20 dumande cumune nantu à a menstruazione
Cuntenutu
- 1. A prima menstruazione vene sempre à l'età di 12 anni.
- 2. A zitella ferma di cresce dopu a 1a menstruazione.
- 3. A menstruazione dura 7 ghjorni.
- 4. A menstruazione nurmale hè rossa scura.
- 5. Ùn ci hè manera di misurà a quantità di sangue menstruale.
- 6. Hè pussibule di incinta menstruazione.
- 7. Sì a menstruazione ùn vene micca, sò incinta.
- 8. Hè pussibule menstruà senza ovulazione.
- 9. Lavà i capelli menstruati hè male o aumenta u flussu.
- 10. U tampone o u cullettore menstruale caccia a virginità.
- 11. E donne chì campanu assai vicine tendenu à menstruà in listessu tempu.
- 12. Camminà scalzu face peghju i còlichi.
- 13. U PMS ùn esiste micca, hè solu una scusa per e donne.
- 14. Tutte e donne anu PMS.
- 15. Avè un periodu menstruale aumenta u risicu di cuntrae è di trasmette STI?
- 16. Piglià i contraccettivi per ùn menstruà hè male per a vostra salute.
- 17. Avè a menstruazione provoca prublemi per e donne.
- 18. Avè u flussu troppu forte pò causà anemia.
- 19. A menstruazione si ferma in piscina o in mare.
- 20. A menstruazione pò causà diarrea.
A menstruazione hè a perdita di sangue attraversu a vagina per un periodu di 3 à 8 ghjorni. A prima menstruazione si faci à a pubertà, da 10, 11 o 12 anni, è dopu, deve cumparisce ogni mese finu à a menopausa, chì si verifica intornu à 50 anni.
Durante a gravidanza, a menstruazione ùn accade micca, tuttavia a donna pò avè un picculu sanguinamentu per 1 o 2 ghjorni, soprattuttu à l'iniziu di a gravidanza, rosa o marrone, cum'è i fondi di caffè. Sapete ciò chì pò causà a menstruazione in gravidanza.
Vede chì ghjorni u vostru periodu duveria rientre inserendu i vostri dati:
1. A prima menstruazione vene sempre à l'età di 12 anni.
Mitu. L'iniziu di a prima menstruazione, cunnisciuta ancu cum'è menarquia, varieghja da una zitella à l'altra per via di cambiamenti ormonali in ogni corpu, in ogni modu, malgradu l'età media chì hè intornu à 12 anni, ci sò e donne chì cumincianu a menstruà sempre è prima., À 9, 10 o 11 anni, ma ci sò ancu e zitelle chì cumincianu a menstruà dopu, à 13, 14 o 15 anni.
Cusì, se a menstruazione si verifica prima o dopu à quella età, ùn significa micca chì ci sia un prublema di salute, soprattuttu s'ellu ùn ci hè micca sintumu, ma in casu di dubbitu si pò cunsultà u ginecologu.
2. A zitella ferma di cresce dopu a 1a menstruazione.
Mitu. A crescita di e zitelle dura di solitu finu à circa 16 anni è, dunque, cuntinua ancu dopu à a 1a menstruazione. Tuttavia, u periodu di più grande crescita si verifica prima di 13 anni, chì hè u listessu periodu cum'è a menarche. Dunque, ancu se pò sembrà chì alcune ragazze smettenu di cresce dopu a prima menstruazione, ciò chì accade hè chì a velocità di a crescita tende à rallentà.
3. A menstruazione dura 7 ghjorni.
Mitu. A durata di a menstruazione varieghja ancu da una donna à l'altra, ma u più cumunu hè chì duri trà 3 à 8 ghjorni. Di solitu, a prossima menstruazione principia intornu à u 28esimu ghjornu dopu à u primu ghjornu di a menstruazione precedente, ma questu periodu pò varià secondu u ciclu menstruale di a donna. Hè impurtante di cunsiderà u 1u ghjornu di a menstruazione quandu pare un picculu sanguinamentu, ancu s'ella hè rosa è in poca quantità. Alcune zitelle anu stu tippu di flussu per 2 o 3 ghjorni, è da tandu a menstruazione diventa più intensa.
Capite megliu cumu funziona u ciclu mestruale è amparate à calculà u vostru.
4. A menstruazione nurmale hè rossa scura.
Verità. Di solitu u culore di a menstruazione cambia in i ghjorni di a menstruazione, è pò varià trà rossu chjaru è marrone chjaru. Tuttavia, ci sò ancu i tempi quandu a donna hà una menstruazione più scura, cum'è i fondi di caffè, o una più chjara, cum'è l'acqua rosa, senza chì questu significassi alcun prublema di salute.
In a maiò parte di i casi, i cambiamenti in u culore di a menstruazione sò in relazione cù u tempu chì u sangue hè in cuntattu cù l'aria. Cusì, una menstruazione chì hè stata in u tampone per un tempu più longu hè di solitu più fosca.
Vede quandu a menstruazione scura pò esse un signale di alarma.
5. Ùn ci hè manera di misurà a quantità di sangue menstruale.
Mitu. Normalmente a donna perde trà 50 à 70 mL di sangue durante tutta a menstruazione, tuttavia, cume hè difficiule di misurà a quantità di sangue persu, hè cunsideratu un flussu sopra à u normale quandu dura più di 7 ghjorni o quandu più di 15 sò cuscinetti spesi per ogni ciclu menstruale, per esempiu.
Capite ciò chì pò causà un sanguinamentu menstruale è ciò chì si deve fà in questi casi.
6. Hè pussibule di incinta menstruazione.
Forse. Ancu sè difficiule, hè pussibule di stà incinta avendu un cuntattu intimu durante a menstruazione. Hè perchè a produzzione ormonale pò varia in ogni donna, è l'ovulazione pò accade ancu durante u periodu mestruale.
7. Sì a menstruazione ùn vene micca, sò incinta.
Mitu. I cambiamenti in a data di iniziu di a menstruazione sò generalmente causati da cambiamenti in i livelli di ormoni di una donna. Dunque, a menstruazione ritardata ùn hè micca sempre un segnu di gravidanza, chì pò indicà altre situazioni cum'è u stress eccessivu, u cunsumu eccessivu di caffè o cambiamenti in l'organi chì producenu ormoni, cum'è l'ipofisi, l'ipotalamu o l'ovari. In casu di ritardu menstruale di più di 10 ghjorni, duvete fà u test di gravidanza o andà à u ginecologu.
Verificate un elencu più cumpletu di e cause principali di a menstruazione ritardata.
8. Hè pussibule menstruà senza ovulazione.
Mitu. A menstruazione accade solu quandu ci hè un ovu chì hè statu liberatu è chì ùn hè micca statu fecundatu. Cusì, a menstruazione pò accade solu s'ellu ci hè stata ovulazione. Tuttavia, u cuntrariu ùn hè micca veru. Hè cusì, a donna pò ovulà senza menstruazione, ciò chì di solitu significa chì l'ovu hè statu fecundatu da un sperma è, dunque, hè pussibule chì a donna sia incinta.
9. Lavà i capelli menstruati hè male o aumenta u flussu.
Mitu. Lavà i capelli ùn hà nisuna influenza annantu à u ciclu menstruale, cusì a persona pò piglià un bagnu è stà in a duscia finu à quandu vole.
10. U tampone o u cullettore menstruale caccia a virginità.
Forse. In generale, u tampone più chjucu, quandu hè piazzatu currettamente, ùn rompe micca l'imen di a donna. Tuttavia, l'imen pò esse rotta più facilmente cù l'usu di a tazza menstruale, dunque hè impurtante tene contu di què prima di cumprà.
A cosa raccomandata hè sempre di parlà cù u ginecologu per valutà quale hè a migliore opzione per ogni donna, è ricordate chì in realtà a virginità si perde solu quandu avete un cuntattu veru intimu. Vede 12 altre dumande è risposte nantu à a tazza menstruale.
11. E donne chì campanu assai vicine tendenu à menstruà in listessu tempu.
Verità. Siccomu a produzzione ormonale dipende da fattori di routine cum'è a dieta è u stress, e donne chì passanu assai tempu inseme tendenu à sperimentà i stessi fattori esterni chì influenzanu u ciclu mestruale, chì finisce per fà a produzzione ormonale è u tempu di a menstruazione simile trà elli.
12. Camminà scalzu face peghju i còlichi.
Mitu. Ancu se u tarrenu hè fretu, marchjà scalzu ùn face micca peghju e coliche. Probabilmente, ciò chì accade hè chì pisà nantu à u pavimentu fretu hè più di un fastidiu per quelli chì sò dighjà in dolore, dendu l'impressione chì i crampi anu aggravatu.
13. U PMS ùn esiste micca, hè solu una scusa per e donne.
Mitu. U PMS hè reale è si verifica per via di e grande fluttuazioni ormonali chì si verificanu durante u ciclu menstruale, causendu sintomi cum'è irritabilità, stanchezza è gonfiore addominale, chì varieghjanu d'intensità è secondu ogni donna. Vede u listinu cumpletu di sintomi.
14. Tutte e donne anu PMS.
Mitu. U PMS hè un inseme di sintomi chì apparisce in e donne circa 1 à 2 settimane prima di a menstruazione. Ancu se hè assai cumunu, u PMS si presenta solu in circa 80% di e donne è, dunque, ùn influenza micca tutte e donne chì anu a menstruazione.
15. Avè un periodu menstruale aumenta u risicu di cuntrae è di trasmette STI?
Verità. Avè un periodu menstruale aumenta u risicu di trasmissione di ETS (Infezioni Trasmissibili Sessualmente, anticamente chjamate ETS, Malatie Trasmissibili Sessualmente), per via di a presenza di sangue, chì favurisce a proliferazione di microorganismi chì causanu malatie. Cusì, se l'omu hà una STI, a donna hà più probabilità d'avè a malatia, è se hè a donna menstruante chì hè malata, pò ancu passà più facilmente perchè u numeru di microorganismi in u sangue pò esse più altu, è hè più faciule da passà per l'omu.
16. Piglià i contraccettivi per ùn menstruà hè male per a vostra salute.
Forse. Ci sò i contraccettivi chì ponu esse mudificati, ma prima di fà cusì, duvete parlà cù u ginecologu.
17. Avè a menstruazione provoca prublemi per e donne.
In certi casi, veru. Se u cuntattu intimu hè sicuru è cun preservativu, ùn pone nisun prublema per a donna. Inoltre, ci sò dighjà pasticci speciali da aduprà durante stu periodu chì a rendenu più faciule durante u sessu. Ùn anu micca a stringa di tampone è funziona cum'è una spugna, assorbe tuttu senza disturbà a donna o u cumpagnu.
Tuttavia, durante a menstruazione, l'utru è u cervice sò assai sensibili, cun un risicu più grande di l'ingressu di microorganismi è, dunque, avè sessu senza preservativu durante a menstruazione aumenta u risicu di cuntrae malatie.
18. Avè u flussu troppu forte pò causà anemia.
Verità. In generale, u forte flussu ùn hè micca una ragione per soffre di anemia, chì di solitu appare solu quandu e perdite menstruali sò veramente elevate, ciò chì accade solu quandu ci sò malatie chì causanu u prublema, cume i fibromi uterini è a gravidanza ectopica. Cusì, una donna deve esse preoccupata solu quandu a menstruazione dura più di 7 ghjorni, se u ciclu menstruale hè menu di 21 ghjorni, o s'ella passa più di 15 pads in ogni periodu menstruale. Vede e cause è u trattamentu per a menstruazione prolungata.
19. A menstruazione si ferma in piscina o in mare.
Mitu. A menstruazione continua à accade, ancu quandu site in mare o in piscina, tuttavia, a presenza d'acqua in a regione intima riduce a temperatura di u corpu è provoca ancu un aumentu di pressione, chì pò rende difficile a fuga di u sangue. Tuttavia, dopu à esce da l'acqua hè pussibule per a menstruazione falà rapidamente, solu perchè s'hè accumulata in u canale vaginale.
20. A menstruazione pò causà diarrea.
Verità. Durante a menstruazione, l'utru libera prostaglandine, chì sò sustanze rispunsevuli di cuntrazzioni musculari. Queste sostanze ponu influenzà i muri di l'intestinu è portanu à un aumentu di u muvimentu intestinale, chì finisce per resultà in periodi di diarrea.