Chì hè l'otoscopia è à chì serve
Cuntenutu
L'otoscopia hè un esame realizatu da un otorinolaringoiatra chì serve per valutà e strutture di l'arechja, cum'è u canale di l'arechja è u timpanu, chì hè a membrana assai impurtante per l'audizione è chì separa l'arechja interna da l'esternu. Questa prova pò esse fatta in adulti è zitelli cù un dispositivu chjamatu otoscopiu, chì hà una lente d'ingrandimentu è una luce attaccata per aiutà à visualizà l'arechja.
Dopu avè fattu una otoscopia, u duttore pò identificà i prublemi attraversu l'osservazione di secrezioni, l'ostruzzione è u gonfiore di u canali di l'audizione è pò verificà a rossu, a perforazione è u cambiamentu di culore di u timpanu è questu pò indicà infezioni, cum'è otite media acuta, per esempiu . Amparate à identificà i sintomi di otite media acuta è cumu trattà.
Per chì ghjè
L'otoscopia hè l'esame effettuatu da l'otorinolaringoiatra o da u medicu generale o da u pediatra per visualizà cambiamenti in a forma, u culore, a mobilità, l'integrità è a vascularizazione di e strutture di l'arechja cum'è u canale di l'arechja è a membrana timpanica, postu chì u dispositivu adupratu per questu esame otoscopiu, hà una luce accoppiata è hè capace di ingrandà l'immagine finu à duie volte.
Questi cambiamenti ponu causà sintomi cum'è prurito, rossi, difficoltà à sente, dolore è scarica di secrezioni da l'arechja è questu pò esse un segnu di prublemi in l'arechja, cum'è malformazioni, a presenza di cisti è infezioni, cum'è otite media acuta è pò ancu indicà a perforazione di u timpanu, chì deve esse valutata da u duttore per verificà s'ellu ci hè bisognu di chirurgia. Vede cumu si face u trattamentu per u timpanu perforatu.
Per cunfirmà u diagnosticu di una malattia di l'arechja, u duttore pò indicà ancu altri testi cumplementari à otoscopia, chì pò esse pneumo-otoscopia, chì hè quandu una piccula gomma hè attaccata à l'otoscopiu per verificà a mobilità di u timpanu, è l'audiometria, chì valuta a mobilità è e variazioni di pressione di u timpanu è di u canali di l'arechja.
Cumu l'esame hè fattu
L'esame di otoscopia serve per esaminà l'arechja è si face secondu i seguenti passi:
- Prima di l'esame, a persona deve esse in una pusizione seduta, chì hè u modu più cumunu per fà l'esame;
- Prima, u duttore valuta a struttura di l'arechja esterna, osservendu se a persona hà u dolore quandu sprime un locu specificu o s'ellu ci hè una lesione o ferita in questa regione;
- Se u duttore osserva a presenza di assai cerume in l'arechja, u puliscerà, perchè l'eccessu di cerume impedisce a visualizazione di a parte interna di l'arechja;
- Dopu, u duttore muterà l'arechja in altu è, sè site zitellu, tirate l'arechja in ghjò, è inserite a punta di l'otoscopiu in u foru di l'arechja;
- U duttore analiserà e strutture di l'arechja, fighjendu e immagini in l'otoscopiu, chì funziona cum'è una lente di ingrandimentu;
- Se si sò osservate secrezioni o fluidi, u duttore pò fà una racolta da mandà à u laburatoriu;
- À a fine di l'esame, u duttore rimuove l'otoscopiu è pulisce u speculum, chì hè a punta di l'otoscopiu chì hè inseritu in l'arechja.
U duttore farà stu prucessu prima in l'arechja senza sintomi è dopu in l'arechja induve a persona si lagna di dolore è prurigine, per esempiu, affinchì s'ellu ci sia un'infezzione ùn passi da una arechja à l'altra.
Questa prova pò ancu esse indicata per identificà qualsiasi oggettu straneru in l'arechja è, spessu, pò esse necessariu di fà otoscopia cù l'aiutu di video, chì permette a visualizazione di e strutture di l'arechja in un modu assai ingrandatu attraversu un monitor.
Cumu a preparazione deve esse
Per a prestazione di otoscopia in adulti, ùn hè necessariu fà alcun tippu di preparazione, postu chì in u zitellu hè necessariu tenelu abbracciatu cù a mamma, affinchì sia pussibule di tene i bracci cù una mano è l'altra manu sustene a testa di u zitellu è cusì hè tranquilla è rilassata. Sta pusizione impedisce à u zitellu di move è di ferisce l'arechja à u mumentu di l'esame.