Autore: Christy White
Data Di Creazione: 4 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 11 Febbraiu 2025
Anonim
Leucemia Mieloide Cronica: chì hè, cause, sintomi è trattamentu - Salute
Leucemia Mieloide Cronica: chì hè, cause, sintomi è trattamentu - Salute

Cuntenutu

A Leucemia Mieloide Cronica (CML) hè un tipu raru, micca ereditariu di cancheru di sangue chì si sviluppa per via di un cambiamentu in i geni di e cellule sanguine, facenduli divider più rapidamente di e cellule normali.

U trattamentu pò esse realizatu cù medicazione, trapianto di midollo osseu, chimioterapia o cù terapie biologiche, secondu a gravità di u prublema o a persona da trattà.

E probabilità di curazione sò generalmente abbastanza alte, ma pò varià secondu u gradu di sviluppu di a malattia, è ancu l'età è a salute generale di a persona interessata. Di solitu, u trattamentu cù a più bona percentuale di guarigione hè un trapianto di midollo osseu, ma parechje persone ùn anu mancu bisognu di ghjunghje à stu trattamentu.

Chì sò i sintomi

I segni è i sintomi chì ponu accade in e persone cun Leucemia Mieloide Cronica sò:


  • Sanguinamentu frequente;
  • Stanchezza;
  • Frebba;
  • Perda di pesu senza causa apparente;
  • Pèrdita di l'appetite;
  • Dolore sottu à e coste, à manca;
  • Pallore;
  • Sudazione eccessiva di notte.

Sta malatia ùn palesa micca subitu segni è sintomi evidenti in un stadiu iniziale è hè per quessa chì hè pussibule di campà cù sta malattia per mesi o ancu anni senza chì a persona si ne sia resa contu.

Cause pussibili

E cellule umane cuntenenu 23 coppie di cromosomi, chì cuntenenu DNA cù geni chì intervenenu in u cuntrollu di e cellule in u corpu. In e persone cun Leucemia Mieloide Cronica, in e cellule sanguine, una sezione di u cromusoma 9 cambia di locu cù u cromusoma 22, creendu un cromusomu 22 assai cortu, chjamatu cromusoma di Filadelfia è un cromusoma 9 assai longu.

Stu cromusomu di Filadelfia crea allora un novu genu, è i geni di u cromusoma 9 è 22 creanu dunque un novu genu chjamatu BCR-ABL, chì cuntene struzzioni chì dicenu à sta nova cellula anormale di pruduce una grande quantità di una proteina chjamata tirosina chinasi., Chì porta à a furmazione di u cancheru permettendu à parechje cellule di u sangue di cresce fora di cuntrollu, danneghjendu a medula ossea.


Chì sò i fattori di risicu

I fattori chì ponu aumentà u risicu di sviluppà Leucemia Mieloide Cronica sò vechji, sò maschili è sò esposti à a radiazione, cume a radioterapia aduprata per trattà certi tipi di cancheru.

Chì ghjè u diagnosticu

Generalmente, quandu sta malattia hè suspettata, o quandu o quandu si verificanu certi sintomi caratteristici, hè fattu un diagnosticu chì cunsiste in un esame fisicu, cume un esame di segni vitali è pressione sanguigna, palpazione di i nodi linfatichi, milza è addome, in un modu per rilevà una pussibile anormalità.

Inoltre, hè ancu normale chì u duttore prescriva analisi di sangue, biopsia un campione di midollo osseu, chì di solitu hè presu da l'ossu di l'anca, è testi più specializati, cume analisi fluorescenti in ibridazione in situ è ​​test di reazione in catena di polimerasi, chì analizza campioni di sangue o di medula ossea per a presenza di u cromusomu Philadelphia o di u genu BCR-ABL.


Cumu hè fattu u trattamentu

U scopu di trattà sta malattia hè di eliminà e cellule sanguine chì cuntenenu u genu anormale, chì provoca a produzzione di un gran numeru di cellule sanguine anormali. Per alcune persone ùn hè micca pussibule di eliminà tutte e cellule malate, ma u trattamentu pò aiutà à a remissione di a malattia.

1. Medicinali

I medicinali chì bloccanu l'azzione di a tirosina chinasi ponu esse aduprati, cum'è Imatinib, Dasatinib, Nilotinib, Bosutinib o Ponatinib, chì sò generalmente u trattamentu iniziale per e persone cun sta malattia.

L'effetti secundarii chì ponu esse causati da questi medicamenti sò gonfiore di a pelle, nausea, crampi musculari, stanchezza, diarrea è reazioni cutanee.

2. Trasplante di midollo osseu

U trapianto di midollo osseu hè l'unica forma di trattamentu chì garantisce una cura permanente per a Leucemia Mieloide Cronica. Tuttavia, stu metudu hè adupratu solu in e persone chì ùn rispondenu micca à altri trattamenti perchè sta tecnica presenta rischi è pò purtà à cumplicazioni gravi.

3. Chimioterapia

A chimioterapia hè ancu un trattamentu largamente adupratu in i casi di Leucemia Mieloide Cronica è l'effetti secondari dipendenu da u tipu di medicazione aduprata in u trattamentu. Cunnosce i vari tippi di chimioterapia è cumu si face.

4. Trattamentu interferonu

E terapie biologiche adupranu u sistema immunitariu di u corpu per aiutà à luttà contr'à u cancheru aduprendu una proteina chjamata interferone, chì aiuta à riduce a crescita di e cellule tumorali. Sta tecnica pò esse aduprata in casi induve altri trattamenti ùn funzionanu micca o in persone chì ùn ponu micca piglià altri medicinali, cum'è e donne incinte, per esempiu.

L'effetti secundarii più cumuni in questu trattamentu sò stanchezza, frebba, sintomi simuli à l'influenza è perdita di pesu.

Novi Posti

Sanguinari nasali cù coaguli

Sanguinari nasali cù coaguli

A maiò parte di i anguinamenti na ali, cunni ciuti ancu cum'è epi ta i, venenu da i picculi vini anguini in a membrana muco a chì và l'internu di u na u.Alcune cau e cumuni...
Chì hè Anosmia?

Chì hè Anosmia?

PanoramicaAno mia hè a perdita parziale o cumpleta di u en u di l'olfattu. Que ta perdita pò e e temporanea o permanente. Cundizioni cumuni chì irritanu u reve timentu di u na u, c...