Cosa hè l'insufficiency venosa cronica è cumu si face u trattamentu?
Cuntenutu
- Chì sò i segni è i sintomi
- Cause pussibili
- Chì sò i fattori di risicu
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cosa da evità
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'insufficienza venosa cronica hè una malattia assai cumuna, più frequente in donne è anziani, chì hè caratterizata da l'incapacità di mantene un equilibriu trà u flussu di sangue chì ghjunghje à i membri inferiori è u so ritornu, è di solitu hè causatu da u malfunzionamentu di l'esistente valves.in i vini, è pò ancu esse assuciatu cù l'ostruzzione di u flussu venoso.
A seconda di a gravità, sta malattia pò esse abbastanza disabilitante, per via di l'apparizione di sintomi, cume a sensazione di pesantezza è dolore à e gambe, gonfiore, zinghje, pruriti, manifestazioni di a pelle, trà altri.
U trattamentu dipende da a gravità di a malatia, è pò esse realizatu cù l'amministrazione di medicazione, l'usu di calze di compressione è in certi casi, pò esse necessariu ricorrere à chirurgia.
Chì sò i segni è i sintomi
I sintomi i più cumuni chì si ponu manifestà in e persone cun insufficenza venosa sò a pesantezza è u dolore in u membru affettu, prurito, stanchezza, crampi notturni è zinzichji.
Inoltre, alcuni segni caratteristici di insufficienza venosa cronica sò l'apparizione di vene spider, vene varicose, gonfiore è pigmentazione di a pelle.
Cause pussibili
L'insufficienza venosa hè causata da u malfunzionamentu di e valvule chì sò presenti longu à e vene, chì sò rispunsevuli di u ritornu di u sangue in u core, è pò ancu esse assuciatu à l'ostruzzione di u flussu venoso.
Quand'elli funzionanu currettamente, ste valvule si aprenu in altu, permettendu à u sangue di cresce, è chjude subitu dopu, per impedisce chì u sangue scorri di novu. In e persone cun insufficenza venosa, e valvole perdenu a capacità di chjude cumpletamente, permettendu à u sangue venoso di riflette à l'estremità, purtendu à un aumentu di pressione in e gambe, per via di l'azione di gravità è di l'occurrenza di gonfiore.
Chì sò i fattori di risicu
I casi in cui ci hè un risicu più grande di soffre di insufficienza venosa sò:
- Gravidanza è usu di contraccettivi orali, chì ponu aggravà e malatie venose croniche, cume l'estrogeni aumentanu a permeabilità venosa è u progesterone prumove a dilatazione;
- Obesità;
- Standing per longi periudi di standing;
- Vita sedentaria;
- Storia di famiglia di varicesi o insufficiency venosa crònica;
- Storia precedente di traumu à u membru inferiore affettu;
- Storia di a tromboflebitite.
Chì ghjè u diagnosticu
Generalmente, u diagnosticu consiste in una valutazione di a storia medica personale è familiare, valutazione di fattori di risicu associati è analisi di a presenza di altre malatie è di a durata di i sintomi. Un esame fisicu hè ancu fattu per rilevà segni cum'è iperpigmentazione, presenza di vene varicose, gonfiore, eczema o ulcere attive o guarite, per esempiu.
Inoltre, u duttore pò ancu aduprà metudi di diagnosticu, cum'è doppler eco-culore, chì hè u metudu principale di valutazione dopu l'esame clinicu, chì permette a rilevazione di malfunzionamentu di e valvole venose o di ostruzione cronica. Si pò ancu aduprà una tecnica chjamata pletismografia venosa, chì pò esse aduprata cum'è prova quantitativa cumplementaria per valutà u gradu di compromissione di a funzione venosa.
Quandu u diagnosticu ùn hè micca cunclusivu, pò esse necessariu di ricorrere à un esame invasivu, chjamatu flebografia.
Cosa da evità
Per evità o allevà i sintomi è per prevene chì a malattia aggravassi, a persona deve evità di stà per parechje ore o di stà in i lochi caldi per un bellu pezzu, evità un stile di vita sedentariu, esposizione prolungata à u sole, bagni caldi, saune è evità di portà tacchi o scarpi troppu prufondi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu dipenderà da a gravità di a malatia è cunsiste in l'usu di compressione o calze elastiche, chì prumove a resorzione di l'edema è impediscenu a so furmazione, diminuinu u calibru venoso è aumentanu a velocità di u flussu, riducendu u reflux di sangue quandu a persona hè standing. Scuprite cumu funzionanu e calze di compressione.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive rimedii venotonici, cum'è l'esperidina è a diosmin, per esempiu, principalmente per u sollievu di i sintomi è a riduzione di u prucessu infiammatorio di e valvole. Questi rimedii aumentanu u tonu venoso, diminuendu a permeabilità capillare è agiscenu nantu à u muru venoso è e valvole, impedendu u reflux venoso. Anu prumove un miglioramentu di u flussu linfaticu è anu un'azione antiinflamatoria.
In certi casi pò esse necessariu di fà scleroterapia, se a persona hà vene di ragnu è chirurgia, se hà vene varicose, per impedisce chì a malattia si sviluppi.
Per chì u trattamentu sia più efficace, a persona deve mantene un pesu sanu, elevà i pedi, ogni volta à pusà, evità di stà è stà è fà eserciziu fisicu.