Smettendu di sanguinà
Cuntenutu
- Emergenza di sangu
- Tagli e ferite
- Primu aiutu fà
- I primi aiuti ùn ne facenu
- Feriti minori
- Nasu sanguinante
- Primu aiutu per un sanguinamentu nasale
- Purtà si
Primu aiutu
Lesioni è certe condizioni mediche ponu causà sanguinamentu. Questu pò scatenà ansietà è paura, ma u sanguinamentu hà un scopu curativi. Tuttavia, avete bisognu di capisce cumu trattà incidenti cumuni di sanguinamentu cum'è tagli è nasi insanguinati, è ancu quandu cercà aiutu medicu.
Emergenza di sangu
Prima di cumincià à trattà una ferita, duvete identificà a so gravità u megliu chì pudete. Ci sò alcune situazioni in cui ùn duvete micca pruvà à amministrà alcun tippu di primu aiutu. Se suspettate chì ci hè un sanguinamentu internu o s'ellu ci hè un oggettu incrustatu intornu à u situ di a ferita, chjamate subitu u 911 o i vostri servizii d'urgenza lucali.
Circate ancu assistenza medica immediata per un tagliu o ferita se:
- hè dentellatu, prufondu, o una ferita di puntura
- hè in faccia
- hè u risultatu d'un morsu d'animali
- ci hè a terra chì ùn sorterà micca dopu lavatu
- u sanguinamentu ùn si fermerà dopu à 15 à 20 minuti di primi aiuti
Se una persona sanguina assai, siate à a guarda di i sintomi di scossa. Sicondu a Clinica Mayo, a pelle fredda, chjesa, un impulsu indebulitu è a perdita di a cuscenza ponu indicà chì una persona hè in traccia di scunvurgìssi da a perdita di sangue. Ancu in i casi di perdita di sangue moderata, a persona sanguinante pò sentirsi stupefacente o nauseabile.
Sè pussibule, fate chì a persona ferita si stende nantu à u pavimentu mentre aspettate chì ghjunghjenu l'assistenza medica. Se sò capaci, fate li elevà e gambe sopra u so core. Questu deve aiutà a circolazione à l'organi vitali mentre aspettate aiutu. Mantene una pressione diretta cuntinua nantu à a ferita finu à chì l'aiutu vene.
Tagli e ferite
Quandu a vostra pelle hè tagliata o raschjata, cuminciate à sanguinà. Questu hè perchè i vini sanguini in a zona sò dannighjati. L'emorragia serve un scopu utile perchè aiuta à pulisce una ferita. Tuttavia, troppu sanguinamentu pò causà u vostru corpu per andà in shock.
Ùn pudete micca sempre ghjudicà a serietà di un tagliu o ferita per a quantità chì sanguina. Alcune ferite gravi sanguinanu pocu. D'altra parte, i tagli in testa, faccia è bocca ponu sanguinà assai perchè quelle zone cuntenenu assai vasi sanguigni.
E ferite addominali è toraciche ponu esse abbastanza gravi perchè l'organi interni ponu esse danneggiati, chì ponu causà sanguinamentu internu è shock. E ferite addominali è toraciche sò cunsiderate cum'è emergenza, è duvete chjamà per assistenza medica immediata. Questu hè specialmente impurtante se ci sò sintomi di scossa, chì ponu includere:
- vertigini
- debbulezza
- a pelle pallida è chjesa
- mancanza di fiatu
- crescita di a frequenza cardiaca
Un kit di primi aiuti chì hè currettamente pruvistu pò fà tutta a sfarenza per piantà un sanguinamentu intensu. Duvete tene i seguenti elementi intornu per situazioni induve pudete avè bisognu di chjude una ferita:
- guanti medichi sterilizzati
- medicazioni sterili di garza
- piccule forbici
- cassetta di qualità medica
U lavu salinu pò ancu esse utile à avè à manu per eliminà i detriti o a terra da una ferita senza toccallu. Un spray antisetticu, applicatu à u situ di u tagliu, pò aiutà à stagnà u flussu di sangue è ancu à riduce u risicu chì un tagliu sia infettatu dopu.
In i ghjorni dopu à una ferita, stà à guardà per assicurà chì una ferita guarisca currettamente. Se a scabia iniziale chì copre a ferita cresce o diventa circundata da rossi, ci pò esse una infezzione. Un fluidu turbulente o pus chì drenu da a ferita hè ancu un segnu di pussibile infezzione. Se a persona sviluppa una frebba o cumencia à avè torna u dulore à u segnu di u tagliu, cercate immediatamente l'assistenza medica.
Primu aiutu fà
- Aiutate a persona à stà calma. Se u tagliu hè grande o sanguina assai, fate li chjinà. Se a ferita hè nantu à un bracciu o una gamba, alza u membru sopra à u core per rallentà u sangu.
- Elimina i detriti evidenti da a ferita, cum'è bastoni o erba.
- Se u tagliu hè chjucu, lavatelu cù acqua è sapone.
- Dopu avè messu guanti di lattice puliti, applica una pressione ferma à a ferita cù un pannu piegatu o fascia per circa 10 minuti. Se u sangue tramonta, aghjunghjite un altru pannu o fascia è continuate à mette pressione nantu à u tagliu per 10 minuti in più.
- Quandu u sanguinamentu hà cessatu, incollate una fascia pulita sopra u tagliu.
I primi aiuti ùn ne facenu
- Ùn sguassate micca un ughjettu s'ellu hè incubatu in u corpu.
- Ùn circate micca di pulisce una ferita maiò.
- Quandu si applica a fascia per a prima volta, ùn la toglie micca per fighjà a ferita durante stu tempu. Pò cumincià à sanguinà torna.
Feriti minori
Certe volte e ferite chì ùn sò micca traumatiche o dulurose ponu sanguinà assai. Nicks da rasatura, graffi da a caduta di una bicicletta, è ancu pichjendu un ditu cù una agulla da cusgisce pò dà un sangu eccessivu. Per e ferite minori cum'è queste, vulete sempre fermà a ferita da u sangu. Una fascia sterilizzata o Band-Aid, spray antisetticu, è un agente curativu cume Neosporin ponu tutti esse utili per trattà queste ferite è prevene infezioni future.
Ancu cù un tagliu minore, hè pussibile avè nicked un'arteria o un vaso sanguinu. Se u sagnu hè sempre accadutu dopu à 20 minuti, hè necessaria assistenza medica. Ùn ignurate micca una ferita chì ùn smetterà micca di sanguinà solu perchè pare chjuca o ùn sia micca dulurosa.
Nasu sanguinante
Un nasu insanguinatu hè cumunu in i zitelli è in l'adulti. A maiò parte di i sanguinamenti nasali ùn sò micca seri, in particulare in i zitelli. Eppuru, l'adulti ponu avè sanguinamenti nasali in relazione cù pressione alta o indurimentu di l'arterie, è pò esse più difficiule di fermalli.
Avè tessuti in u vostru kit di primi aiuti, cù un spray nasale d'attualità chì hè prughjettu per andà in u passaghju nasale (cum'è Sinex o Afrin), vi aiuterà à amministrà i primi aiuti per un sanguinamentu nasale.
Primu aiutu per un sanguinamentu nasale
- Chjamate a persona à pusà è appoghja a testa in avanti. Questu hà da riduce a pressione in e vene nasali è rallentà u sangu. Manterrà ancu u sangue da u flussu in u stomacu, chì pò causà nausea.
- Se vulete, aduprate un spray nasale in a narice sanguinante mentre a persona mantene a testa ferma. Fate li spinghje fermamente a narice sanguinante contr'à u settu (u muru divisore in u nasu). Se a persona ùn hè capace di fà questu, mette i guanti in lattice è tene u nasu per elli per cinque à 10 minuti.
- Una volta chì u nasu smette di sanguinà, urdinate à a persona di ùn soffià u nasu per parechji ghjorni. Questa puderia sbulicà u coagulu è pruvucà a sanguinazione à ricumincià.
Cercate aiutu prufessiunale per un sanguinamentu nasale se u sangu ùn si ferma dopu à circa 20 minuti, o se u sangue sanguinicu hè legatu à una caduta o ferita. U nasu pò esse statu ruttu durante una ferita. Sanguinamenti nasali ricurrenti puderebbenu esse un sintomu di qualcosa di più seriu, allora dì à un duttore se avete sanguinamentu nasale regulare.
Purtà si
Ogni situazione chì implica un sanguinamentu pesante pò creà paura è stress. A maiò parte di a ghjente ùn vole micca vede u so propiu sangue, nè menu un altru! Ma stà calmu è esse preparatu cun un kit di primi aiuti ben stabilitu pò fà una sperienza difficiule è dulurosa assai menu traumatica. Arricurdatevi chì l'aiutu d'urgenza hè solu una telefonata, è pigliate in seriu ogni incidente di sangu grave.