Test di prolactina: à chì serve è cumu capisce u risultatu
Cuntenutu
U test di prolattina hè fattu per verificà i livelli di questu ormone in u sangue, essendu impurtante durante a gravidanza per sapè se e ghiandole mammarie sò stimulate currettamente per pruduce quantità adeguate di latte maternu.
Ancu s'ellu hè spessu indicatu durante a gravidanza, u test di prolactina pò ancu esse indicatu per l'omi per investigà a causa di disfunzione erettile o sterilità, per esempiu, è e donne chì ùn sò micca incinte per valutà s'ellu ci sò cambiamenti in a produzzione di questu ormone chì pò interferiscenu in a cuncentrazione di ormoni femminili in relazione cù u ciclu menstruale o in l'investigazione di u sindrome di l'ovariu polististicu.
Per chì ghjè
U test di prolattina hà per scopu di verificà i livelli di prolattina in u sangue, essendu principalmente indicatu quandu a persona hà segni è sintomi indicativi di bassa o alta prolattina, cume cambiamenti in u ciclu mestruale, diminuzione di libido è disfunzione erettile, in u casu di l'omi . In questi casi, u duttore pò raccomandà chì altri testi sianu fatti per identificà a causa di u cambiamentu è, dunque, u trattamentu più adattu pò esse indicatu.
Inoltre, u test di prolattina in e donne serve ancu per sapè s'ellu ci hè una pruduzzione adatta di latte durante a gravidanza, postu chì questu ormone hè incaricatu di stimulà e ghiandole mammarie à pruduce latte maternu.
Cumu capisce u risultatu
I valori di riferenza per a prolattina ponu variare secondu u laboratoriu in u quale hè effettuatu è u metudu di analisi, dunque hè impurtante di fà attenzione à i valori di riferenza indicati in u risultatu di u test. In generale, i valori di riferenza per a prolattina sò:
- Donne chì ùn sò micca incinte è non incinte: 2,8 à 29,2 ng / ml;
- Donne incinte: 9,7 à 208,5 ng / ml;
- Donne post menopausa: 1,8 à 20,3 ng / ml;
- Omi: sottu 20 ng / mL.
Quandu a prolattina hè superiore à 100 ng / mL a causa più cumuna hè l'usu di droghe o a presenza di micro tumori, è quandu i valori sò sopra 250 ng / mL hè probabilmente un tumore più grande. Se un tumore hè suspettatu, u duttore pò sceglie di ripete u test di prolactina ogni 6 mesi per 2 anni, poi fà solu 1 test à l'annu, per vede s'ellu ci sò stati cambiamenti.
Chì pò esse altu prolactin
L'alta prolattina si verifica principalmente durante a gravidanza è l'allattamentu, essendu cunsiderata normale è, dunque, u trattamentu ùn hè micca necessariu. Inoltre, hè cumunu chì vicinu à u periodu menstruale, a donna pò osservà un ligeru aumentu di a concentrazione di prolactina in u sangue, chì hè ancu cunsiderata normale. Tuttavia, altre situazioni ponu aumentà i livelli di prolattina è portanu à i sintomi.
Cusì, alcune situazioni chì ponu aumentà i livelli di prolattina è chì devenu esse investigati per valutà a necessità di trattamentu sò l'ipotiroïdismu, l'usu di farmaci antidepressivi o anticonvulsivanti, pratica di attività fisica intensa o eccessiva, sindrome di l'ovariu polististicu o presenza di noduli o tumori in u capu. Amparate nantu à altre cause di alta prolattina è cume u trattamentu deve esse.
Ciò chì pò esse bassa prolactina
A bassa prolattina pò accade in cunsequenza di l'usu di alcuni medicinali o disfunzione di a glutine in relazione à a produzzione ormonale, è misure chì aiutanu à aumentà i livelli di questu ormone in u sangue ponu esse indicati solu da u duttore.
Ancu se a prolactina bassa ùn hè micca spessu una causa di preoccupazione, quandu si vede durante a gravidanza hè impurtante chì u duttore sia cunsultatu per ch'ellu sia pussibule stimulà a produzzione di prolattina in modu chì ci sia un aumentu di a produzzione di latte maternu.