Cume hè veramente Vive in chjusi in Italia durante a pandemia di Coronavirus
Cuntenutu
Mai in un milione d'anni ùn aghju pussutu sunnià sta realità, ma hè vera.
Attualmente campu in serratura cù a mo famiglia - a mo mamma di 66 anni, u mo maritu è a nostra figliola di 18 mesi - in a nostra casa in Puglia, Italia.
L'11 di marzu di u 2020, u guvernu talianu hà annunziatu sta decisione drastica cù u scopu di piantà a diffusione di u coronavirus. Con l'eccezzioni di dui viaghji à a buttrega, sò sempre in casa.
Mi sentu spaventatu. Mi sentu impauritu. È u peghju di tutti? Cum'è tante persone, mi sentu impotente perchè ùn ci hè nunda chì possu fà per cuntrullà stu virus è ripurtà a nostra vechja vita più veloce.
Seraghju quì finu à u 3 d'aprile - ancu s'ellu ci hè sussuru chì puderia esse più longu.
Nisuna visita d'amichi. Nisun viaghju à u cinema. Nisuna cena fora. Nisun shopping. Nisun corsi di yoga. Nunda. Avemu permessu solu di esce per l'alimentazione, a medicina o l'emergenza, è quandu avemu fà lascià a casa, duvemu purtà un fogliu di permessu emessu da u guvernu. (È, in quantu à curriri o camminendu fora, ùn pudemu micca lascià a nostra pruprietà.)
Ùn mi fate micca sbaglià, sò tuttu per u lockdown si significa tornà à una certa nurmalità è mantene e persone sane, ma aghju ricunnisciutu chì mi sò abituatu à sti "privilegi", è hè statu difficiule di adattassi à a vita senza elli, soprattuttu quandu ùn sapete micca quandu torneranu.
Trà un milione d'altri penseri chì mi giranu in capu, mi dumandu sempre, 'Cumu aghju da fà per questu? Cumu truveraghju modi per esercità, mantene una dieta sana, o uttene abbastanza luce solare è aria fresca? Duvaghju fà qualcosa per sfruttà al massimu stu tempu in più inseme o solu cuncintrà mi per attraversà lu? Cumu continueraghju à piglià a migliore cura pussibule di a mo figliola mentre mi tengu sempre sana è sana? '
A risposta à tuttu què? Ùn sò micca veramente.
A verità hè chì sò sempre statu una persona ansiosa, è una situazione cusì ùn aiuta micca. Dunque, una di e mo preoccupazioni principali hè di tene una testa chjara. Per mè, restà fisicamente in casa ùn hè mai statu veramente un prublema. Sò un scrittore freelance è stà in casa mamma, cusì sò abituatu à passà assai tempu à l'internu, ma questu hè diversu. Ùn aghju micca sceltu di stà in l'internu; Ùn aghju micca scelta. Se mi chjappu fora senza una ragione abbastanza bona, puderia risicà una fine o ancu una prigione.
Sò ancu nervoso per a mo ansietà chì sguassate nantu à a mo figliola. Iè, hà solu 18 mesi, ma crede ch'ella pò sente chì e cose sò cambiate. Ùn lasciaremu micca a nostra prupietà. Ella ùn si mette micca in u so sediu di vittura per piglià unità. Ùn interagisce micca cù altre persone. Sarà capace di ripiglià a tensione ? On u mo tensione? (Assuciatu: L'impatti psiculogichi di u Distanzamentu Suciale)
TBH, tuttu hè accadutu cusì prestu chì sò sempre in un statu di scossa. Era solu uni pochi settimane fà chì u mo babbu è u mo fratellu, chì campanu in New York City, anu mandatu per e-mail à a mo mamma per esprime preoccupazioni annantu à u coronavirus. L'avemu assicurati chì avaristi bè, postu chì a maiò parte di i casi eranu centrati in u nordu di l'Italia à u mumentu. Postu chì campemu in a regione miridiunali di u paese, li avemu dettu di ùn inchietassi, chì ùn aviamu micca signalati casi vicinu. Sentimu chì postu chì ùn eramu micca in una di e cità più grande cum'è Roma, Firenze o Milanu, andariamu bè.
Siccomu a situazione quì hà cuminciatu à cambià ogni ora, u mo maritu è eiu temevamu chì pudemu esse in quarantena. In anticipazione, simu andati à u supermercatu, carregendu nantu à prudutti di prima qualità cum'è cunserve, pasta, ligumi congelati, forniture di pulizia, alimenti per zitelli, pannolini è vinu - assai è assai vinu. (Leghjite: I Miglii Cibi di Base per Mantene In A Vostra Cucina in Tutti i Tempi)
Sò cusì grata chì avemu pensatu avanti è preparatu per questu ancu prima chì u lockdown sia statu annunziatu. Sò felice di segnalà chì in Italia nimu hà accumulatu oggetti, è ogni volta chì femu un viaghju à u mercatu, ci hè sempre assai alimenti è carta igienica per tutti.
Ricunnoscu ancu chì a mo famiglia è eiu simu in una pusizioni assai furtunata paragunatu à l'altri micca solu in Italia ma in u mondu sanu. Vivemu in a campagna, è a nostra prupietà hà una terrazza è assai terreni per vaghjime, dunque, se mi sentu impazzitu, possu facilmente andà fora per un pocu di aria fresca è vitamina D. (spessu passeghju cù a mo figliola per piglià ella per dorme per a so siesta dopu meziornu.) Pruvate ancu di strincà in un allenamentu di yoga uni pochi di volte à settimana per qualchì muvimentu aghjuntu è per facilità i mo nervi.
Mentre aghju trovu cose chì m'anu aiutatu à passà sti ghjorni lunghi, a pesantezza di a mo preoccupazione ùn hè micca più faciule da trasportà.
Ogni notte, dopu ad avè dormitu a mo figliola, mi trovu à pienghje. Pensu à a mo famiglia, sparta à mezu à millaie di chilometri, quì inseme in Puglia è tutta a strada in New York. Pianu per u futuru di a mo figliola. Cumu finirà tuttu questu? A faremu fora di questu sicuru è sanu? È campà in paura serà u nostru novu modu di campà?
Se aghju amparatu qualcosa da tutta sta sperienza finu à avà, hè chì u sentimentu seculu di vive ogni ghjornu finu à u più pienu hè veru. Nimu ùn hè garantitu dumane, è ùn sapete mai quale crisa puderia vene dopu.
Vogliu crede chì u mo paese (è u restu di u mondu) sarà bè. U puntu tutale di tali misure drastiche hè di fermà a diffusione di stu coronavirus. Ci hè sempre speranza; Aghju a speranza.