16 Cunsiglii Utuli per Manghjatori Picky
Cuntenutu
- 1. Esse Creativu Cù Ricette è Presentazione
- 2. Esse un mudellu di rolu alimentariu per u vostru zitellu
- 3. Principià Cù Picculi Sapori
- 4. Ricumpensa à u Tè Figliolu a Via Ghjusta
- 5. Scartate l'intolleranze alimentarie
- 6. Arricurdatevi chì site in carica
- 7. Uttenite i vostri figlioli implicati in a Pianificazione di i Pasti è a Cucina
- 8. Avite Pazienza Cù U Vostru Manghjatore Sceltu
- 9. Fate Fun Mealtime
- 10. Tagliate Distrazzioni Durante i Pasti
- 11. Continuate à Espone u Vostru Figliolu à Cibi Novi
- 12. Aduprate Tecniche di Alimentazione Cuscente
- 13. Attenti à e preferenze di Taste and Texture di u vostru Figliolu
- 14. Tagliate u Spuntinu malsanu
- 15. Incuragisce à Manghjà Cù l'Amichi
- 16. Uttenite Aiutu da un Specialista
- U Bottom Line
Mentre pudete pensà chì site solu in a lotta per uttene u vostru zitellu per pruvà novi alimenti, parechji genitori anu u listessu prublema.
In fatti, i studii anu trovu chì un 50% di i genitori cunsideranu chì i so figlioli in età prescolare sò manghjatori esigenti ().
Trattà cù i zitelli chì sò cunsiglieri pò esse frustrante, soprattuttu quandu ùn site micca sicuru di modi efficaci è sicuri per allargà e preferenze alimentarie di u vostru zitellu.
In più, i zitelli chì sò limitati à solu uni pochi di alimenti sò à u risicu di ùn avè micca a quantità curretta è a varietà di nutrienti chì i so corpi crescenti necessitanu per prosperà.
A bona nutizia hè chì ci sò parechje manere basate nantu à l'evidenza per cunvince u vostru zitellu di pruvà, accettà è ancu gode di novi alimenti.
Eccu 16 cunsiglii utili per pruvà cù u vostru manghjatore esigente.
1. Esse Creativu Cù Ricette è Presentazione
Alcuni zitelli ponu esse rimossi da a struttura o l'aspettu di certi alimenti.
Hè per quessa chì i cibi parenu attraenti per u to figliolu hè impurtante quandu li portanu à pruvà novi piatti.
Per esempiu, aghjunghjendu uni pochi di foglie di spinach o di kale à u smoothie di culore chjaru preferitu di u to figliolu hè un ottimu modu per intruduce verdi frondosi.
E verdure tritate cume i peperoni, e carote, e cipolle è i funghi ponu esse facilmente aghjunti à e ricette amichevuli di i zitelli cum'è salsa di pasta, pizza è suppa.
Un altru modu per fà chì i cibi sembranu più appetitivi per i zitelli hè di presentalli in un modu divertente è creativu, per esempiu aduprendu taglierine di stella per fà frutti è ligumi freschi in forme divertenti.
2. Esse un mudellu di rolu alimentariu per u vostru zitellu
Ancu se ùn pudete micca capì, i vostri figlioli sò colpiti da e vostre scelte alimentari.
I zitelli amparanu nantu à l'alimenti è e preferenze alimentarie fighjendu i comportamenti alimentari di l'altri.
In fattu, a ricerca mostra chì i zitelli sò più propensi à accettà novi alimenti quandu l'altri intornu à elli stanu manghjendu ancu l'alimentu ().
Un studiu in 160 famiglie hà trovu chì i zitelli chì anu osservatu i genitori cunsumendu verdure per una merendella è una insalata verde cù a cena eranu assai più propensi à scuntrà raccomandazioni cutidianu di frutti è ligumi cà i zitelli chì ùn anu micca fattu ().
Pruvate à aumentà u vostru cunsumu di alimenti sani cum'è e verdure è gode di elli à i pasti è cum'è spuntini davanti à u vostru zitellu.
Fà una alimentazione sana a norma in a vostra casa è lascià à i vostri figlioli osservà vi manghjendu alimenti nutritivi pò aiutà li à guadagnà a fiducia per pruvà ancu elli.
3. Principià Cù Picculi Sapori
Hè nurmale per i genitori di vulè alimentà i so figlioli porzioni di core per assicurà chì ottenenu e calorie chì necessitanu.
Tuttavia, quandu si prova novi alimenti, più chjucu pò esse megliu.
Dà à i zitelli porzioni maiò pò sopraffalli è fà li rifiutà l'alimentu solu perchè a porzione hè troppu grande.
Quandu pruvate novi alimenti, cuminciate cù una piccula quantità è presentatelu davanti à altri articuli più favuriti.
Per esempiu, piattate uni pochi di piselli per chì u vostru zitellu provi prima di u so cena preferita di lasagne.
Se facenu bè cù a parte più chjuca, aumentate lentamente a quantità di u novu alimentu in i pasti successivi finu à chì una dimensione di porzione normale sia ghjunta.
4. Ricumpensa à u Tè Figliolu a Via Ghjusta
Spessu, i genitori tentanu i zitelli à pruvà un novu cibu prumettendu una ricumpensa di dessert o di manghjà dopu.
Tuttavia, questu ùn pò micca esse u megliu modu per aumentà l'accettazione di l'alimentu.
Aduprà cibi malsani cum'è ghjacciu, patatine fritte o soda cum'è ricumpensa pò purtà i zitelli à cunsumà una quantità eccessiva di calorie è manghjà quandu ùn anu micca necessariamente fame.
L'esperti suggerenu chì l'usu di ricumpense non alimentari hè di megliu per favurisce l'accettazione di l'alimentu.
Semplicemente aduprà lode verbali per fà sapè à i zitelli chì site fieru d'elli hè un metudu.
Adesivi, matite, tempu di ghjocu in più o chì permettenu à u to figliolu di sceglie un ghjocu preferitu da ghjucà dopu à a cena sò esempi di ricumpense micca ligate à l'alimentu chì pudete aduprà per prumove l'accettazione di l'alimentu.
5. Scartate l'intolleranze alimentarie
Ancu se manghjà in modu esigente hè cumunu in i zitelli, hè una bona idea di scartà dinò l'intolleranze alimentarie è l'allergie.
Mentre l'allergie anu sintomi chjaru cum'è eruzioni cutanee, prurito è gonfiore di a faccia o di a gola, l'intolleranze ponu esse più difficili da identificà ().
Attenti à ciò chì u vostru figliolu ricusa di manghjà scrivenduli in un ghjurnale.
Se u vostru zitellu tende à scappà da l'alimenti cum'è i latticini, cibi chì cuntenenu glutine o verdure crucifere, ponu avè sintomi spiacevoli relativi à una intolleranza alimentare.
Dumandate à u vostru figliolu s'ellu ci hè qualchì alimentu chì li fessi sente nauseati, gonfiati o malati in qualunque modu è pigliate a risposta seriamente.
Se pensate chì u vostru figliolu pò avè una allergie alimentaria o intolleranza, parlate cù u pediatra di u to figliolu per discute u megliu corsu d'azzione.
6. Arricurdatevi chì site in carica
I zitelli ponu esse assai persuasivi, hè per quessa chì hè impurtante per i genitori di ricurdà chì devenu esse in cuntrollu.
I manghjatori esigenti spessu dumandanu pasti specifici, ancu sì u restu di a famiglia manghja qualcosa d'altru.
Hè cunsigliatu chì i genitori offrenu u listessu pastu à tutta a famiglia è ùn accuglianu micca i zitelli esigenti facenduli un piattu diversu.
Chjate i zitelli à pusà tuttu u pranzu è parlanu cun elli di i sfarenti sapori, trame è gusti nantu à u piattu.
Servire un pastu chì cuntene sia novi alimenti sia alimenti chì u vostru zitellu gode dighjà hè u megliu modu per prumove l'accettazione senza speleghjà e so richieste interamente.
7. Uttenite i vostri figlioli implicati in a Pianificazione di i Pasti è a Cucina
Una di e cose più impurtanti chì pudete fà cù i zitelli per allargà u so interessu per l'alimentazione hè di impegnalli in cucina, shopping è scelta di pasti.
Purtate i zitelli à a buttrega è permettenduli di sceglie uni pochi d'articuli sani chì volenu pruvà pò rende divertenti è eccitanti i pasti puru dendu li ancu fiducia.
Lasciate chì i zitelli vi aiutanu à mette inseme pasti è spuntini avendu li compiti fatti sicuri adatti per a so età, cume lavà o sbuccia i prudutti o sistemà l'alimentu nantu à i piatti.
E ricerche mostranu chì i zitelli chì sò implicati in a preparazione di i pasti sò più propensi à cunsumà verdure è calorie in generale di quelli chì ùn sò micca ().
In più, li aiuterete à sviluppà una cumpetenza ch'elli ponu aduprà per u restu di a so vita - preparendu pasti sani.
8. Avite Pazienza Cù U Vostru Manghjatore Sceltu
I zitelli necessitanu pazienza in tutte e sfere di a vita, soprattuttu quandu si tratta di preferenze alimentari.
I genitori devenu cunsulà sapendu chì a maiò parte di i zitelli chì sò cunsiderati manghjatori esigenti superanu sta qualità in pochi anni.
Un studiu in più di 4.000 zitelli hà trovu chì a prevalenza di manghjà esigente era 27.6% à 3 anni ma solu 13.2% à 6 anni ().
E ricerche suggerenu ancu chì a pressione di u vostru zitellu per cunsumà alimenti pò aumentà a picurità è causà à u vostru zitellu manghjà menu ().
Ancu se trattà cun un manghjatore esigente pò esse frustrante, a pazienza hè fondamentale quandu si prova à aumentà l'ingestione di u zitellu è espansione e preferenze alimentarie.
9. Fate Fun Mealtime
A creazione di un ambiente divertente è senza pressione quandu manghjendu i pasti hè fondamentale quandu si tratta di un manghjatore esigente.
I zitelli ponu sente quandu ci hè tensione in l'aria, chì pò causà li di chjude è rifiutà novi alimenti.
Permettite à i zitelli, in particulare i zitelli più ghjovani, di esplorà l'alimenti toccendu è tastendu senza frustrassi cun elli.
Pò piglià i zitelli più longu di ciò chì aspettate di finisce u so cibu o di tastà un novu ingrediente è esse di sustegnu li aiuterà à sentesi più comodi.
Tuttavia, l'esperti raccomandanu chì i pasti ùn piglinu più di 30 minuti è chì sia bè di caccià l'alimentu dopu quellu tempu ().
Prisentà l'alimentu in un modu divertente hè un altru metudu per uttene u vostru zitellu interessatu à manghjà.
L'urganizazione di i pasti in forme o figure sceme hè sicura di purtà i surrisi à l'ora di manghjà.
10. Tagliate Distrazzioni Durante i Pasti
I genitori devenu creà un ambiente senza distrazioni per i so figlioli durante i pasti è i spuntini.
Ancu se pò esse tentatore di lascià u vostru zitellu fighjà a TV o ghjucà un ghjocu durante l'ora di manghjà, ùn hè micca una bona abitudine per sviluppà i manghjatori esigenti.
Siate sempre i zitelli à un tavulinu da manghjà quandu serve pasti o stuzzichini. Questu furnisce a cunsistenza è li permette di sapè chì questu hè un locu per manghjà, micca ghjucà.
Per assicurà chì u vostru zitellu sia pusatu cunfortibilmente, assicuratevi chì a tavula da manghjà sia à u livellu di u stomacu, aduprendu un sedile di rinfurzamentu se necessariu.
Spegni a televisiò è rimette i ghjoculi, i libri è l'elettronica in modu chì u vostru figliolu possi fighjà nantu à u compitu in manu.
11. Continuate à Espone u Vostru Figliolu à Cibi Novi
Mentre ùn pudete micca pensà chì u to figliolu accetterà mai novi alimenti, hè impurtante di cuntinuà à pruvà.
A ricerca suggerisce chì i zitelli puderanu avè bisognu di 15 esposizioni à un novu alimentu prima di accettallu ().
Hè per quessa chì i genitori ùn devenu micca ghjittà a spugna ancu dopu chì u so figliolu abbia ricusatu ripetutamente un certu alimentu.
Esponite ripetutamente u vostru zitellu à u novu alimentu offrendu una piccula quantità di questu cun una porzione di un alimentu chì li piace digià.
Offre un picculu gustu di u novu alimentu, ma ùn la forza micca se u vostru figliolu ricusa di piglià un gustu.
L'esposizione ripetuta à novi alimenti in modu micca coercitivu hè stata dimustrata per esse u megliu metudu per prumove l'accettazione di l'alimentu ().
12. Aduprate Tecniche di Alimentazione Cuscente
Uttene u zitellu à esse attenti è attenti à i sentimenti di fame è pienezza pò purtà à cambiamenti pusitivi in u vostru manghjatore esigente.
Invece di supplicà à un zitellu di manghjà uni pochi di morsi, dumandate li cumu si sentenu.
Dumande cum'è "A vostra panza hà spaziu per un altru morsu?" o "Stu gustu vi piace?" dà a perspettiva di u zitellu nantu à quantu sò famiti è cumu stanu sperimentendu u pastu.
Permette ancu à i zitelli di diventà più in sintonia cù sentimenti di fame è sazietà.
Rispettate chì u to figliolu hà un puntu di pienezza è ùn li incuragite micca à manghjà passatu quellu puntu.
13. Attenti à e preferenze di Taste and Texture di u vostru Figliolu
Cum'è l'adulti, i zitelli anu preferenze per certi gusti è texture.
Capisce chì tippi di alimenti piace à i vostri figlioli ponu aiutà à offre li novi alimenti ch'elli sò più propensi à accettà.
Per esempiu, se un zitellu li piace l'alimenti croccanti cum'è pretzels è mele, puderebbenu preferisce ligumi crudi chì s'assumiglianu à a struttura di i so stuzzichini preferiti piuttostu chè legumi cotti più dolce.
Se u vostru zitellu li piaci l'alimenti più dolci cum'è a farina d'avena è e banane, offre novi alimenti cù una struttura simile cum'è a patata dolce cotta.
Per fà chì e verdure sianu più appetitose per un manghjatore esigente cun un denti dolce, lanciate cibi cum'è carote è zucca di nocciola cun un pocu di sciroppu d'acero o di mele prima di coce.
14. Tagliate u Spuntinu malsanu
Se u vostru zitellu manghja nantu à alimenti malsani cum'è patatine fritte, caramelle è soda, puderia influenzà negativamente l'ingestione à i pasti.
Permettendu à i zitelli di riempie per tutta a ghjurnata nantu à spuntini li renderà menu inclinati à manghjà quandu u pastu vene intornu.
Offre pasti sani è stuzzichini à tempi cunsistenti ogni 2-3 ore tutta a ghjurnata.
Questu permette à i zitelli di sviluppà un appetitu prima di u so prossimu pastu.
Servite à pienu bevande o cibi cum'è u latte o a suppa à a fine, piuttostu chè à l'iniziu di un pastu, per impedisce chì u zitellu sia troppu pienu prima di cumincià à manghjà.
15. Incuragisce à Manghjà Cù l'Amichi
Cum'è i genitori, i pari ponu influenzà l'ingestione alimentaria di un zitellu.
Avè i zitelli cunsumanu pasti cù i zitelli di a so età chì sò più avventurosi chì ponu manghjà pò aiutalli à esse più motivati à pruvà novi alimenti.
A ricerca mostra chì i zitelli sò più propensi à manghjà più calorie è à pruvà più alimenti quandu manghjanu cù altri zitelli ().
Se cucite per u vostru zitellu è i so amichi, pruvate à aghjunghje uni pochi di alimenti novi cù alimenti chì u vostru zitellu gode.
Fighjendu l'altri zitelli provanu i novi alimenti, pò incuragisce u vostru manghjatore esigente à gustallu ancu.
16. Uttenite Aiutu da un Specialista
Mentre a manghjà esigente in i zitelli hè cumuna, ci sò alcuni segni d'avvertimentu chì ponu signalà un prublema più seriu.
Sè avete rimarcatu una di queste bandiere rosse quandu u vostru zitellu manghja, cuntattate u vostru duttore per aiutu ():
- Difficultà à ingoiare (disfagia)
- Crescita è sviluppu anormalmente lenti
- Vumitu o diarrea
- Pienghjendu quandu manghjate, indicendu u dulore
- Difficultà à masticà
- Ansietà, aggressività, reattività sensoriale o cumpurtamenti ripetitivi, chì ponu indicà l'autismu
Inoltre, sè pensate chì avete bisognu di l'input di un prufessiunale nantu à u cumpurtamentu culinariu di u zitellu, cuntattate un pediatre o un dietista registratu specializatu in pediatria.
I prufessiunali sanitari ponu offra guida è sustegnu sia à i genitori sia à i zitelli.
U Bottom Line
Sì sì u genitore di un manghjatore esigente, sappiate chì ùn site micca solu.
Parechji genitori luttanu per uttene u so zitellu per accettà novi alimenti, è u prucessu pò esse difficiule.
Quandu trattate cun un manghjatore esigente, ricordate di mantene a calma è pruvate alcuni di i suggerimenti basati in evidenza elencati sopra.
Cù l'approcciu ghjustu, u vostru zitellu crescerà per accettà è apprezzà parechji tippi di alimenti cù u tempu.