce dinò dopu aduprà altri trattamenti di droga.
Ipilimumab (Yervoy)
Ipilimumab hè un altru inibitore di u sistema immunitariu chì punta à a proteina CTLA-4 nantu à e cellule T. Hè datu per via intravenosa, di solitu una volta ogni trè settimane per quattru trattamenti.
Ipilimumab pò ancu esse adupratu in cumbinazione cù nivolumab. Questu hè per e persone cun cancru di rene avanzatu chì ùn anu ancu ricevutu trattamentu.
Sta cumbinazione hè stata dimustrata per aumentà significativamente i tassi di sopravvivenza generale. Hè generalmente datu in quattru dosi, seguitatu da un cursu di nivolumab da solu.
I dati di stu studiu publicatu in u New England Journal of Medicine anu dimustratu una percentuale di sopravvivenza generale di 18 mesi favorevuli cù u trattamentu cumbinatu di nivolumab è ipilimumab.
U 16 d'aprile di u 2018, a FDA hà appruvatu sta cumbinazione per u trattamentu di e persone cun carcinoma di cellule renali avanzate à risicu scarsu è intermediu.
Effetti secundarii putenziali
L'effetti secundarii più cumuni di l'inibitori di i punti di cuntrollu immune sò fatica, eruzione cutanea, prurito è diarrea. In rari casi, l'inibituri PD-1 è CTLA-4 ponu purtà à prublemi d'organi serii chì ponu diventà minacciosi per a vita.
Sì avete ricevutu attualmente un trattamentu di immunoterapia cù unu o entrambi questi farmaci è cuminciate à sperimentà qualsiasi effetti secondari novi, segnalateli immediatamente à u vostru duttore.
Purtà si
U trattamentu chì voi è u vostru duttore deciderete dipende da parechji fattori. Se site cun RCC metastaticu, parlate cù u vostru duttore nantu à e vostre opzioni di trattamentu.
Inseme, pudete discute se puderia esse un percorsu di trattamentu fattibile per voi. Puderanu ancu parlà cun voi nantu à qualsiasi preoccupazioni chì avete nantu à effetti collaterali o a durata di u trattamentu.