Cos'è un pulsossimetro e ne hai veramente bisogno in casa?
Cuntenutu
- Chì ghjè un pulsossimetru è cumu funziona?
- Pudete utilizà un pulse ox per detectar coronavirus?
- Allora, duvete cumprà un pulsossimetru?
- Rivista per
Siccomu u coronavirus cuntinueghja à sparghje, cusì si parla di un picculu dispusitivu medicale chì putissi pudè avvisà i pazienti à circà aiutu più prestu. Reminiscente di un pannu in forma è dimensione, u pulsossimetru aggancia delicatamente nantu à u ditu è, in pochi secondi, misura a frequenza cardiaca è u livellu di ossigenu in sangue, chì ponu esse tramindui in i pazienti COVID-19.
S'ellu sembra vagamente familiare, hè perchè avete probabilmente sperimentatu l'apparecchiu in prima persona in un cabinet di duttore o, à u minimu, l'avete vistu in un episodiu di Grey.
Malgradu a so nova pupularità, i pulsossimetri ùn sò micca parte (almenu micca ancu) di e linee guida ufficiali di prevenzione è trattamentu COVID-19 stabilite da e principali organizzazioni sanitarie. Eppuru, alcuni duttori credenu chì u picculu gadget pò esse un attore cruciale in mezu à a pandemia, aiutendu e persone, in particulare quelli chì sò immunocompromessi è cun condizioni pulmonari preesistenti (per via di u so risicu aumentatu di cuntrae u virus), à monitorà i so livelli senza lascià a so casa (in fin di contu, a maiò parte di i stati sottolineanu sempre l'impurtanza di stà in casa). Ricurdativi: u coronavirus pò fà u caos in i vostri pulmoni, purtendu à mancanza di respirazione è u nivellu di ossigenu in sangue.
Eccu ciò chì avete bisognu di sapè.
Chì ghjè un pulsossimetru è cumu funziona?
Un pulsossimetru (alias puls ox) hè un dispositivu elettronicu chì misura a vostra frequenza cardiaca è a saturazione o quantità di ossigenu in i vostri globuli rossi, secondu l'Associazione Americana di Lung (ALA). Mentre tecnicamente pò esse attaccatu à altre parti di u vostru corpu (vale à dì nasu, arechje, dita di i pedi), un pulsossimetru hè tipicamente piazzatu nantu à una di e dite. U picculu dispositivu si piglia leggermente nantu à u dito è misura u vostru livellu di ossigenu in sangue lampendu luce attraversu a punta di u dittu. Hè destinatu à l'emoglobina, una proteina in i vostri globuli rossi chì porta l'ossigenu da i vostri pulmoni à u restu di u vostru corpu. A seconda di quantu ossigenu porta, l'emoglobina assorbe diverse quantità è lunghezze d'onda di luce. Dunque, a quantità di luce assorbita da u vostru sangue signala u vostru livellu di l'ossigenu di sangue à u pulsu, secondu l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS).
Mentre alcune ricerche anu trovu chì l'accuratezza di queste letture pò variare secondu u dittu adupratu, a maiò parte di i prufessori medichi mettenu un pulsossimetru annantu à l'indice di u paziente. Vulete evità u vernice scuru è unghie lunghe o false, postu chì questi fattori, è ancu e mani fredde, ponu influenzà l'accuratezza di i risultati, dice Osita Onugha, MD, capu di chirurgia toracica robotica è direttore di u Laboratoriu di Innovazione Chirurgica à John Wayne Cancer Institute in Providence Saint John's Health Center in Santa Monica, California.
Allora chì deve esse a vostra lettura di pulsossimetru, ideale? A vostra saturazione d'ossigenu in u sangue deve esse trà 95-100 per centu, secondu l'OMS. A maiò parte di e persone sane, uttene una lettura trà 95-98 per centu, dice u duttore Onugha. È se a vostra lettura cala sottu à 93 per centu, duvete chjamà u vostru duttore, soprattuttu se u vostru livellu hè statu più altu in u passatu, aghjusta David Cennimo, MD, assistente prufessore di medicina in Rutgers New Jersey Medical School. Questu puderia significà chì site potenzialmente ipoxicu, in quale u vostru corpu hè privatu di l'ossigenu, secondu l'OMS. Tuttavia, una variazione di 1 à 2 per centu da a lettura à a lettura hè normale, aghjusta u duttore Cennimo.
"In certi modi, questu hè cum'è avè un termometru", dice. "[Un pulsoximetru] pò esse utile, ma spergu chì ùn farà micca à qualcunu pazzu per obsessionà nantu à i numeri. Per d 'altra banda, se qualchissia si senti senza respirazione o hà altri sintomi respiratorii chì li causanu preoccupazione, deve circà. curate ancu se u so boiu di pulsu hè "nurmale" "(Assuciatu: Issu Coronavirus Respira Tecnica Legita?)
È, durante a pandemia di coronavirus, sò queste preoccupazioni respiratorie chì anu persone in alta alerta per qualsiasi cambiamentu in a funzione pulmonare o in a salute avà.
Pudete utilizà un pulse ox per detectar coronavirus?
Micca esattamente.
COVID-19 pò causà una reazione inflamatoria in i pulmoni, cumplicazioni pulmonari cum'è a pneumonia, è / o minusculi coaguli di sangue microscòpichi in i pulmoni. (Chì, btw, hè una di e ragioni per chì vaping cresce chì cresce u vostru risicu di coronavirus.) Quandu qualchissia sviluppa una malattia pulmonare o prublemi pulmonari, u so corpu pò avè prublemi per trasferisce l'ossigenu da i so alveoli (sacchetti in u pulmone à u fine di i to tubi bronchiali) à e so cellule sanguine, dice u duttore Cennimo. È questu hè qualcosa chì i medici trovanu in i pazienti COVID-19, aghjusta. (Psst ... alcuni pazienti cun coronavirus puderebbenu ancu sperimentà una eruzione cutanea).
I duttori rimarcanu dinò una tendenza inchietante chjamata "ipoxia silenziosa" trà i pazienti cun coronavirus, induve i so livelli di saturazione d'ossigenu diventanu estremamente bassi, ma ùn anu mancanza di fiatu, dice u duttore Cennimo. "Dunque, ci sò stati suggerimenti chì un più monitoriu puderia identificà a calata di a saturazione di l'ossigenu - è attivà l'ossigenu - prima", spiega.
Intantu, ci hè ancu l'argumentu chì u monitoraghju regulare cù un pulsossimetru pò esse utile per screening i travagliadori essenziali per signalà s'ellu anu cuntrattu u virus è avè bisognu à andà in isolamentu.Ma u duttore Onugha ùn hè micca cunvintu chì serà utile. "Cù COVID-19, hè più prubabile di presentà a frebba prima, dopu una tosse, dopu difficultà à respira, se vene à quellu puntu. Un livellu di saturazione d'ossigenu più bassu hè improbabile di esse u vostru primu sintomu ", dice. (Assuciatu: I sintomi più cumuni di Coronavirus da circà, secondu l'esperti)
Allora, duvete cumprà un pulsossimetru?
A teoria hè chì l'usu regulare è currettamente di un pulsioximetru puderia permette à i pazienti cù è senza COVID-19 di seguità i so livelli di saturazione di l'ossigenu. Ma prima di esce per cumprà una, sapete chì i medichi sò divisi per esse o micca veramente una necessità pandemica (cum'è, per esempiu, maschere facciali).
"Pensu chì hè una bona idea per i pazienti cun COVID-19 chì si isolanu in casa, basta ch'elli sappianu cosa fà cù l'infurmazioni - chì livellu d'ossigenu hè troppu bassu, è chì fà se ciò accade", dice Richard Watkins, MD, un duttore di malatie infettive in Akron, Ohio, è un prufissore assuciatu di medicina interna à l'Università Medica di u Nordu di l'Ohio. (Ùn panicate micca è chjamate u vostru duttore.)
Pensa ancu chì un pulsu boi pò esse preziosu per e persone chì anu un suspettu (lettu: micca cunfirmatu) casu di COVID-19: "Mi sò dumandatu nantu à e persone chì sò morti in casa - in particulare i ghjovani - se avè un pulse oximetru puderia avè anu avvistatu elli o a so famiglia chì eranu in difficultà ". (Relazionatu: esattamente ciò chì da fà se vivi cun qualcunu chì hà Coronavirus)
Ma ùn tutti pensanu chì sia una necessità. U duttore Onugha è u duttore Cennimo sò d'accordu chì u dispusitivu ùn hè micca necessariu per a populazione generale. "Se avete una cundizione preesistente cum'è l'asma o a COPD, pò esse utile per sapè quale sò i vostri livelli di saturazione d'ossigenu", aghjusta u duttore Onugha. "È, se site diagnosticatu di COVID-19, pò esse utile [per monitorà a vostra cundizione], ma, in generale, ùn pensu micca chì sia benefica per tutti".
In più, ùn ci sò attualmente raccomandazioni ufficiali da e più grandi associazioni mediche cume i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC), l'OMS è l'Associazione Medica Americana (AMA) nantu à l'usu di un pulsossimetru quandu si tratta di COVID-19. In più, ALA hà publicatu pocu fà un comunicatu di stampa, avvertendu chì un pulsossimetru ùn hè "un sustitutu per parlà cun un prufessore sanitariu" è chì "a maiò parte di l'individui ùn anu micca bisognu di avè un pulsossimetru in casa soia". (Assuciatu: Cosa Fà Se Pensate d'avè u Coronavirus)
Eppuru, sì tù fà vulete cumprà unu per motivi legati à coronavirus o altrimenti - sò assequibili è queste versioni in casa sò accessibili - qualunque sia l'oximetru di pulso chì pudete truvà in una farmacia lucale o in linea duverà abbastanza, dice Dr. Onugha. "Sò tutti abbastanza precisi, per a maiò parte", dice. Pruvate ChoiceMMEd Pulse Oximeter (Cumprate, $ 35, target.com) o NuvoMed Pulse Oximeter (Cumprate, $ 60, cvs.com). A testa hè chì parechji pulsioximetri sò attualmente venduti, cusì puderia piglià un pocu di ricerca per truvà un gadget dispunibule. (Se vulete esse super cumpletu, pudete cuntrollà a Database di Notificazione Premarket di l'Amministrazione di l'Alimentazione è Drug è cercate "oximeter" per ottene una lista di i dispositi chì sò ricunnisciuti da a FDA).
L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aggiornamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia sianu cambiate dapoi a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.