Sò i Nodi Linfatichi Gonfiati un Sintomu di Cancer?
Cuntenutu
- Chì sò i linfonodi?
- Nodi linfatichi gonfi
- Gonfi linfatichi gonfi è cancheru
- Limfoma
- Leucemia
- Chì altre cundizioni causanu gonfi linfatichi gonfi?
- Purtà si
Chì sò i linfonodi?
I nodi linfatichi sò situati in tuttu u vostru corpu in zone cum'è e vostre ascelle, sottu à a vostra mascella, è à i lati di u to collu.
Queste masse di tessuti in forma di fagioli di rene proteggenu u vostru corpu da l'infezioni è filtranu un fluidu chjaru, chjamatu linfa, chì circula per u vostru sistema linfaticu. A linfa cuntene un gran numeru di globuli bianchi di u sangue chì pruteghjenu u vostru corpu da batteri è virus.
Nodi linfatichi gonfi
Intrappulendu virus è batteri, i linfonodi impediscenu di sparghjesi in altre zone di u vostru corpu è di causà malatie. Quandu i vostri nodi linfatichi sò gonfii, hè un indicatore chì luttanu contr'à una infezzione o una malattia.
Se avete i ganglii linfatichi gonfii, ùn duvete micca aspettassi subitu u cancheru. Tuttavia, duvete visità u vostru duttore se:
- i vostri nodi linfatichi cuntinueghjanu à ingrandassi
- u gonfiore hè prisente dapoi più di duie settimane
- si sentenu duri è ùn li pudete micca move quandu li premete
Gonfi linfatichi gonfi è cancheru
Ancu sì rari, i linfonodi gonfi pò esse un segnu di cancheru. Dui cancri primari associati à i nodi linfatichi gonfi sò u linfoma è a leucemia.
Limfoma
I dui tippi cumuni di linfoma sò u linfoma di Hodgkin è u linfoma non-Hodgkin. Insemi cù i linfonodi gonfi, u linfoma hà sintomi cum'è:
- sudendu di notte
- perdita di pesu senza spiegazione
- frebba
I fattori di risicu includenu:
- Sessu. I masci sò più propensi à sviluppà linfoma.
- Età. Alcuni tipi di linfoma sò cumuni in quelli di più di 55 anni, mentre chì altri sò più spessu sperimentati da ghjovani adulti.
- Sistema immune. Se avete dighjà una cundizione assuciata à u vostru sistema immunitariu, o pigliate medicazione chì impatta u vostru sistema immunitariu, pudete esse in un risicu più altu per u linfoma.
Leucemia
A leucemia provoca un aumentu di globuli bianchi anormali, chì allora scumpressanu quelli sani chì luttanu contr'à l'infezioni. Un sintomu di a leucemia hè i linfonodi gonfi. Raggruppamenti di globuli bianchi anormali si raccolgenu in i vostri nodi linfatichi, dendu un ingrandimentu.
Altri sintomi di leucemia chì accumpagnanu i linfonodi gonfi sò:
- anemia
- facilmente sanguinante o contusioni
- disconfort sottu à e coste inferiore manca
Pudete avè un risicu più elevatu di leucemia se:
- fumà sigarette
- avete storia di leucemia in a vostra famiglia
- avè avutu a chimioterapia o a radiazione da u trattamentu di u cancheru precedente
Chì altre cundizioni causanu gonfi linfatichi gonfi?
I nodi linfatichi gonfiati ùn sò spessu micca un segnu di cancheru. Invece, pudete sperimentà:
- infezzione di l'arechja
- tonsillitis
- strep gola
- dente ascessu
- artrite reumatoide
U vostru duttore pò furnisce un diagnosticu currettu è un pianu di trattamentu, chì u trattamentu dipenderà da a causa specifica. Parechji casi di ganglii linfatichi gonfi si svaniscenu per contu soiu senza trattamentu.
Purtà si
I linfonodi gonfiati o ingranditi ùn sò micca sempre un segnu di cancheru, ma duvete circà l'assistenza medica se i sintomi persistenti o parenu insoliti.
U vostru duttore pò esaminà a vostra storia medica, fà una biopsia di nodi linfatichi, o fà studii di imaging cum'è una radiografia di u torace o una scansione CT per determinà ulteriormente e cause sottostanti.