Chì sò l'effetti di Mancenilheira (arburu di morte) nantu à u corpu
Cuntenutu
- Periculi di l'Arburu di a Morte
- 1. Frutti velenosi
- 2. Seva tossica
- 3. Fumu chì pò accecà
- Cumu Identificà sta pianta Murtale
L'Arburu di a Morte ancu cunnisciutu cum'è Mancenilheira da praia o Mancenilheira da Areia hè unu di l'arburi i più letali in u mondu, postu chì tutte e parte di sta pianta, in particulare i so frutti, sò velenosi, è ponu causà brusgie, cecità, prublemi di respirazione o morte.
U nome scientificu di questu arburu hè Hippomane mancinella, è cresce in America di u Sud è in America di u Nordu, da a costa di Florida à a Culumbia in e regioni di e spiagge, è a so presenza hè spessu signalata cù segni d'avvertimentu o cù croci rosse chì signalanu a morte è un periculu imminente. Dunque, per pruteggevi da sta pianta letale chì hè dighjà entrata in u registru, hè necessariu cunnosce bè i so periculi, chì includenu:
Periculi di l'Arburu di a Morte
1. Frutti velenosi
I frutti di sta pianta malgradu esse simili à i pomi è avè un odore è un gustu piacevuli, sò estremamente tossichi, causendu dolore è brusgiature in bocca è in gola, ancu quandu ingeriti in poche quantità.
In certe situazioni l'ingestione di sti frutti pò purtà à a morte, cridendu chì un fruttu unicu pò causà a morte di 20 persone.
Per questa ragione, hè impurtante ùn manghjà frutti da l'arburi chì ùn cunnosci micca o chì ùn sanu micca d'induve venenu, soprattuttu s'elli sò chjuchi è verdi, assai simili à una piccula mela inglese, chì cresce nantu à arburi più grandi è sfarenti da u pumu.
In casu di ingestione accidentale di u fruttu, hè impurtante circà aiutu medicu prestu, affinchì i resti di u fruttu possinu esse eliminati da u corpu prima d'esse assurbiti.
2. Seva tossica
A suva di questu arburu, oltre à esse velenosa, hè ancu estremamente tossica è corrosiva per a pelle, perchè quandu hè messa in cuntattu cù a pelle pò causà reazioni allergiche gravi, rossi, irritazioni, gonfiori, vesciche o gravi brusgie.
Per pruteggevi da a linfa di sta pianta, ùn duvete micca tuccà o avvicinassi à i so tronchi o foglie, o stà sottu à l'arburu per prutegevi di u sole o di a pioggia. U riparu sottu à quellu arburu pò esse periculosu postu chì a suva pò corre è brusgià a vostra pelle, soprattuttu in i ghjorni di pioggia o di rugiada, induve l'acqua finisce per diluisce a suva, chì scorre più faciule è provoca gravi eruzioni cutanee.
3. Fumu chì pò accecà
A scelta di brusgià sta pianta ùn hè ancu una bona idea, chì u fume liberatu quandu inalatu hè tossicu è pò causà cecità è prublemi serii di respirazione. Cusì, in queste situazioni hè megliu alluntanassi da u fumu, ma s'ellu ùn hè micca pussibule, duverete copre u filu cù un pannu o aduprà una maschera d'ossigenu per prutege.
Inoltre, quandu u legnu di sta pianta hè tagliatu, ferma tossicu, è u so periculu hè eliminatu solu quandu u legnu hè seccu à u sole.
Cumu Identificà sta pianta Murtale
Per identificà sta pianta letale hè impurtante attentu à e caratteristiche di a pianta, chì includenu:
- Frutti chjuchi è verdi, assai simili à e piccule mele inglese;
- Troncu largu è ramificatu;
- Foglie chjuche, di forma ovale è verdi.
Questi arburi ponu ghjunghje à 20 metri di altezza, chì li rendenu attraenti ritirate per e persone per rifugiassi da u sole tropicale è da a pioggia in e regioni di a spiaggia.