Trattamentu per a sifilide congenita
Cuntenutu
- Trattamentu di sifilide in u zitellu
- 1. Risicu assai altu di avè sifilide
- 2. Risicu elevatu d'avè sifilide
- 3. Risicu bassu d'avè sifilide
- 4. Risicu assai bassu d'avè sifilide
- Cumu si face u trattamentu in a donna incinta
U trattamentu di a sifilide congenita hè sempre cunsigliatu quandu u statu di trattamentu di a mamma per a sifilide ùn hè micca cunnisciutu, quandu u trattamentu di a donna incinta hè statu iniziatu solu in u terzu trimestru o quandu u zitellu hè difficiule da seguità dopu a nascita.
Questu hè perchè tutti i zitelli nati da mamme infettate da sifilide ponu mostrà risultati pusitivi nantu à l'esame di sifilide fattu à a nascita, ancu s'elli ùn sò micca infettati, per via di u passaghju di l'anticorpi di a mamma attraversu a placenta.
Cusì, in più di i test di sangue, hè ancu impurtante di esse cuscenti di i sintomi di a sifilide congenita chì si presentanu in u zitellu, per decide di a migliore forma di trattamentu. Vede quale sò i sintomi principali di a sifilide congenita.
Trattamentu di sifilide in u zitellu
U trattamentu di u zitellu varieghja secondu u risicu d'infezzione di sifilide dopu a nascita:
1. Risicu assai altu di avè sifilide
Stu risicu hè determinatu quandu a donna incinta ùn hà micca avutu trattamentu per a sifilide, l'esame fisicu di u zitellu hè anormale, o u test di sifilide di u zitellu hà valori VDRL 4 volte superiore à quelli di a mamma. In questi casi, u trattamentu hè fattu in unu di i modi seguenti:
- Iniezione di 50.000 IU / Kg di penicillina cristallina acquosa ogni 12 ore per 7 ghjorni, seguitatu da 50.000 IU di Penicillina cristallina acquosa ogni 8 ore trà u 7u è u 10u ghjornu;
o
- Iniezione di 50.000 IU / Kg di procaina Penicillina una volta à ghjornu per 10 ghjorni.
In i dui casi, se vi manca più di un ghjornu di trattamentu, hè cunsigliatu di ricumincià l'iniezioni di novu, per eliminà u risicu di ùn luttà currettamente cù i batteri o d'infettassi di novu.
2. Risicu elevatu d'avè sifilide
In questu casu, tutti i zitelli chì anu un esame fisicu normale è un esame di sifilide cun un valore VDRL uguale o menu di 4 volte quellu di a mamma, ma chì sò nati da donne incinte chì ùn anu micca ricevutu un trattamentu adeguatu di sifilide o chì anu iniziatu u trattamentu menu , 4 settimane prima di u cunsigliu.
In questi casi, in più di l'opzioni di trattamentu indicate sopra, una altra opzione pò ancu esse aduprata, chì consiste in una sola iniezione di 50.000 IU / Kg di benzathina Penicillina. Tuttavia, stu trattamentu pò esse fattu solu se hè sicuru chì l'esame fisicu ùn hà alcun cambiamentu è u zitellu pò esse accumpagnatu da u pediatra per fà testi di sifilide regulare.
3. Risicu bassu d'avè sifilide
I zitelli à risicu bassu d'avè a sifilide anu un esame fisicu nurmale, un test di sifilide cun valore VDRL uguale o menu di 4 volte quellu di a mamma è a donna incinta anu iniziatu un trattamentu adattatu più di 4 settimane prima di u partitu.
Di solitu, u trattamentu si face solu cù una sola iniezione di 50.000 IU / kg di benzathina Penicillina, ma u duttore pò ancu sceglie di ùn fà micca l'iniezione è basta à seguità u sviluppu di u zitellu cù testi di sifilide frequenti, per valutà s'ellu hè veramente infettatu , dopu sottupostu trattamentu.
4. Risicu assai bassu d'avè sifilide
In questu casu, u zitellu hà un esame fisicu normale, un test di sifilide cun un valore VDRL uguale o menu di 4 volte a mamma, è a donna incinta hà fattu u trattamentu adattatu prima di stà incinta, presentendu valori VDRL bassi durante a gravidanza .
Di solitu, u trattamentu ùn hè micca necessariu per questi zitelli, è deve esse seguitatu solu cù testi di sifilide regulare. In casu chì ùn sia micca pussibule di mantene un seguitu frequente, u duttore pò cunsigliarle di fà una sola iniezione di 50.000 IU / Kg di benzathina Penicillina.
Fighjate u video seguente è amparate più nantu à i sintomi, a trasmissione è u trattamentu di a sifilide:
Cumu si face u trattamentu in a donna incinta
Durante a gravidanza, a donna deve passà un esame VDRL in i trè trimestri per verificà a presenza o l'assenza di i batteri in u corpu. Una diminuzione di u risultatu di a prova ùn significa micca chì a malatia hè stata guarita è, dunque, hè necessariu cuntinuà u trattamentu finu à a fine di a gravidanza.
U trattamentu di e donne incinte durante a gravidanza si faci cusì:
- In sifilide primaria: dose totale di 2.400.000 IU benzathine penicillin;
- In sifilide secundaria: dose totale di 4.800.000 IU benzathina penicillina;
- In sifilide terziaria: dose totale di 7.200.000 IU benzathine penicillin;
Eseguite a prova serologica per a sifilide pigliendu un campione di sangue da u cordone umbilicale hè impurtante per sapè se u zitellu hè dighjà infettatu da a malattia o micca. I campioni di sangue presi da u zitellu à a nascita sò ancu impurtanti per valutà s'ellu hè statu o micca infettatu da sifilide.
In neurosifilide, si raccomanda di produrre 18 a 24 milioni di IU per ghjornu di penicillina cristallina acquosa G, per via endovenosa, frazionata in dosi di 3-4 milioni di U ogni 4 ore, per 10 à 14 ghjorni.
Scopri di più nantu à u trattamentu, cumpresu cumu si faci u trattamentu quandu a donna incinta hè allergica à a Penicillina.