Principali Rischi di l'Esame di Contrastu
Cuntenutu
- Risichi principali
- 1. Reazione allergica acuta
- 2. Effetti tossichi di a sustanza
- 3. Reazzioni di u sistema nervosu
- Esempii di testi cù cuntrastu
L'esami di cuntrastu, chjamati ancu esami di cuntrastu, sò esami di imaghjini fatti cù l'usu di sustanzi chì aiutanu à ottene una megliu definizione di l'imagine furmate, chì facilita a valutazione di u duttore.
Queste sostanze sò chjamate "media di cuntrastu", chì sò capaci di assorbe a radiazione ionizante da l'esame è di generà immagini definite nantu à u schermu di u dispositivu. Ci sò sfarenti tippi di cuntrastu, cù varie cumpusizioni chimiche, cum'è u sulfatu di bariu, u cuntrastu iodinatu o u gadolinu, per esempiu, chì sò scelti secondu u test chì si ferà, chì pò esse fattu per via orale, intravenosa o injettatu in a cavità desiderata .
Malgradu i so benefici, l'usu di u cuntrastu per l'esami cuntene risichi, principalmente di causà effetti collaterali cum'è reazioni allergiche, calata di pressione sanguigna o intossicazione di i reni è di u core, per esempiu, per questa ragione, devenu esse aduprati solu in casi specifici , cù indicazione medica adatta.
Risichi principali
Ancu se i testi cun cuntrastu tendenu à esse sempre più sicuri, è i duttori sò più capaci di valutà quale deve è chì ùn deve micca fà, hè pussibule chì sti testi possanu causà certi risichi per a salute. Alcuni di i principali effetti secondari includenu:
1. Reazione allergica acuta
Chjamata ancu anafilassi, sta reazione hè caratterizata da l'apparizione di urticaria, gonfiore di a pelle, calata di pressione, battiti cardiaci rapidi, bronchospasm è edema glottis. A reazzione allergica per via di l'usu di i cuntrasti deve esse trattata rapidamente da u duttore in l'uspidale, chì riprisenta un risicu seriu per a salute di a persona interessata.
Un modu per pruvà à evità stu tipu di reazzione hè di dumandà se a persona hà qualchì tipu di allergie, è hè ancu cumunu per i duttori indicà u cunsumu di farmaci anti-allergici prima di qualchi testi cun risicu più elevatu, cum'è antihistaminici o corticosteroidi .
2. Effetti tossichi di a sustanza
U cuntrastu pò avè un effettu tossicu nantu à u corpu, è alcune di e reazioni includenu effetti diretti nantu à u sangue, cume a caduta di pressione o l'infiammazione di u situ di l'applicazione. Inoltre, a sustanza pò causà effetti tossichi diretti nantu à certi organi, chì ponu esse:
- Pelle: dolore à u situ di l'applicazione, rossu, gonfiore o formazione di grumi;
- Stomacu è intestinu: nausea, vomitu o diarrea;
- Rini: riduzzione di a furmazione di l'urina o fallimentu renale;
- Cervellu: cefalee, mareosità, cunfusione mentale o attaccu;
- Pulmoni: mancanza di rispiru, bronchospasm o attacchi di asma;
- U core: pressione sanguigna aumentata, aritmie, arrestu cardiacu.
Generalmente, questi effetti sò relativi à a dose o a concentrazione di u mezu di cuntrastu adupratu, è ponu ancu variare secondu a velocità di l'infusione è a forma d'usu di a sostanza, sia orale sia venosa, per esempiu.
3. Reazzioni di u sistema nervosu
Cunnisciuti ancu cum'è riazzioni vasomotori o vasi vagali, ùn sò micca direttamente causati da u cuntrastu adupratu è a so causa hè scunnisciuta, essendu nurmalmente assuciata à l'ansietà o u dolore durante a so amministrazione, chì provoca certi stimuli in u sistema nervosu è vascolare.
Queste reazzioni includenu calata di a pressione sanguigna, diminuzione di a frequenza cardiaca, svenimentu, cunfusione mentale, pallore o sudore freddu, per esempiu.
Esempii di testi cù cuntrastu
Alcune di e prove principali aduprate cù u cuntrastu sò:
- Tomografia computerizata: si face di solitu cun cuntrastu iodinatu, ampiamente adupratu per rilevà lesioni in l'organi di u corpu, cum'è u cervellu, i pulmoni, u fegatu, a cistifellea, u pancreas, l'osse o u muru addominale, per esempiu, principalmente tumori, infezioni o cambiamenti di vini sanguini Scuprite più infurmazioni nantu à cumu si face è à chì serve a tomografia computata;
- Stampa di risonanza magnetica: U Gadolinu hè di solitu adupratu cum'è cuntrastu, essendu un esame adupratu per rilevà ferite cerebrali o spinali, è ancu in parti morbide di u corpu cume ligamenti, articulazioni è vasi sanguini;
- Angiografia: u cuntrastu iodinatu hè u più adupratu in questu esame, chì permette una visione più bona di l'internu di i vini sanguini è per osservà malatie cum'è aneurismi o arteriosclerosi, per esempiu. Capite cumu si face è à chì serve l'angiografia;
- Urografia: hè unu di l'esami chì permette di visualizà l'anatomia di e vie urinarie è di valutà a capacità funzionale di i reni;
- Scintigrafia: ci sò parechji tippi di scintigrafia, per diversi organi di u corpu, è un esame hè fattu per osservà cambiamenti funzionali in organi cum'è u core, l'osse, i pulmoni, a tiroide o u cervellu, per esempiu. Cum'è cuntrasti, sò usate varie sostanze, cù alcune di e principali chì sò tecneziu è galliu;
- Studiu radiologicu di e vie gastrointestinali: ci sò parechji testi aduprati per valutà u trattu digestivu, chì adupranu di solitu u sulfatu di bariu cum'è cuntrastu, frà elli l'enema opacu, a seriografia o a radiografia cuntrastata, per esempiu;
- Culangiugrafia: hè un tippu di tomugrafia effettuata per valutà e vie biliari, è l'usu di cuntrastu iodatu hè cumunu.
In più di questu, ci sò parechje altre prove chì ponu esse fatte cù l'aiutu di u cuntrastu, cum'è a mammografia per valutà i cambiamenti in circulazione in u senu o l'isterosalpingografia per valutà u sistema riproduttivu femminile, per esempiu, chì duveria esse indicatu da u duttore secondu i bisogni di ogni persona.