Carenze Nutrizionali è Malattia di Crohn
Cuntenutu
- Tipi di Carenze Nutrizionali
- Calorie
- Proteina
- Grassa
- Ferru
- Vitamina B-12
- Acidu Folicu
- Vitamine A, D, E è K
- Zinc
- Potassiu è Sodiu
- Calci
- Magnesiu
- Sintomi di Malabsorption
- Cause di Malabsorption
- Trattamenti per Malabsorption
- Q:
- A:
Quandu a ghjente manghja, a maiò parte di l'alimentu hè scumpartutu in u stomacu è assorbitu in l'intestinu chjucu. Tuttavia, in parechje persone cù a malattia di Crohn - è in guasi tutti quelli chì anu a malattia di Crohn di l'intestinu chjucu - l'intestinu chjucu hè incapace di assorbe i nutrienti currettamente, resultendu in ciò chì hè cunnisciutu cum'è malabsorzione.
E persone cù a malatia di Crohn anu un trattu intestinale inflamatu. L'infiammazione o l'irritazione ponu accade in ogni parte di u trattu intestinale, ma affetta u più comunemente a sezione inferiore di l'intestinu tenue, chì hè cunnisciutu cum'è l'ileu. L'intestinu chjucu hè quì chì si faci l'assorbimentu criticu di nutrienti, cusì parechje persone cù a malatia di Crohn ùn digeriscenu micca è assorbenu bè i nutrienti. Chistu pò causà vari prublemi, cumpresa a malabsorzione di vitamine è minerali impurtanti. Queste carenze di vitamine è minerali ponu finalmente cunduce à complicazioni sanitarie addiziunali, cume a disidratazione è a malnutrizione.
Fortunatamente, i test di sangue ponu aiutà i duttori à determinà se e persone cun a malattia di Crohn ricevenu e vitamine è nutrienti chì necessitanu. Se ùn sò micca, ponu esse riferiti à un gastroenterologu per a valutazione. Un gastroenterologu hè quellu chì si specializeghja in e malatie chì affettanu e vie intestinali è u fegatu. Puderanu cunsiglià un pianu di trattamentu per qualchissia chì hà carenze nutrizionale per via di a malatia di Crohn.
Tipi di Carenze Nutrizionali
E persone cù a malatia di Crohn ponu avè prublemi per assorbe un gran numeru di vitamine è nutrienti, cumprese:
Calorie
E calorie sò derivate da macronutrienti, cume carboidrati, proteine è grassu. Quandu qualchissia ùn assorbe abbastanza calorie per via di malabsorzione, spessu perde una quantità significativa di pesu assai prestu.
Proteina
E persone cù a malattia di Crohn pò avè bisognu di integrà a so assunzione di proteine per via di:
- l'usu di steroidi à alta dosi, cum'è prednisone
- perdita di sangue prolongata o diarrea
- ferite o fistule chì affettanu l'intestinu chjucu
Grassa
E persone chì anu a malatia di Crohn severa è chì anu avutu più di 3 piedi di u so ileum eliminatu pò avè bisognu di incorporà più grassi sani in a so dieta.
Ferru
L'anemia, o una mancanza di globuli rossi sani, hè un effettu cumunu di a malatia di Crohn. A cundizione pò purtà à una carenza di ferru, cusì parechje persone cun Crohn necessitanu supplementazione supplementaria di ferru.
Vitamina B-12
E persone chì anu una infiammazione grave è chì anu avutu u so ileu rimessu spessu necessitanu iniezioni regulare di vitamina B-12.
Acidu Folicu
Parechje persone cun a malatia di Crohn piglianu sulfasalazina per trattà i so sintomi. Tuttavia, questu medicamentu pò influenzà a capacità di u corpu di metabolizà u folatu, rendendu necessari supplementi di acidu folicu. E persone chì anu una malattia di Crohn estensiva di u jejunum, o sezione media di l'intestinu tenue, pò ancu avè bisognu di integrà a so ingesta di acidu folicu.
Vitamine A, D, E è K
E carenze di queste vitamine liposolubili sò spessu associate à malassorbimentu di grassu è infiammazione di l'intestinu tenue. Puderanu ancu esse ligati à a rimozione di grandi sezzioni sia di l'ileum sia di u jejunum. U risicu di carenza di vitamina D si crede ancu più altu in e persone chì piglianu colestiramina, chì questu medicamentu pò interferisce cù l'assorbimentu di vitamina D.
Zinc
E persone cù a malatia di Crohn pò avè bisognu à piglià supplementi di zincu se:
- anu una inflammazione larga
- avè diarrea cronica
- anu avutu u so jejunum eliminatu
- piglianu prednisone
Sti fattori ponu interferisce cù a capacità di u corpu à assorbe u zincu.
Potassiu è Sodiu
U colon, o intestinu grossu hè rispunsevule per l'elaborazione di fluidi è elettroliti. E persone chì anu avutu questu organu eliminatu chirurgicamente anu dunque bisognu di aumentà a so assunzione sia di potassiu sia di sodiu. Ci hè un risicu aumentatu di perdita di potassiu in e persone chì piglianu prednisone è chì sperimentanu spessu diarrea o vomitu.
Calci
I steroidi interferiscenu cù l'assorbimentu di calciu, cusì e persone chì piglianu sti medicamenti per curà i sintomi di a malattia di Crohn averanu probabilmente bisognu di incorporà più calciu in a so dieta.
Magnesiu
E persone chì anu diarrea cronica o chì anu avutu u so ileum o jejunum eliminati pò micca esse capaci di assorbe currettamente u magnesiu. Questu hè un minerale chjave per a crescita ossea è altri prucessi corporei.
Sintomi di Malabsorption
Parechje persone cun a malattia di Crohn ùn sperimentanu sintomi di malassorbimentu, perciò hè impurtante sottumessi test regulare per e carenze nutrizionali. Quandu i sintomi di malabsorzione apparsu, ponu include:
- gonfiore
- gasu
- crampi stomacu
- sgabelli ingumbranti o grassi
- diarrea cronica
In i casi severi di malabsorption, fatica o perdita di pesu improvvisa pò ancu accade.
Cause di Malabsorption
Unepochi di fattori liati à a malatia di Crohn ponu cuntribuisce à a malabsorzione:
- Inflammazione: Infiammazione persistente è à longu andà di l'intestinu chjucu in e persone cù l'intestinu chjucu A malattia di Crohn porta spessu à danni di u muvimentu intestinale. Questa pò interferisce cù a capacità di l'organu di assorbe i nutrienti currettamente.
- Meditazioni: Certi medicazione aduprati per trattà a malatia di Crohn, cum'è i corticosteroidi, ponu ancu influenzà a capacità di u corpu di assorbe nutrienti.
- Chirurgia: Alcune persone chì anu avutu una parte di u so intestinu chjucu eliminatu chirurgicamente pò avè solu menu di l'intestinu lasciatu per assorbe l'alimentu. Sta cundizione, cunnisciuta cum'è sindrome di l'intestinu cortu, hè rara. Di solitu si trova solu in e persone chì anu menu di 40 centimetri di l'intestinu chjucu chì restanu dopu parechje chirurgie.
Trattamenti per Malabsorption
U rimpiazzamentu di i nutrienti hè di solitu un trattamentu efficace per e persone chì anu carenze nutrizionale per via di a malatia di Crohn. I nutrienti persi ponu esse rimpiazzati da certi alimenti è supplementi dietetichi. I supplementi ponu esse presi per via orale o dati per via di una vena (per via endovenosa).
Evità certi alimenti hè ancu criticu per trattà a malabsorzione. Diversi alimenti ponu aggravà u gasu o a diarrea, soprattuttu durante i flare-ups, ma e risposte sò individuale. L'alimenti problematichi potenziali includenu:
- fasgioli
- semi
- u brocciu
- u cavulu
- cibi agrumi
- burru è margarina
- crema pisanti
- cibi fritti
- cibi piccanti
- cibi ricchi di grassu
E persone cun un bloccu intestinale ponu avè bisognu di evità cumpletamente di manghjà alimenti ricchi di fibre, cume frutti è ligumi crudi.
E persone cù a malatia di Crohn sò incuragite à manghjà una dieta sana è equilibrata per prumove l'assorbimentu di vitamine è minerali. Hè ancu cunsigliatu di manghjà piccule quantità di cibu tutta a ghjurnata è di beie assai acqua. U lattiere pò avè bisognu à esse evitati, chì alcuni cun a malattia di Crohn diventanu intolleranti à i latticini.
Q:
Certi alimenti ponu aiutà à prevene e carenze nutrizionali in e persone cù a malatia di Crohn? Sì accussì, quali?
A:
Ié, certi alimenti ponu aiutà. L'Avocatu hè un grassu facilmente digeribile è riccu in folatu, l'ostriche sò ricche di ferru è di zincu, è i verdi fugliati scuri cucinati sò ricchi di folatu, calciu è ferru (coppia cù un alimentu di vitamina C cum'è agrumi o bacche). U salmone in cunserva cù l'osse, i latti vegetali furtificati in calciu, i fasgioli è e lenticchie sò ancu eccellenti fonti di nutrienti chì sò spessu malabsorbiti.
Natalie Butler, RD, LDA Answers rapprisentanu l'opinioni di i nostri esperti medichi. Tuttu u cuntenutu hè strettamente informativu è ùn deve micca esse cunsideratu cunsigliu medicu.