Mammografia: chì ghjè, quandu hè indicatu è 6 dubbi cumuni
Cuntenutu
- Cumu hè fattu
- Quandu hè indicatu
- Principali dubbi
- 1. A mammografia hè l'unica prova chì detecta u cancheru di u senu?
- 2. Quale hè chì allatta pò avè una mammografia?
- 3. A mammografia hè cara?
- 4. U risultatu di a mammografia hè sempre currettu?
- 5. U cancheru di u senu apparisce sempre in mammografia?
- 6. Si pò fà mammografia cù silicone?
A mammografia hè un esame di maghjine fattu per visualizà a regione interna di i seni, vale à dì u tessutu di u senu, per identificà cambiamenti chì suggerenu u cancheru di u senu, principalmente. Questa prova hè generalmente indicata per e donne di più di 40 anni, tuttavia e donne di 35 anni chì anu una storia di famiglia di cancheru di u senu duveranu ancu avè una mammografia.
Analizendu i risultati, u mastologu puderà identificà e lesioni benigne è ancu u cancheru di u senu prestu, aumentendu cusì e possibilità di curà sta malattia.
Cumu hè fattu
A mammografia hè un esame simplice chì pò causà dolore è cunfortu per a donna, perchè u pettu hè piazzatu in un dispositivu chì prumove a so cumpressione in modu da pudè ottene una maghjina di u tissutu mammariu.
Sicondu a dimensione di u pettu è a densità di u tessutu, u tempu di compressione pò varià da donna à donna è pò esse più o menu scomudu o doloroso.
Per fà a mammografia, ùn ci hè bisognu di preparazioni specifiche, hè cunsigliatu solu chì a donna eviti l'usu di deodorante, talcu o creme in a regione pettorale è in l'ascelle per evità interferisce cù u risultatu. Oltre à esse cunsigliatu chì l'esame ùn si faci micca ghjorni prima di a menstruazione, chì durante quellu periodu i seni sò più sensibili.
Quandu hè indicatu
A mammografia hè un esame di stampa indicatu principalmente per investigà è fà u diagnosticu di u cancheru di senu precoce. Inoltre, questu test hè impurtante per verificà a presenza di noduli è cisti prisenti in u senu, a so dimensione è e caratteristiche, è hè ancu pussibule stabilisce se u cambiamentu hè benignu o malignu.
Questu esame hè indicatu per e donne di più di 35 anni chì anu una storia familiare di cancheru di u senu è per e donne di più di 40 anni cum'è esame di routine, essendu generalmente indicatu da u duttore per ripetere l'esame ogni 1 o 2 anni.
Malgradu esse indicatu da l'età di 35 anni, se qualchì alterazione si trova durante l'auto-esame di u senu, hè impurtante cunsultà u ginecologu o mastologu per valutà a necessità di una mammografia. Vede in u video seguente cumu si faci l'auto-esame di u senu:
Principali dubbi
E dumande più cumuni in quantu à a mammografia sò:
1. A mammografia hè l'unica prova chì detecta u cancheru di u senu?
Ùn. Ci sò altre prove cume ecografia è risonanza magnetica chì sò ancu utili per a diagnosi, ma a mammografia rimane u megliu test per a rilevazione precoce di qualsiasi alterazione di u senu, in più di riduce a mortalità da u cancheru di u senu, è, dunque, hè u opzione di scelta per ogni mastologu.
2. Quale hè chì allatta pò avè una mammografia?
Ùn. A mammografia ùn hè micca cunsigliata per e donne chì sò incinte o chì allattanu. Dunque, se a donna hè in una di queste situazioni, altri testi cume ultrasuoni o MRI devenu esse effettuati.
3. A mammografia hè cara?
Ùn. Quandu a donna hè monitorata da u SUS, pò fà a mammografia gratuitamente, ma questu esame pò esse fattu ancu da qualsiasi pianu sanitariu. Inoltre, se a persona ùn hà micca assicuranza sanitaria, ci sò laboratori è cliniche chì facenu stu tippu di esame per una tassa.
4. U risultatu di a mammografia hè sempre currettu?
Iè. U risultatu di a mammografia hè sempre currettu ma deve esse vistu è interpretatu da u duttore chì l'hà dumandatu perchè i risultati ponu esse malinterpretati da e persone chì ùn sò micca in u campu di a salute. Idealmentu, un risultatu suspettu deve esse vistu da un mastologu, chì hè u specialistu di u senu. Amparate à capisce u risultatu di a mammografia.
5. U cancheru di u senu apparisce sempre in mammografia?
Ùn. Sempre chì i petti sò assai densi è ci hè un pezzu, ùn pò micca esse vistu per mammografia. Per questa ragione, hè assai impurtante chì, in più di a mammografia, un esame fisicu di i seni è di l'ascelle sia effettuatu da u mastologu, chì in questu modu pudete truvà cambiamenti cum'è noduli, cambiamenti di pelle è di capezzoli, nodi linfatichi palpabili in u ascella.
Se u duttore palpa un pezzu, una mammografia pò esse dumandata, ancu se a donna ùn hà ancu 40 anni perchè ogni volta chì ci hè un suspettu di cancheru di u senu, hè necessariu investigà.
6. Si pò fà mammografia cù silicone?
Iè. Benchì e protesi in silicone possinu ostaculà a cattura di l'immagine, hè pussibule adattà a tecnica è catturà tutte l'immagini necessarie intornu à a protesi, tuttavia più compressioni ponu esse necessarie per uttene l'imagine desiderate da u duttore.
Inoltre, in u casu di e donne cù protesi in silicone, u duttore di solitu indica a prestazione di a mammografia digitale, chì hè un esame più accuratu è chì hè principalmente indicatu per e donne cù protesi, senza avè bisognu di fà parechje compressioni è esse menu scomodi. . Capite ciò chì hè a mammografia digitale è cumu si face.