Amigdalittomia
Cuntenutu
- Quale hè chì hà bisognu di tonsillectomia?
- Preparazione per una tonsillectomia
- Procedura di tonsillectomia
- Rischi durante una tonsillectomia
- Recuperazione di tonsillectomia
Chì hè una tonsillectomia?
Una tonsillectomia hè una prucedura chirurgica per caccià e tonsille. L'amigdalite sò duie piccule ghiandole situate in u fondu di a vostra gola. Amigdaliche ospitanu globuli bianchi per aiutà à luttà contr'à l'infezioni, ma certe volte e tonsille si infettanu.
L'amigdalitis hè un'infezzione di e tonsille chì pò fà gonfà e vostre tonsille è dà un mal di gola. L'episodi frequenti di tonsillite pò esse una ragione per chì avete bisognu di avè una tonsillectomia. Altri sintomi di tonsillite includenu frebba, prublemi per inghjuttà, è ghiandole gonfie intornu à u to collu. U vostru duttore pò nutà chì a vostra gola hè rossa è e vostre tonsille sò cuparti di un rivestimentu bianchicciu o giallu. A volte, u gonfiore pò andà da per ellu. In altri casi, antibiotici o tonsillectomia ponu esse necessarie.
Una tonsillectomia pò ancu esse un trattamentu per i prublemi di respirazione, cum'è u roncu pesante è l'apnea di u sonnu.
Quale hè chì hà bisognu di tonsillectomia?
L'amigdalitis è a necessità di tonsillectomie sò più cumuni in i zitelli chè in l'adulti.Tuttavia, e persone di ogni età ponu avè problemi cù e so tonsille è richiede una chirurgia.
Un casu di tonsillite ùn basta micca per ghjustificà una tonsillectomia. Di solitu, a cirurgia hè una opzione di trattamentu per quelli chì sò spessu malati di tonsillite o streptococca. Se avete avutu almenu sette casi di tonsillite o strep in l'ultimu annu (o cinque casi o più in ognunu di l'ultimi dui anni), parlate cù u vostru duttore se una tonsillectomia hè una opzione per voi.
A tonsillectomia pò ancu trattà altri prublemi medichi, cumpresi:
- prublemi di respirazione ligati à e tonsille gonfie
- roncu frequente è forte
- periodi in cui smette di respirà durante u sonnu, o apnea di u sonnu
- sanguinamentu di e tonsille
- cancru di e tonsille
Preparazione per una tonsillectomia
Duvete smette di piglià medicinali antiinfiammatori duie settimane prima di a vostra chirurgia. Stu tipu di medicazione include aspirina, ibuprofene è naproxenu. E droghe di stu tipu ponu aumentà u vostru risicu di sangu durante è dopu a vostra chirurgia. Duvete fà sapè à u vostru duttore circa qualsiasi medicazione, erbe, o vitamine chì pigliate.
Averete ancu bisognu di dighjunà dopu mezanotte prima di a vostra tonsillectomia. Questu significa chì ùn deve micca beie o manghjà. Un stomacu vacu riduce u risicu di sentassi nauseabili da l'anestesiu.
Assicuratevi di pianificà a vostra recuperazione in casa. Qualchissia duverà cunduce in casa è aiutavvi per i primi dui ghjorni dopu à a vostra tonsillectomia. A maiò parte di a ghjente stà in casa da u travagliu o da a scola per circa una settimana dopu a chirurgia.
Procedura di tonsillectomia
Ci hè parechje manere sfarenti di caccià l'ambienti. Un metudu cumunu hè chjamatu "dissezione di cultellu fretu (acciaio)". In questu casu, u vostru chirurgu rimuove e vostre tonsille cù un bisturi.
Un altru mètudu cumunu per l'ammigdalectomia implica a brucia di i tessuti attraversu un prucessu chjamatu cauterizazione. A vibrazione ultrasonica (aduprendu onde sonore) hè ancu usata in alcune procedure di tonsillectomia. Amigdalectomie di solitu piglianu circa una meza ora.
Ùn importa micca u metudu chirurgicu chì u vostru duttore sceglie, serete addurmintatu cù un anesteticu generale. Ùn sarete micca cuscenti di a chirurgia o ùn senterete alcun dolore. Quandu si svegliate dopu a tonsillectomia, sarete in una stanza di recuperu. U persunale medicu monitorerà a vostra pressione sanguigna è a frequenza cardiaca mentre vi svegliate. A maiò parte di a ghjente pò andà in casa u listessu ghjornu dopu una tonsillectomia riesciuta.
Rischi durante una tonsillectomia
Una tonsillectomia hè una prucedura di routine assai cumuna. Tuttavia, cum'è cù altre chirurgie, ci sò alcuni rischi cun questa procedura. Queste ponu include:
- gonfiore
- infezzione
- sanguinante
- reazzione à l'anestetichi
Recuperazione di tonsillectomia
I pazienti ponu sperimentà qualchì dolore mentre si recuperanu da una tonsillectomia. Puderete avè un mal di gola dopu a chirurgia. Puderete ancu sente dulore in a mascella, l'arechje o u collu. Riposa assai, soprattuttu in i primi dui o trè ghjorni dopu a chirurgia.
Sip acqua o manghjate ghiacciu per stà idratatu senza ferisce a gola. U brodu caldu è chjaru è a salsa di mele sò scelte ideali di alimentazione durante a prima ripresa. Pudete aghjunghje ghjacciu, pudding, farina d'avena, è altri cibi dolce dopu à un coppiu di ghjorni. Pruvate à ùn manghjà nunda duru, croccante o piccante per parechji ghjorni dopu à una tonsillectomia.
A medicazione per u dolore pò aiutà à sente megliu durante a recuperazione. Pigliate i medicinali esattamente cum'è u vostru duttore vi prescrive. Cuntattate u vostru duttore se avete sagnu o fate una frebba dopu una tonsillectomia. U russamentu per e prime duie settimane dopu a prucedura hè normale è previstu. Chjamate u vostru duttore se avete difficultà à respirà dopu à e prime duie settimane.
Parechje persone sò pronti à vultà à a scola o à travaglià in duie settimane dopu à una tonsillectomia.
A maiò parte chì anu una tonsillectomia anu menu infezioni in a gola in u futuru.