Talidomide
Cuntenutu
A Talidomide hè un medicamentu adupratu per trattà a lebbra chì hè una malattia causata da un batteriu chì affetta a pelle è i nervi, causendu perdita di sensazione, debolezza musculare è paralisi. Inoltre, hè ancu raccomandatu in i pazienti cun HIV è lupus.
Questa medicina per usu orale, in forma di pasticchi, pò esse usata solu à a raccomandazione di u duttore è hè totalmente contraindicata in gravidanza è pruibita in donne in età fertile, trà menarche è menopausa, chì porta à malformazioni di u zitellu, cum'è l'assenza di labbra, braccia è gambe, numaru aumentatu di dite, idrocefalu o malfunzionamentu di u core, di l'intestini è di i reni, per esempiu. Per questa ragione, in casu di aduprà sta medicina per l'indicazione medica, un termini di responsabilità deve esse firmatu.
U prezzu
Questa medicina hè limitata à l'usu di l'ospedale è hè furnita gratuitamente da u guvernu è, dunque, ùn hè micca venduta in farmacie.
Indicazioni
L'usu di Talidomide hè indicatu per u trattamentu:
- Lebbra, chì hè una reazione di lèpra di tippu II o di tippu eritema nodosu;
- SIDA, perchè riduce a frebba, u malessere è a debolezza musculare:
- Lupu, a malatia innestata contra l'ostia, perchè a inflammazione diminuisce.
L'iniziu di l'azzione di u medicamentu pò varià trà 2 ghjorni à 3 mesi, secondu a causa di u trattamentu è pò esse adupratu solu da e donne chì ùn sò micca in età fertile è in i zitelli di più di 12 anni.
Cumu aduprà
L'usu di sta medicina in compresse pò esse iniziata solu nantu à a raccomandazione di u duttore è dopu avè seguitu un protocolu specificu per l'usu di sta medicina chì richiede à u paziente di firmà una forma di accunsentu. Generalmente, u duttore raccomanda:
- Trattamentu di a reazione di lèpra tippu nodosu o tippu II trà 100 à 300 mg, una volta à ghjornu, à l'ora di dorme o almenu, 1 ora dopu à u ripastu di sera;
- Trattamentu di eritema nodulare lepromatosu, cuminciate cù finu à 400 mg per ghjornu, è riduce e dosi per 2 settimane, finu à ghjunghje à a dose di mantenimentu, chì hè trà 50 è 100 mg per ghjornu.
- Sindrome debilitante, assuciatu cù HIV: 100 à 200 mg una volta à ghjornu à dorme o 1 ora dopu l'ultimu pastu.
Durante u trattamentu ùn si deve avè un cuntattu intimu è s'ellu si verifica, duveranu esse aduprati dui metudi contraccettivi à tempu, cume a pillula contraccettiva, iniettabile o impiantata è u preservativu o u diafragma. Inoltre, hè necessariu cumincià à prevene a gravidanza circa 1 mese prima di inizià u trattamentu è per altre 4 settimane dopu a fine.
In u casu di l'omi chì anu attività sessuale cù e donne in età fertile, devenu aduprà preservativi in ogni tipu di cuntattu intimu.
Effetti secondari
L'effetti secundarii più cumuni di l'usu di sta medicazione sò s'ellu hè adupratu da a donna incinta, chì porta à malformazioni in u zitellu. Inoltre, pò purtà à pizzicà, dolore à e mani, pedi è neuropatia.
Intolleranza gastrointestinale, sonnolenza, vertigini, anemia, leucopenia, leucemia, purpura, artrite, dolore alla schiena, bassa pressione sanguigna, trombosi venosa profonda, angina, attacco cardiaco, agitazione, nervosità, sinusite, tosse, dolore addominale, diarrea, o prigione ponu ancu accade.utru, cunghjuntivite, pelle secca.
Contraindicazioni
L'usu di stu medicamentu hè contraindicatu cumpletamente durante a gravidanza perchè causa malformazioni in u zitellu, cum'è l'assenza di gambe, braccia, labbra o arechje, in più di malfunzionamentu di u core, di i reni, di l'intestini è di l'utru, per esempiu.
Inoltre, u 40% di i zitelli morenu pocu dopu a nascita è hè ancu contraindicatu durante l'allattamentu, perchè u so effettu ùn hè micca cunnisciutu. Ùn pò ancu esse adupratu in casu d'allergia à a Talidomide o à qualsiasi di i so cumpunenti.