Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 11 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Nuvembre 2024
Anonim
Méningite in Bebè - Salute
Méningite in Bebè - Salute

Cuntenutu

Panoramica

A meningite hè l'infiammazione di e trè membrane (meningi) chì vanu u cervellu è a medula spinale.

Ancu se a meningite pò influenzà e persone di ogni età, i zitelli di menu di 2 anni sò à u più altu risicu di cuntene a meningite. U vostru criaturu pò piglià a meningite quandu i batteri, virus, o un fungu chì infettanu un'altra parte di u so corpu viaghjanu in u sangue à u so cervellu è a medula spinale.

Da 1000 nascite vive, circa 0,1 à 0,4 neonati (un zitellu di menu di 28 ghjorni) anu meningite, stima una rivista di u 2017. Hè una cundizione seria, ma 90 per centu di sti zitelli sopravvivenu. U listessu studiu nota da u 20 à u 50 per centu di elle anu complicazioni à longu andà, cume difficoltà di apprendimentu è prublemi di visione.

Sempre hè statu pocu cumunu, ma l'usu di vaccinazioni contr'à a meningite batterica hà riduttu drasticamente u numeru di zitelli chì a piglianu.

Prima ci era un vaccinu pneumococcu, avia a meningite pneumococcica, riporta i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC). Da u 2002 à u 2007, quandu a vaccinazione hè stata aduprata di rutina, solu circa 8 di 100 000 zitelli di età da 1 à 23 mesi anu avutu qualsiasi tippu di meningite batterica, stima un articulu di u 2011.


Sintomi di méningite in i zitelli

I sintomi di a meningite ponu accade assai rapidamente. U vostru ciucciu pò esse difficiule per cunsulallu, soprattuttu quand'elli sò tenuti. Altri sintomi in un zitellu ponu include:

  • sviluppendu una forte frebba subita
  • micca manghjà bè
  • vomitu
  • esse menu attivu o energicu di u solitu
  • esse assai addurmintatu o difficiule di svegliarsi
  • essendu più irritabile di l'usu
  • gonfia di u puntu molle nantu à a so testa (a fontanella)

Altri sintomi ponu esse difficiule da nutà in un zitellu, cum'è:

  • severu mal di testa
  • rigidità di u collu
  • sensibilità à a luce luminosa

In ocasu, un criaturu pò avè un attaccu. Parechje volte questu hè dovutu à a febbre alta è micca à a meningite stessa.

Cause di meningite in i zitelli

I batteri, virus, o un fungu ponu causà meningite in un zitellu.

A méningite virale hè stata a longa causa più cumuna di méningite. Dapoi u sviluppu di vaccini per prevene a meningite batterica, stu tippu di meningite hè diventatu sempre più pocu cumunu. A meningite fungosa hè rara.


Méningite virale

A meningite virale di solitu ùn hè micca cusì seria cum'è a meningite batterica o fungica, ma alcuni virus causanu una infezione severa. I virus cumuni chì di solitu causanu malatie lievi includenu:

  • Enterovirus non polio. Questi virus causanu a maiò parte di i casi di meningite virale in i Stati Uniti. Provocanu parechji tipi d'infezioni, cumpresi i raffreddori. Un saccu di ghjente li cuntratta, ma assai pochi piglianu una meningite. I virus si sparghjenu quandu u vostru zitellu vene in cuntattu cù feci infette o secrezioni orali.
  • Influenza. Stu virus causa l'influenza. Hè spargugliatu per u cuntattu cù secrezioni da u pulmone o a bocca di una persona infettata cun ellu.
  • Virus di a rosula è di a parotite. A meningite hè una complicazione rara di sti virus assai contagiosi. Sò diffusi facilmente attraversu u cuntattu cù e secrezioni infette da i pulmoni è a bocca.

I virus chì ponu causà una meningite assai grave includenu:

  • Varicella. Stu virus causa a varicella. Si diffonde facilmente cù u cuntattu cù una persona infettata cun ella.
  • Virus di l'herpes simplex. Un criaturu di solitu u riceve da a so mamma in l'utru o durante a nascita.
  • Virus di u Nilu Occidentale. Questu hè trasmessu da un morsu di zanzara.

I zitelli di menu di 5 anni, cumpresi i zitelli, anu un risicu più altu di cuntene a meningite virale. I zitelli trà a nascita è 1 mese di età sò più propensi à sviluppà una infezione virale severa.


Méningite batterica

Durante i primi 28 ghjorni di vita, a meningite batterica hè più spessu causata da batteri chjamati:

  • Gruppu B Streptococcu.Questu si diffonde generalmente da una mamma à u so zitellu à a nascita.
  • Bacilli Gram-negativi, cume Escherichia coli (E. coli) è Klebsiella pneumoniae.E. coli pò sparghje via cibu contaminatu, cibu preparatu da qualchissia chì hà adupratu u bagnu senza lavà e mani dopu, o da mamma à zitellu durante a nascita.
  • Listeria monocytogenes.I neonati di solitu ottenenu questu da a so mamma in u senu. In ocasu un criaturu pò uttene durante a consegna. A mamma u capisce manghjendu cibu contaminatu.

In i zitelli di menu di 5 anni, cumpresi i zitelli di più di 1 mese, i batteri più cumuni chì causanu a meningite sò:

  • Streptococcus pneumoniae. Stu batteriu si trova in i sinus, u nasu è i pulmoni. Si diffonde attraversu a respirazione in l'aria chì una persona infettata cun ella hà starnutitu o tossu. Hè a causa più cumuna di meningite batterica in i zitelli di menu di 2 anni.
  • Neisseria meningitidis. Questa hè a seconda causa più cumuna di meningite batterica. Si diffonde per cuntattu cù secrezioni da i pulmoni o a bocca di una persona infettata cun ellu. I zitelli di menu di 1 annu anu u più risicu di ottene questu.
  • Haemophilus influenzaetipu b (Hib). Questu hè spargugliatu da u cuntattu cù secrezioni da a bocca di una persona chì hè un traspurtadore. I trasportatori di i batteri di solitu ùn sò micca malati stessi ma ponu fà vi malà. Un zitellu deve esse in strettu cuntattu cù un traspurtadore per un paiu di ghjorni per ottene. Ancu tandu, a maiò parte di i criaturi diventeranu solu purtatori è ùn averanu micca méningite.

Meningite fungosa

A meningite fungosa hè assai rara perchè di solitu tocca solu e persone cun un sistema immunitariu debule.

Parechji tippi di funghi ponu causà meningite. Trè tippi di funghi campanu in u terrenu, è un tippu vive intornu à e feci di batte è acelli. U fungu entra in u corpu per esse inspiratu.

I zitelli nati prematuramente chì ùn pesanu micca assai anu un risicu più altu di cuntaminà una infezzione di sangue da un fungu chjamatu Candida. Un criaturu di solitu cuntrae stu fungu in l'uspidale dopu a nascita. Puderà dopu viaghjà versu u cerbellu, pruvucendu a meningite.

Diagnostu di a meningite in i zitelli

E prove ponu cunfirmà u diagnosticu di meningite è determinà chì organisimu a causa. E prove includenu:

  • E culture di sangue. U sangue cacciatu da a vena di u to criaturu hè spargugliatu nantu à piatti speciali chì i batteri, virus, o un fungu crescenu bè. Se qualcosa cresce, questu hè probabilmente a causa di a meningite.
  • Analisi di sangue. Unipochi di u sangue eliminatu serà analizatu in un laburatoriu per i segni di infezzjoni.
  • A puntura lumbar. Questa prova hè chjamata ancu un colpu spinale. Unipochi di u fluidu chì circonda u cervellu è a medula spinale di u to zitellu hè cacciatu è testatu. Hè ancu messu nantu à piatti speciali per vede s’ellu cresce qualcosa.
  • CT scan. U vostru duttore pò uttene una tomografia computerizata di a testa di u vostru zitellu per vede s'ellu ci hè una sacchetta di infezzione, chjamata ascessu.

Trattamentu di a meningite in i zitelli

U trattamentu per a meningite dipende da a causa. I zitelli cù certi tippi di meningite virali si migliuranu senza alcunu trattamentu.

Tuttavia, portate sempre u vostru zitellu à u duttore u più prestu pussibule ogni volta chì suspettate di meningite. Ùn pudete micca esse sicuru di ciò chì a causa finu à chì u vostru duttore faci qualchì prova perchè i sintomi sò simili à l'altri cundizioni.

Quandu hè necessariu, u trattamentu deve cumincià u più prestu pussibule per un bonu risultatu.

Méningite virale

A maiò parte di u tempu, a meningite da enterovirus chì ùn sò micca polio, influenza, virus da a parotite è à u morbillo hè dolce. Tuttavia, i zitelli ghjovani sò in più risicu di avè malatie gravi. Un criaturu chì l'ha pussutu migliurà in 10 ghjorni senza avè bisognu di trattamentu.

A meningite causata da altri virus, cum'è a varicella, l'herpes simplex è u virus West Nile, pò esse seria. Chistu pò significà chì u vostru criaturu deve esse ricusatu è trattatu cù medicazione antivirale intravenosa (IV).

Méningite batterica

L'antibiotici sò usati per trattà a meningite batterica. Sò spessu dati per mezu di un IV. U vostru zitellu averà forse da stà in l'uspidale.

Meningite fungosa

Infezioni fungichi sò trattati cù medicazione antifungale IV. U vostru zitellu averà più probabile d'avè trattamentu in l'uspidale per un mese o più. Hè perchè l'infezioni fungali sò difficiuli di sbarrazzassi.

Prevenzione di a meningite in i zitelli

I vaccini ponu impedisce parechji, ma micca tutti, tippi di méningite s’elli sò dati cum’è cunsigliatu da u. Nisunu sò 100 per centu efficace, cusì ancu i zitelli chì sò vaccinati ponu avè méningite.

Nutate bè chì ancu s'ellu ci hè un "vaccinu contra a meningite", hè per un tipu specificu di meningite batterica chjamata meningite meningococca. Hè generalmente cunsigliatu per i zitelli maiò è l'adulescenti in i Stati Uniti. Ùn hè micca adupratu in i zitelli.

In certi paesi cum'è u Regnu Unitu, i zitelli spessu ricevenu un vaccinu contra a meningite.

Méningite virale

I vaccini contr'à i virus chì ponu purtà à a meningite sò:

  • Influenza. Questu prutege contra a meningite causata da u virus di l'influenza. Hè datu ogni annu à partesi di 6 mesi. Ancu se i zitelli più chjucu ùn piglianu micca sta vaccina, offre una prutezzione quandu i membri di a famiglia è altri chì seranu intornu à u vostru zitellu sò vaccinati.
  • Varicella. Stu vaccinu prutege da a varicella. U primu hè datu quandu u vostru zitellu hà 12 mesi.
  • Morbillo, parotite, rubeola (MMR). Se u vostru zitellu riceve u morbellu o a parotite, pò purtà à a meningite. Stu vaccinu prutegge da quelli virus. A prima dosi hè data à 12 mesi di età.

Méningite batterica

I vaccini per prevene infezioni chì ponu purtà à a meningite batterica in i zitelli sò:

  • Haemophilus influenzae vaccinu di tip b (Hib). Questu prutege contra H. influenza battìri. In i paesi sviluppati, cum'è i Stati Uniti, sta vaccina hà guasi eliminatu stu tipu di méningite. U vaccinu prutege un criaturu da cuntene a meningite è da diventà un traspurtadore. A riduzzione di u numeru di trasportatori porta à l'immunità di e bande. Questu significa chì ancu i zitelli chì ùn sò micca vaccinati anu una certa prutezzione postu chì sò menu propensi à entre in cuntattu cù un traspurtadore. A prima dosi hè data à 2 mesi di età.
  • Vaccinu Pneumococcu (PCV13). Questu prutege contra a meningite per via di parechje razze di Streptococcus pneumoniae. A prima dosi hè data à 2 mesi di età.
  • Vaccinu meningococcu. Stu vaccinu pruteghja contra Neisseria meningitidis. Ùn hè micca datu in rutina finu à l'età di 11 anni, à menu chì ci sia un prublema cù u sistema immunitariu di un criaturu o chì viaghjanu in paesi induve u batteriu hè cumunu. S'ellu hè u casu, allora hè datu da 2 mesi di età.

Per u strep di u gruppu B, l'antibiotici ponu esse dati à a mamma durante u travagliu per aiutà à prevene à u zitellu da ottene.

E donne incinte devenu evità u furmagliu fattu cù latte micca pasturizatu perchè hè una fonte cumuna di Listeria. Questu aiuta à prevene à a mamma di cuntrae Listeria è dopu u trasfiriu à u so zitellu.

Seguitate e precauzioni generali per evità infezioni è aiutà à calà u risicu di cuntene a meningite da qualsiasi batteria o virus:

  • Lavate e mani spessu, soprattuttu prima di manighjà cibu è dopu:
    • aduprendu u bagnu
    • cambià u pannolinu di u to zitellu
    • copre a bocca per starnutisce o tossisce
    • soffia u nasu
    • cura di qualchissia chì puderia esse contagiosa o chì hà una infizzione
  • Aduprate una tecnica adatta per lavà a manu. Questu significa lavà cun sapone è acqua calda per almenu 20 secondi. Assicuratevi di lavà i vostri polsi è sottu e unghie è l'anelli.
  • Copre a bocca cù l'internu di u gomu o un tissutu ogni volta chì starnutisci o tossisci. Se aduprate a manu per copre, lavate subitu.
  • Ùn sparte micca cose chì ponu purtà saliva, cume paglie, tazze, piatti è stuvigli. Evite di basgià una persona chì hè malata.
  • Ùn toccate micca a bocca o a faccia se e mani ùn sò micca lavate.
  • Spessu pulite è disinfettate oggetti chì toccate spessu, cum'è u vostru telefunu, a tastiera di l'urdinatore, i telecomandi, e maniglie di a porta è i ghjoculi.

Meningite fungosa

Ùn ci hè micca vaccini per a meningite fungica. I criaturi ùn sò micca nurmalmente in l'ambienti induve campanu a maiò parte di i funghi, allora sò improbabili d'avè una meningite fungosa.

Postu chì di solitu hè ripigliatu in l'uspidale, aduprendu precauzioni d'infezzione di rutina pò aiutà à prevene una Candida infezzione, chì pò purtà à a meningite, in i zitelli prematuri di pocu pesu.

Effetti à longu andà è prospettive

A meningite hè una infezzione pocu cumuna ma seria, chì mette in periculu a vita. Tuttavia, un criaturu guasi sempre si ripiglierà cumpletamente quandu serà diagnosticatu è trattatu prestu.

Se u trattamentu hè ritardatu, un zitellu pò ancu ricuperà, ma ponu esse lasciati cun unu o più effetti à longu andà, cumprendu:

  • cecità
  • surdità
  • attacchi
  • fluidu intornu à u cervellu (idrocefalu)
  • danni cerebrali
  • difficultà d'amparera

E stime 85 à 90 per centu di e persone (zitelli è adulti) cun meningite per via di batteri meningococchi sopravvivenu. Circa 11 à 19 per centu avarà effetti à longu andà.

Questu pò sembra spaventosu, ma in un altru modu, circa u 80 à u 90 per centu di e persone chì si recuperanu ùn anu effetti à longu andà. I CDC stimi stimati cù a meningite per via di pneumococcu sopravvivenu.

Assicuratevi Di Leghje

Pietra di Rene: Cause, Sintomi è Cumu Eliminà

Pietra di Rene: Cause, Sintomi è Cumu Eliminà

Una petra di u rene, chjamata ancu petra di u rene, hè una ma a imile à e petre chì i ponu formà in ogni locu di u i tema urinariu. Generalmente, a petra renale hè eliminata a...
Pruvenzi genetichi per u cancheru di u senu: cumu si face è quandu hè indicatu

Pruvenzi genetichi per u cancheru di u senu: cumu si face è quandu hè indicatu

U te t geneticu per u cancheru di u enu hà u copu principale di verificà u ri icu di viluppà u cancheru di u enu, in più di permette à u duttore di apè quale mutazione h&...