Fallimentu cardiacu cungestivu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'insufficienza cardiaca congestiva, chjamata dinò CHF, hè una cundizione caratterizata da a perdita di a capacità di u core di pompa u sangue currettamente, ciò chì diminuisce u trasportu di l'ossigenu versu i tessuti, resultendu in sintomi cum'è stanchezza, mancanza di respiru è aumentu di a frequenza cardiaca. Capite ciò chì hè l'insufficienza cardiaca.
U CHF hè più cumunu in l'anziani è in e persone cun ipertensione, ma a so presenza pò ancu esse influenzata da abitudini di vita, cume cunsumà spessu bevande alcoliche è fumà, per esempiu.
U diagnosticu di sta malattia hè fattu da u cardiologu per mezu di u test di stress, di a radiografia di u torace è di l'ecocardiogramma, induve si pò verificà u funziunamentu di u core. Hè impurtante chì a malatia sia identificata in i primi sintomi per u trattamentu per vede boni risultati. Di solitu, u duttore cunsiglia l'usu di medicazione chì riduce a pressione, in più di raccomandà miglioramenti in u modu di vita.
Sintomi di CHF
U sintomu principale di CHF hè a mancanza di respiru. Questu tende à peghju cù u tempu, diventendu ancu quandu u paziente hè in riposu. Generalmente, a stanchezza s'aggrava quandu si stende è pò purtà à a tosse nutturna.
Altri sintomi chì ponu esse indicativi di CHF sò:
- Gonfiore di i membri inferiori è di a regione addominale;
- Stanchezza eccessiva;
- Debbulezza;
- Mancanza di respira;
- Difficultà à dorme;
- Tosse severa è sanguinosa;
- Mancanza di appetitu è di pisu;
- Cunfusione mentale;
- Disposizione à urinare più spessu, soprattuttu di notte.
Inoltre, per via di a difficultà à u trasportu di l'ossigenu, pò esse u fallimentu di altri organi, cum'è i pulmoni è i reni.
In fallimentu cardiacu congestivu, a diminuzione di u sangue chì pumpa versu u restu di u corpu provoca una sovraccarica di u core, chì si traduce in un aumentu di a frequenza cardiaca in un tentativu di prumove l'ossigenazione curretta di i tessuti è u funziunamentu currettu di u corpu.
Tuttavia, l'aumentu di a frequenza cardiaca porta à un sbilanciu trà i fluidi intra è extracellulari, dendu à u fluidu chì entra in i tessuti, chì prumove u gonfiore di i membri inferiori è di a regione addominale.
Cause pussibili
L'insufficienza cardiaca congestiva pò esse causata da qualsiasi condizione chì altera u funziunamentu di u core è u trasportu di ossigenu in i tessuti, i principali essendu:
- Arteria Coronaria Grave, chì accade per via di l'ostruzzione di i vasi sanguini per via di a presenza di placche grasse;
- Stenosi di valvula, chì hè u restringimentu di e valvule di u core per via di l'anzianu o di a frebba reumatica;
- Arritmia cardiaca, chì hè carattarizata da cambiamenti in i battiti di u core, pruvucendu u core à batte più lente o più veloce.
- Disfunzione diastolica, in cui u core ùn hè micca capace di rilassassi dopu a cuntrazione, questu hè a causa più frequente in e persone cun ipertensione è in l'anziani.
In più di queste cause, u CHF pò accade ancu per via di un cunsumu eccessivu di bevande alcoliche, di fumà, di prublemi reumatichi, di obesità, di diabete, d'infezioni virali o di deposizione eccessiva di ferru in i tessuti.
Cumu hè fattu u trattamentu
U Trattamentu per Insufficienza Cardiaca Congestiva hè effettuatu sottu à a guida di u cardiologu, è secondu a causa di a malattia, l'usu di medicinali diuretici cum'è Furosemide è Spironolactone, è beta-bloccanti cum'è Carvedilol, Bisoprolol o Metoprolol, chì devenu normalmente esse adupratu esse adupratu secondu a raccomandazione medica. Amparate più nantu à u trattamentu per l'insufficienza cardiaca.
Inoltre, hè impurtante attentu à l'alimentu, evitendu un cunsumu eccessivu di sale, è praticà attività fisiche regulare. U trasplante di cori hè indicatu solu quandu u trattamentu medicamentu ùn hè micca efficace.
Vede in u video seguente cumu l'alimentariu hè impurtante in u trattamentu di l'insuficienza cardiaca: