Pede diabeticu: chì hè, sintomi è trattamentu
![Pede diabeticu: chì hè, sintomi è trattamentu - Salute Pede diabeticu: chì hè, sintomi è trattamentu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/p-diabtico-o-que-sintomas-e-tratamento.webp)
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Quale hè in più risicu di pede diabeticu
- Cumu hè classificatu u pede diabeticu
- 1. Classificazione di Wagner
- 2. Classificazione Texas
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 5 precauzioni per evità cumplicazioni gravi
- 1. Mantene u glucosiu in sangue sottu cuntrollu
- 2. Fighjate i vostri pedi ogni ghjornu
- 3. Mantene i pedi puliti è idratati
- 4. Tagliate e unghie duie volte à u mese è ùn sguassate micca i calli
- 5. Purtate scarpi chjosi è dolci
- Possibili complicazioni di u pede diabeticu
U pede diabeticu hè una di e cumplicazioni principali di u diabete, chì accade quandu a persona hà dighjà neuropatia diabetica è, dunque, ùn sente l'apparenza di ferite, ulcere è altre ferite à u pede. A causa di u diabete, queste ferite piglianu più tempu per guarisce cà u normale è, dunque, ponu causà infezioni ricorrenti, aumentendu u risicu di avè da fà l'amputazione di u pede.
Stu tipu di complicazione hè più cumunu quandu i livelli di zuccheru in sangue sò assai incontrollati è, dunque, unu di i migliori modi per prevene a so apparizione hè di piglià u trattamentu adattatu di a diabetes. Scuprite e 6 cumplicazioni principali di a diabetes.
Inoltre, per evità l'apparizione di u pede diabeticu si consiglia di fà u verificazione pedi regulari, chì ponu esse fatti ogni ghjornu in casa, ma devenu ancu esse fatti da un duttore in ufficiu. In i casi induve u pede diabeticu hè dighjà prisente, hè assai impurtante di fà medicazioni in u centru di salute o in l'uspidale, è ancu di purtà scarpi comodi è di mantene una igiene curretta di i pedi.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/p-diabtico-o-que-sintomas-e-tratamento.webp)
Principali sintomi
U sintomu principale di u pede diabeticu hè l'apparizione di ferite chì ùn ferenu micca è chì piglianu u tempu di guarisce. Tuttavia, altri segni è sintomi ponu include:
- Dolore o zinghje custanti;
- Pèrdita di sensazione in u pede;
- Gonfiore di u pede;
- Puzzu odore à u pede;
- Pelle più spessa à u pede;
- Salita di pus per e ferite;
- Cambiamenti di temperatura di a pelle di u pede.
In presenza di qualsiasi di sti sintomi, hè assai impurtante cunsultà u duttore per fà una valutazione dettagliata di a pelle è identificà u risicu di u pede diabeticu, iniziendu u trattamentu adattatu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di u pede diabeticu hè fattu da u medicu generale o endocrinologu o chirurgu vasculare è si basa nantu à i segni è i sintomi presentati nantu à u membru inferiore. Tuttavia, u duttore pò ancu aduprà strumenti clinichi è / o urdinà altri testi per cunfirmà u diagnosticu, cum'è u diapastore Rydel-Seiffer, chì hè adupratu per pruduce una vibrazione chì a persona deve esse capace di sente in u pede. Un'altra prova assai frequente hè l'Eco-doppler, in cui un ultrasuone hè applicatu per valutà u flussu di sangue in e grande arterie è vene di i bracci è di e gambe.
Quale hè in più risicu di pede diabeticu
L'apparizione di u pede diabeticu hè più frequente in e persone cù:
- Diagnosticu di diabete per più di 10 anni;
- Neuropatia diabètica;
- Storia di ulcere o amputazione di i membri inferiori;
- Cambiamenti in unghie di i pedi.
Stu tipu di cumplicazione hè ancu più cumuni in l'omi è in e persone chì ùn anu micca u trattamentu adattatu per a diabetes o chì ùn vedenu micca un duttore regularmente per a valutazione.
Cumu hè classificatu u pede diabeticu
Ci hè duie scale per identificà u gradu di sviluppu di u pede diabeticu:
1. Classificazione di Wagner
L'usu di sta scala hè in diminuzione, essendu statu rimpiazzatu da a scala Texas. In questa classificazione ci sò 6 gradi, secondu u tippu di cambiamenti presenti:
- Grade 0: pede à altu risicu, ma senza ferite nè ulceri;
- Grade I: presenza di ulcera superficiale;
- Grade II: presenza di ulcera profonda, cù implicazione di u tendinu;
- Grade III: ulcera cun implicazione ossea;
- Grade IV: gangrena lucalizata;
- Grade V: gangrena di u pede.
2. Classificazione Texas
Questa scala hè stata sviluppata da l'Università di u Texas è classifica i feriti diabetichi di u pede secondu a prufundità è a presenza di infezzione o ischemia in u pede:
Grade 0 | Grade 1 | Grade 2 | Grade 3 | |
Lesione epitelializata pre o postulcerativa. | Ferita superficiale chì ùn implica micca un tendinu, una capsula o un ossu. | Lesione chì penetra in u tendinu o in a capsula. | Inghjulia chì penetra in l'ossu o in l'articulazione. | |
Tappa A | Nisuna infezzione o ischemia. | Nisuna infezzione o ischemia. | Nisuna infezzione o ischemia. | Nisuna infezzione o ischemia. |
Tappa B | Cù infizzione. | Cù infizzione. | Cù infizzione. | Cù infizzione. |
Tappa C | Cù ischemia. | Cù ischemia. | Cù ischemia. | Cù ischemia. |
Tappa D | Cù infezzione è ischemia. | Cù infezzione è ischemia. | Cù infezzione è ischemia. | Cù infezzione è ischemia. |
Hè impurtante chì tutte e lesioni di u pede diabeticu sianu valutate è classificate da u duttore, chì aiuta à adattà u trattamentu è l'assistenza necessarii.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u pede diabeticu si face secondu i segni è i sintomi presentati, in più di a classificazione di e ferite di u pede diabeticu, è duverebbe sempre esse guidatu da un duttore, ancu in casu di picculi tagli o ferite, postu ch'elli ponu aggravassi rapidamente .
U trattamentu pò implicà:
- Usu di antibiotici;
- Usu di unguenti antimicrobiali in a zona affettata;
- Novi cambiamenti in a dieta o in l'usu di medicazione per cuntrullà a diabetes;
- Vestitu cutidianu di ferite.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu avè una chirurgia per rimuovere l'area affettata di a pelle è prumove a guarigione. Tuttavia, quandu a ferita ùn hè micca rilevata in una fase iniziale o quandu u paziente ùn tratta micca currettamente, a regione affetta pò esse assai grande, è pò esse necessariu amputà u pede o una parte di u pede.
In certi casi, quandu l'ulcera hè assai prufonda è hà bisognu di cure assai custanti, l'uspitalisazione pò esse raccomandata.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/p-diabtico-o-que-sintomas-e-tratamento-1.webp)
5 precauzioni per evità cumplicazioni gravi
Alcune precauzioni fundamentali chì devenu esse mantenute durante u trattamentu, ma chì aiutanu ancu à prevene l'iniziu di u pede diabeticu sò:
1. Mantene u glucosiu in sangue sottu cuntrollu
Questu hè u passu più impurtante per trattà o evità u pede diabeticu, perchè quandu i livelli di zuccheru restanu alti per un bellu pezzu, u sangue hà più difficoltà à ghjunghje à l'estremità di u corpu, è i pedi sò a regione a più toccata da una cattiva circolazione.
Cusì, quandu ci hè pocu sangue chì ghjunghje à i pedi, e cellule diventanu debuli è u pede cumincia à perde sensibilità, pruvucendu tagli o ferite à guarisce assai pianu è à esse rimarcati solu quandu sò digià in un stadiu assai avanzatu.
2. Fighjate i vostri pedi ogni ghjornu
A causa di u risicu di perdita di sensazione, i diabetichi devenu avè l'abitudine di valutà i so pedi ogni ghjornu, à u mumentu di u bagnu o à u svegliu, per esempiu. Se a cundizione fisica ùn permette micca o se a visibilità ùn hè micca bona, pudete aduprà un specchiu o dumandà aiutu à un'altra persona durante l'ispezione di i pedi.
Duvete circà crepe, chilblains, tagli, ferite, calli o cambiamenti di culore, è duvete vede u vostru duttore se avete a presenza di unu di questi cambiamenti.
3. Mantene i pedi puliti è idratati
Duvete lavà i pedi ogni ghjornu cù acqua calda è sapone neutru, fendu casu di pulì bè trà i pedi è u calcagnu. Dopu, asciugate i pedi cù un asciugamanu soffiu, senza strufinà a pelle, appena asciugandu cù una leggera pressione da u asciugamanu.
Dopu lavatu, hè sempre impurtante di applicà una crema idratante inodore in tuttu u pede, fendu casu di ùn lascià alcuna crema accumulata trà e dite è e unghie. Duverebbe esse lasciatu asciugà naturalmente prima di mette calzetti chjusi o scarpi.
4. Tagliate e unghie duie volte à u mese è ùn sguassate micca i calli
Hè impurtante evità di fà e unghie troppu spessu, idealmente fendu lu solu duie volte à u mese, per ùn incuragisce l'apparenza di anguli di unghie o di unghie incarnite. Inoltre, a cuticula deve esse evitata, perchè hè impurtante prutege a pelle da ferite è graffi.
Hè ancu impurtante di taglià e unghie in linea dritta, è i calli devenu esse cacciati solu da un prufessiunale specializatu in i pedi è chì sia cuscente di a presenza di diabete. Sì i calli apparsu assai spessu, duvete parlà cù u duttore per investigà e cause è cumincià u trattamentu.
5. Purtate scarpi chjosi è dolci
A scarpa ideale per i diabetichi deve esse chjosa, per evità ferite è crepe, in più di esse dolce, cunfortu è cù suole rigide, per assicurà a sicurezza durante a spassighjata.
E donne anu da preferisce tacchi bassi è quadrati, chì furniscenu un equilibriu megliu per u corpu. Duvete evità i scarpi di plastica, sottili o stretti, è una bona punta hè di avè sempre un secondu paghju di scarpi da cambià à mezu ghjornu, affinchì u pede ùn soffre micca a pressione è u cunfortu di a stessa scarpa per un longu tempu tempu.
Possibili complicazioni di u pede diabeticu
E cumplicazioni più frequenti di u pede diabeticu sò l'infezzione di i membri inferiori, u dolore o l'annurcimentu in a zona è l'iscemia. A cumplicazione principale è a più seria di u pede diabeticu hè l'amputazione di u membru inferiore, vale à dì u tagliu chirurgicu, sia solu di u pede o di a gamba.
Inoltre, siccomu a neuropatia diabetica hè un stadiu avanzatu di a diabetes, una persona pò avè prublemi di visione, cume a cecità, è ancu prublemi di rene chì portanu à dialisi o trattamentu di emodialisi dopu a chirurgia. L'infezzione a più cumuna di u pede diabeticu hè l'osteomielite, chì pò purtà à l'amputazione di a pelle per via di un poviru cuntrollu di e malatie. Amparate più nantu à i sintomi di l'osteomielite è u trattamentu. Capite megliu ciò chì hè a neuropatia diabetica è cumu evitàla.