Cumu hè u trattamentu per l'emofilia
Cuntenutu
U trattamentu per l'emofilia si face rimpiazzendu i fattori di coagulazione chì sò carenti in a persona, chì hè fattore VIII, in casu di emofilia di tippu A, è fattore IX, in casu di emofilia di tippu B, chì hè cusì pussibule di prevene sanguinamentu eccessivu.
L'emofilia hè una malattia genetica in cui ci hè una diminuzione di l'attività o assenza di fattori di coagulazione, chì sò proteine presenti in u sangue chì sò attivate quandu ci hè una rottura di un vascellu sanguinu, impedendu un eccessu di sangu. Cusì, quandu si usa u rimpiazzamentu di fattori di coagulazione, hè pussibule per a persona cun emofilia di cunduce una vita normale, senza parechje restrizioni. Amparate più nantu à l'emofilia.
Tipi di trattamentu
Benchì ùn ci sia cure, u trattamentu di l'emofilia aiuta à prevene chì i sanguinamenti si producinu spessu, è duveria esse guidatu da un ematologu è pò esse fattu in dui modi diversi:
- Trattamentu di prevenzione: si compone di un rimpiazzamentu periodicu di fattori di coagulazione, affinch'elli sianu sempre cun livelli aumentati in u corpu, è impediscenu pussibili sanguinamenti. Stu tipu di trattamentu pò esse micca necessariu in casi di emofilia lieve, è pò esse raccomandatu di fà u trattamentu solu quandu ci hè un tipu d'emorragia.
- Trattamentu dopu à u sangu: hè u trattamentu à a dumanda, fattu in tutti i casi, cù l'applicazione di u fattore di coagulazione cuncintratu quandu ci hè un episodiu di sangu, chì permette di esse risoltu più rapidamente.
In qualsiasi di i trattamenti, e dosi devenu esse calculate secondu u pesu di u corpu, a gravità di l'emofilia è i livelli di attività di fattore di coagulazione chì ogni persona hà in u sangue. I concentrati di Fattore VIII o IX sò custituiti da una fiala in polvere chì hè diluita cù acqua distillata per l'applicazione.
Inoltre, altri tipi di concentrati d'agenti emostaticu ponu esse aduprati per aiutà à a coagulazione, cum'è crioprecipitatu, cumplessu di protrombina è desmopressina, per esempiu. Questi trattamenti sò effettuati gratuitamente da SUS, in i centri di ematologia di u statu, solu da esse riferiti da u medicu generale o ematologu.
Trattamentu in casi di emofilia cun inhibitore
Alcuni emofilici ponu sviluppà anticorpi contr'à u concentratu di fattore VIII o IX adupratu per u trattamentu, chjamati inibitori, chì ponu compromettere a risposta di u trattamentu.
In questi casi, pò esse necessariu fà un trattamentu cù dosi più alte, o cù a cumminazione di altri cumpunenti coagulanti di sangue.
Cura durante u trattamentu
E persone cun emofilia devenu piglià e seguenti precauzioni:
- Praticà attività fisiche, per rinfurzà i musculi è l'articuli, riducendu e probabilità di sangu. Tuttavia, hè impurtante evità sport di impattu o cuntattu fisicu violentu;
- Osservate l'apparizione di novi sintomi, in particulare in i zitelli, è diminuite cù u trattamentu;
- Sempre avè medicazione vicinu, principalmente in casu di viaghju;
- Avè un ID, cum'è bracciale, chì indica a malatia, per emergenze;
- Informate a cundizione ogni volta chì fate una prucedura, cum'è l'applicazione di vaccini, cirurgia dentale o prucedure mediche;
- Evite i medicazione chì facilitanu u sangu, cum'è l'aspirina, antiinflamatori è anticoagulanti, per esempiu.
Inoltre, a fisioterapia deve esse ancu parte di u trattamentu di l'emofilia, postu chì prumove una funzione motoria migliorata, diminuendu u risicu di cumplicazioni, cume a sinovite emolitica acuta, chì hè una infiammazione di l'articulazione per via di sanguinamentu, è migliora u tonu musculu, è pò ancu diminuisce a necessità di piglià fattori di coagulazione di u sangue è migliurà a qualità di vita.