Olivia Culpo Hè Fatta Scusandu per a so Perioda
Cuntenutu
Quandu hà avutu u so primu periodu cum'è adolescente, Olivia Culpo si ricorda chì si sentia cusì vergogna è imbarazzata per a funzione corporale totalmente normale chì ùn hà dettu à nimu ciò chì passava. È ùn hà micca aiutatu ch'ella ùn abbia avutu a lingua o l'utili per arricà la cù a so famiglia se si sentia abbastanza à u cunfortu per fà, dice ella Forma. "Alcune persone sò cresciute in famiglie induve hè cumplettamente normale è celebrata per parlà di i periodi, ma per mè, ùn avemu micca parlatu di i periodi cù a mo mamma", dice Culpo. "Ùn era micca perchè a mo mamma ùn s'interessa micca o à u mo babbu ùn s'interessa micca - era perchè sò cresciuti in un ambiente induve eranu incomodi di parlà di questu".
Ancu cum'è adultu, Culpo dice chì sta vergogna l'hà purtata à minimizà i sintomi di u so periodu è ancu scusassi per avè "fastidiatu" l'altri cun elli. E sti sintomi ponu esse aggravati da e cundizioni cum'è l'endometriosi, un disordine doloroso in u quale u tessutu endometrial-like cresce fora di l'utru - chì Culpo hà. "Soprattuttu cù a mo endometriosi, aghju avutu un dolore debilitante quandu seraghju in scena", dice. "O avete a sensazione di lancià o di pianghje. Avete solu tanta pena chì vi arricchite solu in una palla, è à questu puntu, aghju naturalmente scusatu perchè eru imbarazzatu chì ùn pudia micca funzione". (Related: I sintomi di l'endometriosi chì avete bisognu di sapè)
Inutile, a situazione di Culpo ùn hè micca unica, ancu trà quelli senza prublemi di salute riproduttiva. Una recente indagine Midol di 1,000 menstruatori hà dimustratu chì u 70 per centu di i rispondenti Gen Z anu sentitu a vergogna di u periodu, è quasi a mità di tutti i rispondenti anu scusatu per u so periodu o sintomi. I mutivi più cumuni per dì scusate? Esse lunaticu, diventà emotivu, è ùn sentesi micca bè fisicamente, secondu l'inchiesta. Ancu senza sintomi difficiuli, e probabilità sò, a maiò parte di i menstruatori sentenu a vergogna di u periodu in altri maneri - per esempiu, sentendu ubligatu di sciddicà un tampone nantu à una manica o di mette un pad in una tasca posteriore mentre camminava versu u bagnu per assicurà chì nimu ùn sà chì hè quellu tempu di u mese.
Questa imbarazzu chì circonda i periodi, chì mantene conversazioni annantu à elli à porte chjuse, hà impatti di grande portata. Per principianti, u stigma chì associeghja a menstruazione cù l'impurità è u disgustu ghjoca un rolu in a perpetuazione di a miseria di u periodu - ùn pudendu pagà pads, tamponi, liners è altri prudutti d'igiene menstruale - in quantu soffoca discussioni nantu à l'accessu à i prudutti è l'impositu di u tampone, secondu l'Università di Michigan School of Public Health. Sentite à pena di parlà apertamente di u vostru ciclu mensile pò ancu purtà à ripercussioni per a vostra salute, aghjusta Culpo. "Per esempiu, sè site qualcunu cum'è mè chì hà endometriosi, se ùn site micca cunfortu à esplorà i vostri sintomi è favurendu a vostra salute - hè un diagnosticu assai difficiule - puderete finisce sfurtunatamente [cum'è] un gran numaru di donne chì aspetta troppu longu, spinghje i so sintomi, è anu da esse eliminati i so ovari, è a so fertilità hè cumplettamente dannata ", dice Culpo.
Ma Culpo hè decisu di cambià a manera di a sucità pensa à i periodi, è u cambiamentu tuttu principia cù una discussione aperta di a menstruazione, dice l'attrice, chì hà assuciatu cù Midol per u so No Apologies. Periudu. campagna. "Pensu sicuramente chì più ne parlemu, più femu a differenza", aghjusta. "Hè pazzu di pensà chì ancu a parolla" periodu "hè sempre [grimaces] - duverebbe esse solu una altra parolla è una parolla chì avemu veramente assai caru perchè hè una parte maravigghiusa di a funzione corpusicale".
Nantu à e rete suciale, Culpo mantene a so candidità nantu à a so propria esperienza cù l'endometriosi, da a publicazione di foto intime dopu avè statu sottumessu à a chirurgia, à a spartera di i so metudi di gestione di u dolore. In questu modu, ella dice chì aiuta à l'altri si sentenu menu solu cù i so prublemi di salute menstruali è diventanu più comodi à discuteli. Ancu più impurtante, ella dà un esempiu tenendu a testa alta - senza sentesi vergogna - quandu ella hè sperimentendu quelli sintomi di u periodu atroce. "Onestamente, ci pensu cum'è una responsabilità à stu mumentu di cuntinuà à avè quelle conversazioni aperte è di catturà me stessu quandu mi scusassi è di pussede", dice Culpo. "Ùn mi faraghju micca solu megliu, ma aiuteraghju l'altri in quellu prucessu perchè pensu chì hè solu un istintu di ghjinochju per scusassi o praticà stu cumpurtamentu minimizante cum'è donna."
Benintesa, l'anziane abitudini morenu duru, è uttene si à smette di dì à a ghjente chì vi dispiace di lagnavvi di i vostri crampi o di vulè fà a sunnesta in u lettu tuttu u ghjornu ùn hè micca un prucessu veloce è faciule. Dunque, sì avete rimarcatu chì u vostru amicu, fratellu, cumpagnu si scusa per u so periodu - o fendu cusì voi stessu - ùn li dete micca automaticamente un discorsu, dice Culpo. "Pensu chì à a fine di u ghjornu, quandu qualchissia lotta per esse apertu è onestu annantu à qualcosa cusì, vene veramente da un locu feritu", spiega. "Ùn credu micca necessariamente chì l'approcciu currettu cun questu sia chì qualcunu senti più vergogna è culpabilità per a so vergogna è culpabilità". (Relativu: A psiculugia di a vergogna durante u COVID-19)
Invece, Culpo crede à creà un spaziu sicuru cù i vostri cumpagni menstruatori, avè conversazioni aperte è oneste nantu à i periodi è al di là, è diventendu "cunfortu cù l'incomodità" rispettendu ancu i dettagli chì sò o ùn sò disposti à sparte, dice. "Pensu chì una parte di a grazia per sè stessu è l'empatia hè ciò chì porterà qualcunu à u locu cunfidendu per parlà è veramente, veramente avucatu per sè stessu".