À chì serve è cumu si face a biopsia?

Cuntenutu
A biopsia hè un test invasivu chì serve per analisà a salute è l'integrità di vari tessuti in u corpu cum'è a pelle, i pulmoni, i musculi, l'osse, u fegatu, i reni o a milza. U scopu di a biopsia hè di osservà qualsiasi cambiamentu, cum'è cambiamenti in a forma è a dimensione di e cellule, essendu utile ancu per identificà a presenza di cellule tumorali è altri prublemi di salute.
Quandu u duttore dumanda una biopsia hè perchè ci hè un suspettu chì u tessutu hà qualchì alterazione chì ùn pò micca esse vistu in altri testi, è dunque, hè necessariu eseguisce a prova subitu per diagnosticà u prublema di salute per inizià u trattamentu cum'è u più prestu pussibule.

Per chì ghjè
A biopsia hè indicata quandu si sospettanu alterazioni di e cellule, è di solitu hè dumandata dopu test di sangue o di imaging. Cusì, a biopsia pò esse indicata quandu si suspetta un cancheru o per valutà e caratteristiche di un segnu o di una talpa prisente nantu à a pelle, per esempiu.
In casu di malatie infettive, a biopsia pò esse indicata per aiutà à identificà l'agente infettivu rispunsevule di u cambiamentu, è ancu esse indicata in casu di malatie autoimmune per verificà i cambiamenti in l'organi o tessuti interni.
Cusì, secondu l'indicazione di biopsia, pò esse realizatu:
- Biopsia di l'utru, chì serve per identificà cambiamenti pussibuli in u tissutu di u linteru di l'utru chì ponu indicà una crescita anormale di l'endometriu, infezioni di l'utru o cancer, per esempiu;
- Biòpsia di Prostata, chì serve per identificà cambiamenti pussibuli in a prutata;
- Biòpsia di u fegatu, chì serve per diagnosticà u cancheru o altre ferite epatiche cum'è cirrosi o epatite B è C;
- Biopsia di medula ossea, chì aiuta in u diagnosticu è accumpagna l'evoluzione di e malatie in u sangue cum'è leucemia è linfoma.
- Biopsia di rene, chì hè generalmente realizatu quandu ci hè proteina o sangue in l'urina, aiutendu à identificà i prublemi di rene.
In più di sti tippi, ci hè ancu una biopsia liquida, in cui e cellule tumorali sò valutate, chì pò esse una alternativa à a biopsia cumuna chì hè fatta da a raccolta di un campione di tessutu.
U risultatu di a biopsia pò esse negativu o pusitivu è u duttore pò sempre dumandà a ripetizione di a prova per eliminà l'ipotesi di falsu pusitivu.
Cumu hè fattu
In a maiò parte di i casi, e biopsie sò fatte sottu anestesia lucale o cù una sedazione lieve, è sò generalmente una procedura rapida è indolore chì ùn richiede micca l'uspitalisazione. Durante sta procedura, u duttore raccoglierà u materiale, chì sarà dopu analizatu in laboratorio.
In casu di biopsie interne, a procedura hè generalmente guidata da immagini, aduprendu tecniche cum'è tomografia computerizzata, ultrasuoni o risonanza magnetica, per esempiu, chì permettenu l'osservazione di l'organi. In i ghjorni dopu, u situ induve a perforazione di a biopsia hè stata effettuata deve esse pulita è disinfettata secondu l'istruzzioni date da u duttore, è in certi casi pò esse raccomandatu di piglià antibiotici per aiutà a guarigione.