Prebiotici: chì sò è per chì serve

Cuntenutu
- Cumu travaglianu
- Chì vale per
- Alimenti cù prebiotici
- Chì ci hè a differenza trà prebioticu, probioticu è simbioticu?
I Prebiotici sò sostanze presenti in certi alimenti, chì servenu da sustratu per certi microorganismi presenti in l'intestinu, favurendu a multiplicazione di batteri benefichi per a digestione.
I prebiotici chì mostranu benefici per a salute sò fructooligosaccharidi (FOS), galattooligosaccharidi (GOS) è altri oligosaccharidi, inulina è lattulosia, chì si trovanu in cibi cum'è granu, cipolla, banana, miele, agliu, radice di cicoria o bardana, per esempiu .

Cumu travaglianu
I pre-biotichi sò cumpunenti alimentarii chì ùn sò micca digeriti da u corpu, ma chì sò benefichi per a salute, perchè stimulanu selettivamente a multiplicazione è l'attività di batteri chì sò boni per l'intestinu. Inoltre, i studii dimostranu chì i prebiotici contribuiscenu ancu à u cuntrollu di a multiplicazione di patogeni in l'intestinu.
Cum'è queste sostanze ùn sò micca assorbite, passanu in l'intestinu grossu, induve furniscenu substratu per i batteri intestinali. E fibre solubili sò generalmente fermentate rapidamente da sti batteri, mentre chì e fibre insolubili sò fermentate più lentamente.
Queste sostanze agiscenu generalmente più spessu in l'intestinu grossu, ancu se ponu ancu interferisce cù i microorganismi in l'intestinu tenue.
Chì vale per
I pre-biotichi cuntribuiscenu à:
- Aumentata bifidobatteria in u colon;
- Aumentata assorbimentu di calciu, ferru, fosforu è magnesiu;
- Aumentu di u vulume di feci è di a frequenza di i muvimenti intestinali;
- Diminuzione di a durata di u transitu intestinale;
- Regulamentu di u zuccherinu in sangue;
- A sazietà aumentata;
- Diminuzione di u risicu di sviluppà un cancru di colon è di u rectu;
- Livelli ridotti di colesterolu è trigliceridi in u sangue.
Inoltre, queste sostanze contribuiscenu ancu à rinfurzà u sistema immunitariu è a furmazione di u microbiota di u neonatu, aiutendu à riduce a diarrea è l'allergie.
Alimenti cù prebiotici
I prebiotici attualmente identificati sò carboidrati non digeribili, cum'è lactulosa, inulina è oligosaccharidi, chì si trovanu in cibi cum'è granu, orzu, segale, avena, cipolle, banane, asparagi, meli, agliu, radice di cicoria, bardana o banana verde biomassa o patata yacon, per esempiu.
Vede più alimenti ricchi in inulina è amparate più nantu à i benefici.
Inoltre, i prebiotici ponu ancu esse ingeriti per mezu di supplementi alimentari, chì sò generalmente associati à probiotici, cum'è Simbiotil è Atillus, per esempiu.
Chì ci hè a differenza trà prebioticu, probioticu è simbioticu?
Mentre i pre-biotici sò e fibre chì servenu da alimentu per i batteri è chì favurizanu a so sopravvivenza è a proliferazione in l'intestinu, i probiotici sò quelle bone batterie chì campanu in l'intestinu. Amparate più nantu à i probiotici, per chì sò è in chì cibi si trovanu.
Un simbioticu hè un alimentu o supplementu in u quali un probioticu è un pre-bioticu sò cumbinati.