Superfoods tutti bisognu
Cuntenutu
L'alimenti vegetali sò tutte stelle perchè ognunu cuntene fitoquimici unici chì travaglianu inseme per luttà contr'à e malatie. In più, ci sò millaie di cibi chì ùn sò ancu da analizà, dunque ci hè più bona nutizia à vene.
Basatu nantu à l'ultime ricerche, l'alimenti seguenti cuntenenu fitoquimici chì si rivelanu esse scelte fantastiche, dice David Heber, M.D., Ph.D., direttore di l'Università di California, Los Angeles, Center for Human Nutrition è autore di Chì Culore Hè A Vostra Dieta? (HarperCollins, 2001). Allora manghja più di questi:
Broccoli, cavulu è kale
L'isotiocinanati di sti ligumi cruciferi stimulanu u fegatu à scumpressà i pesticidi è altri carcinogeni. In e persone suscettibili à u cancheru di u colon, questi fitoquimici parenu riduce u risicu.
Carotte, mango è zucca d'invernu
L'alfa è u beta carotene in questi ligumi è frutti aranciu ghjucanu un rolu in a prevenzione di u cancer, particularmente di u pulmone, l'esofago è u stomacu.
Agrumi, pomi rossi è ignami
A grande famiglia di cumposti cunnisciuti com'è flavonoidi truvati in questi frutti è ligumi (cum'è u vinu rossu) mostranu prumessa cum'è cumbattenti di u cancer.
Agliu è cipolle
A famiglia di a cipolla (cumpresi i porri, cipolle è cipolle) hè ricca in sulfuri allyl, chì ponu aiutà à diminuisce a pressione di u sangue è mostranu prumessu in a prutezzione di i cancers di u stomacu è di u trattu digestivu.
Pompelmu rosa, peperoni rossi è pumate
U licopenu fitochimicu hè veramente più dispunibule dopu a cucina, chì face a pasta di tomate è u ketchup i migliori fonti di questu. U licopenu mostra prumesse in a lotta contru i cancri di pulmone è di prutata.
Uva rossa, mirtilli è fragole
L'antociani chì dannu à questi frutti i so culori distintivi ponu aiutà à prevene a malatia di u cori, prevenendu a furmazione di coaguli. L'antociani pare ancu inibisce a crescita di tumore.
Spinaci, collardi è avucatu
A luteina, chì pare chì riduce u risicu di malatie cardiovascular è di l'ictus, è ancu di guardà contra a degenerazione maculare ligata à l'età (chì porta à a cecità), hè ancu abbundante in zucca.