Ulceru corneale: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Chì causa l'ulcera corneale
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu hè necessariu avè una chirurgia
- Chì hè u tempu di trattamentu
- Cumu prevene l'apparizione di un ulceru
L'ulceru corneale hè una ferita chì nasce in a córnea di l'ochju è provoca infiammazione, generendu sintomi cume u dolore, a sensazione di qualcosa bluccata in l'ochju o a visione sfocata, per esempiu. In generale, hè sempre pussibule identificà un picculu puntu biancastru nantu à l'ochju o rossu chì ùn si ne và.
Di solitu, un ulceru corneale hè causatu da una infezzione in l'ochju, ma pò accade ancu per altri fattori cum'è picculi tagli, ochju seccu, cuntattu cù sustanzi irritanti o prublemi cù u sistema immunitariu, cum'è l'artrite reumatoide o lupus.
L'ulceri corneali sò curabili, ma u trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule per impedisce chì i danni aggravanu cù u tempu. Dunque, ogni volta chì si suspetta un ulceru corneale o qualsiasi altru prublema in l'ochju, hè assai impurtante cunsultà un oculistu per identificà u diagnosticu currettu è cumincià u trattamentu adattatu.
Verificate 7 malatie chì ponu esse identificate attraversu l'ochji.
Principali sintomi
Di solitu, un ulceru corneali provoca rossu in l'ochju chì ùn passa micca o l'apparizione di un puntu biancastru. Tuttavia, altri sintomi ponu ancu include:
- Dolore o sensazione di sabbia in l'ochju;
- Pruduzione esagerata di lacrime;
- Presenza di pus o gonfiore in l'ochju;
- Visione sfocata;
- Sensibilità à a luce;
- Gonfiore di e palpebre.
Se ci sò segni di cambiamenti in l'ochji, hè assai impurtante cunsultà un oculistu per identificà s'ellu ci hè un prublema chì deve esse trattatu. Ancu se l'ulcere corneali ponu esse trattate facilmente, se ùn sò micca trattate, pò causà una perdita completa di visione è di cecità.
U rossu rossu corneale hè cunnisciutu cum'è cheratite è ùn hè micca sempre causatu da un ulceru corneale. Scuprite altre cause possibili di cheratite.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'ulcera corneale deve esse fattu da un oculistu per mezu di un esame chì utilizza un microscopiu speciale per valutà e strutture di l'ochju. Durante questu esame, u duttore pò ancu applicà una tintura chì facilita l'osservazione di ferite in l'ochju, facilitendu a scuperta di un ulceru.
Se l'ulcera hè identificata, u duttore di solitu elimina ancu alcune cellule vicine à l'ulcera per identificà s'ellu ci sò batteri, virus o funghi chì ponu causà un'infezione. Stu prucessu hè generalmente fattu cù anestesia lucale in l'ochju, per riduce u disagiu.
Chì causa l'ulcera corneale
In a maiò parte di i casi, l'ulcera corneale hè causata da una infezzione da virus, funghi o batteri, chì finisce per causà infiammazione è danni à e strutture di l'ochju. Tuttavia, graffi minori è altri traumi à l'ochju, causati da a rimozione di lenti di cuntattu o da l'entrata di polvere in l'ochju, ponu ancu causà un ulceru corneale.
Inoltre, u sindromu di l'ochji secchi, è ancu i prublemi di palpebre, cum'è a paralisi di Bell, ponu ancu causà un ulceru, per via di una secchezza eccessiva di l'ochju.
E persone cun malatie autoimmune, cum'è lupus o artrite reumatoide, anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà un ulceru corneale, cume u corpu pò cumincià à distrughje e cellule oculari, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
A prima opzione di trattamentu per un ulceru corneale hè di solitu l'usu di antibiotici o antifungali, per eliminà una possibile infezione da batteri o funghi. Questi antibiotici ponu esse prescritti in forma di gocce d'ochji o unguenti oftalmichi è devenu esse applicati 2 à 3 volte à ghjornu, o secondu e istruzioni di l'oftalmologu.
Inoltre, gocce antiinfiammatorie, cum'è Ketorolac tromethamine, o ancu corticosteroidi, cum'è Prednisone, Dexamethasone o Fluocinolone, ponu ancu esse aduprati per diminuisce l'infiammazione, prevene l'apparizione di ulteriori cicatrici corneali è allevia i sintomi, in particulare u disagiu, a sensibilità à visione chjara è sfocata.
Se l'ulcera hè causata da un'altra malattia, si deve cercà di fà u trattamentu u più adattu per cuntrullà a malattia, chì hè l'unicu modu per prevene u sviluppu di l'ulcera, ancu s'ellu si usanu gocce antiinfiammatorie.
Quandu hè necessariu avè una chirurgia
A cirurgia di l'ulceru corneale hè generalmente fatta per rimpiazzà una córnea ferita cù una sana è si face di solitu nantu à e persone chì, ancu dopu un trattamentu currettu, cuntinueghjanu cù una cicatrice chì li impedisce di vede currettamente.
Tuttavia, se l'ulcera ùn guarisce currettamente, è ùn ci hè nisuna malattia chì pò aggravà l'ulcera, a chirurgia pò ancu esse indicata da u duttore.
Chì hè u tempu di trattamentu
U tempu di trattamentu varia da casu à casu, secondu a dimensione, a lucazione è a prufundità di l'ulcera. In a maiò parte di i casi, l'ulcere menu severi devenu migliurà in 2 à 3 settimane, ma u trattamentu pò esse continuatu per più tempu per assicurà chì e cicatrici ùn sò micca furmate chì ponu compromettà a visione.
Cumu prevene l'apparizione di un ulceru
L'ulceri corneali ponu esse prevenuti, soprattuttu quandu ùn sò micca causati da un'altra malattia. Cusì, alcune precauzioni impurtanti includenu:
- Purtate occhiali di prutezzione ogni volta chì si utilizanu strumenti elettrichi chì ponu liberà polvere o picculi pezzi di metallu, per esempiu;
- Aduprate gocce idratanti sè avete spessu l'ochji secchi;
- Lavate bè e mani prima di mette nantu à i lenti di cuntattu;
- Cura è piazzamentu currettu di e lente à cuntattu In l'ochju. Vede quì cumu cura di i lenti di cuntattu;
- Ùn portate micca lenti di cuntattu mentre dorme, sopratuttu quandu s'utilice tuttu u ghjornu;
- Evite l'esposizione à piccule particelle, liberatu da a polvara, fumu o chimichi;
Inoltre, è postu chì e infezioni sò una causa maiò di l'ulcera corneale, hè ancu raccomandatu di lavà e mani spessu, soprattuttu prima di toccà l'ochji, per evità di portà virus, funghi o batteri chì ponu dannà l'ochju.
Vede ancu 7 primure ghjurnali essenziali per curà l'ochji è evità l'apparizione di prublemi.