Hè a cosa più periculosa mai fatta in una maratona?
Cuntenutu
Hyvon Ngetich hà datu un significatu novu novu à finisce una corsa ancu s'ellu ci vole à arrampicà à traversu a linea d'arrivu. U corridore kenianu di 29 anni hà letteralmente attraversatu a linea d'arrivu nantu à e mani è e ghjinochje dopu chì u so corpu abbia cedutu à u chilometru 26 di a Maratona d'Austin 2015 u passatu passatu. (U peghju incubo di un corridore! Scuprite l'Esperienza di i 10 Marathoners Top 10 Fears.)
Ngetich hà guidatu a maiò parte di a corsa è hà previstu di vince a categuria femina, ma cù solu dui decimi di un chilometru rimanente, ella hà cuminciatu à oscillà, à cambià, è infine hè cascata. Esse in terra incapaci di alzà era apparentemente micca un indicatore di scunfitta per Ngetich, però. Ella arrampicò l'ultimi 400 metri, sanguinendu i ghjinochje è i gomiti, ma hà finitu a corsa. È piazzatu terzu, à quessu, ghjuntu in solu trè secondi daretu à a siconda piazza Hannah Steffan.
Appena attraversata a linea d'arrivu, Ngetich hè stata subitu purtata à una tenda medica, induve u persunale hà dettu ch'ella soffre di zuccaru incredibilmente bassu in sangue. (Evite u listessu destinu accumpagnendu 12 Alternative Tasty à Gels Energetichi).
Pensemu chì qualchissia chì pò cunvince u so corpu è a so mente di corre 26.2 miles hè impressiunante, cusì a determinazione di Ngetich di finisce a corsa ùn importa ciò chì hè lodevule. Ma hè stata in realtà a decisione più sana?
"Innò, ùn hè stata una decisione intelligente in tuttu", dice u Running Doc Lewis Maharam, M.D., portavoce di l'American College of Sports Medicine è passatu direttore medicu per parechje maratone in u mondu. "A squadra medica ùn sapia micca ciò chì avia sbagliatu quandu ella hè cascata. Puderia esse statu colpu di calore, bassu zuccaru in sangue, iponatremia, disidratazione severa, un prublemu cardiacu - alcuni di i quali pudete more". In fatti, ciò ch'ella soffriva (zuccheru in sangue) pò purtà à danni permanente di u cervellu è ancu un coma.
Ngetich hà dettu dopu ch'ella ùn si ricorda micca di l'ultimi dui chilometri di a corsa, ciò chì significa chì ùn avia micca a capacità mentale di rifiutà l'assistenza medica - qualcosa chì a squadra medica duverebbe avè cunnisciutu è saltò per valutà se era in un statu per finisce a corsa, Maharam dice. (10 Verità inaspettate nantu à a corsa à una maratona)
"In corsa, ci vole à cuntinuà", hà dettu Ngetich in una intervista post-corsa. Questa idea di finisce a corsa ùn importa ciò chì hè ciò chì u direttore di a gara di maratona Austin John Conley è i corridori di u mondu sanu l'anu lodata. È mentre Maharam ricunnosce è simpatizeghja di sta mentalità, avertisce ancu chì a linea di "ùn importa ciò chì" deve esse tracciata à risicu per a vostra propria salute.