5 Modi 'Us' di Jordan Peele Ritrattanu Accuramente Cumu Funziona u Traumu
Cuntenutu
- 1. Una sperienza traumatica vi pò seguità per tutta a to vita
- 2. Ùn importa micca quantu insignificante a vostra sperienza puderia sembrà - u traumu hè traumu, è pò ancu risultà da un avvenimentu di una volta o di corta durata
- 3. Pruvà à ignurà u mo traumu significa ignorà una parte di me stessu
- 4. Cunniscite megliu u vostru propiu traumu
- 5. A vostra cunniscenza intima di u vostru propiu traumu vi dà un putere è una agenzia unici in a guarigione
- U veru orrore hè a nostra viulenza di u mondu reale
Attenzione: Questu articulu cuntene spoilers di u film "Us".
Tutte e mo aspettative per l'ultimu filmu "Us" di Jordan Peele si sò fatti realità: u filmu m'hà spaventatu l'infernu, m'hà impressiunatu, è hè statu fattu per ùn pudè mai ascultà a canzone di Luniz "I Got 5 On It" u listessu torna.
Ma eccu a parte ch'ùn m'aspettava micca: In parechji modi, "Us" m'hà datu linee guida per parlà di traumatisimi è di u so impattu durevule.
Vede u filmu hè stata una mossa un pocu sorprendente da parte me, cunsiderendu chì sò ciò chì puderete chjamà wimp tutale quandu si tratta di film di orrore. Sò statu sappiutu dì, solu à meza burla, chì ancu i filmi di Harry Potter sò troppu spaventosi per mè di manighjà.
Eppuru, ùn pudia micca ignurà e numerose ragioni per andà à vede "Us", cumpresu l'acclamazione di a critica di Jordan Peele, u cast di mega talentu guidatu da Lupita Nyong'o è Winston Duke, stelle di "Pantera Nera", è a raprisentazione di i Neri à a pelle scura cum'è mè - chì hè cusì raru chì ùn mi pudia mancà.
Sò veramente cuntentu d'avè vistu. Cum'è sopravvissutu à un traumu chì vive cun PTSD, aghju amparatu alcune cose nantu à mè chì ùn aghju mai pensatu di amparà da un filmu di orrore.
Se voi, cum'è mè, site in viaghju in corsu per capisce u vostru traumu, allora puderete apprezzà ancu queste lezioni.
Dunque sì avete dighjà vistu "Us", site ancu in prughjettu di vedelu (in quale casu, fate attenzione à i spoilers sottu), o site troppu spaventatu per vedelu voi stessu (in quale casu, capiscu cumpletamente), eccu alcune lezioni nantu à cumu funziona un traumu chì pudete spulà da u filmu.
1. Una sperienza traumatica vi pò seguità per tutta a to vita
A trama muderna di u filmu hè nantu à a famiglia Wilson - i genitori Adelaide è Gabe, a figliola Zora è u figliolu Jason - chì viaghjanu in Santa Cruz per e vacanze estive è finiscinu per avè a lotta per a so vita contr'à The Tethered, i terribili doppia d'elli.
Ma si centra ancu intornu à un mumentu di u passatu, quandu a ghjovana Adelaide si separa da i so genitori à u passeghju di a spiaggia di Santa Cruz. Da chjuca, Adelaide scontra una versione ombra di sè, è quandu volta à i so genitori, stà muta è traumatizata - ùn hè più u so vechju sè.
"Hè statu assai tempu fà", puderete dì nantu à cume una sperienza di zitillina puderia influenzà l'adultu.
Hè ciò chì certe volte mi dicu quandu mi ricordu chì aghju lasciatu u mo ex-sposu abusivu circa 10 anni fà. A volte, dopu un attaccu di panicu o un incubo in relazione cù traumi passati, mi sentu vergugnatu di cuntinuà à sentimi cusì ansiosu è ipervigilante tanti anni dopu.
In tuttu "Us", Adelaide preferisce ancu micca pensà à u traumu da u so passatu. Ma in stu viaghju in famiglia, a seguita - prima figurativamente, per coincidenze è a so paura di vultà in una certa spiaggia di Santa Cruz - è dopu letteralmente, postu ch'ella hè perseguitata da a versione d'ombra d'ella stessa ch'ella hà scontru da zitellu.
Hè impussibile per ella solu di scurdassi di ciò chì hè accadutu, è questu hè. Un mumentu traumatizante spessu attacca cun voi, perchè in modi chì ùn pudete micca necessariamente cuntrullà.
Ciò significa chì si pò capisce perfettamente se avete difficultà à passà, è ùn avete micca da vargugnassi - ancu sì quellu mumentu hè accadutu "tempi fà".
2. Ùn importa micca quantu insignificante a vostra sperienza puderia sembrà - u traumu hè traumu, è pò ancu risultà da un avvenimentu di una volta o di corta durata
Preoccupati chì qualcosa ùn viaghji micca cù a so zitellina, i genitori di Adelaide l'anu purtata ind'è un psicologu zitellinu chì l'hà diagnosticata di PTSD.
I dui genitori, ma in particulare u so babbu, luttanu per capisce ciò chì a so figliola passa - in particulare cumu Adelaide pò esse cusì traumatizzata dopu esse fora di a so vista per "solu 15 minuti".
Più tardi, amparemu chì ci hè più in a storia di l'assenza temporanea di Adelaide.
Ma sempre, cum'è u psicologu dice à a famiglia, esse partutu per un brevi periodu di tempu ùn nega micca a pussibilità di u PTSD di Adelaide.
Per i genitori di Adelaide, forse razionalizendu l'esperienza di a so figliola dicendu "ùn puderia micca esse cusì male" li aiuta à passà stu mumentu difficiule. Preferiscenu minimizà i danni, piuttostu cà affruntà u dulore è a culpabilità di sapè chì Adelaide soffre.
Aghju passatu abbastanza tempu cù altri sopravviventi di abusi per sapè chì a ghjente face spessu listessa cosa cù u so propiu traumu.
Puntemu nantu à cumu puderia esse statu peghju, o cume l'altri sò stati attraversati peghju, è ci rimpruveremu per esse traumatizati quant'è noi.
Ma l'esperti di traumu dicenu chì ùn hè micca una materia di quantu avete campatu qualcosa cum'è abusu. Hè più circa cumu ti hà toccu.
Per esempiu, se una persona hè attaccata à una ghjovana età da qualcunu di fiducia, allora ùn importa micca s'ellu hè statu un attaccu di breve durata, una volta. Era sempre una violazione tamanta di fiducia chì pò scuzzulà tutta a perspettiva di a persona nantu à u mondu - cum'è l'incontru di breve durata di Adelaide cù u so ombra cambiò a soia.
3. Pruvà à ignurà u mo traumu significa ignorà una parte di me stessu
Quandu truvemu Adelaide adulta, prova à campà a so vita senza ricunnosce ciò chì hè accadutu in a so zitellina.
Ella dice à u so maritu Gabe chì ùn vole micca piglià i zitelli à a spiaggia, ma ùn li dice micca perchè. Più tardi, dopu à avè accettatu di piglialli, perde di vista u figliolu Jason è piglia panicu.
Noi, u publicu, sapemu ch'ella hè in panicu in gran parte per via di u so traumu zitellinu, ma a trasmette cum'è un mumentu urdinariu di primura di una mamma per a sicurezza di u so figliolu.
Ancu luttà contr'à l'altra versione d'ella stessa hè più cumplicatu di ciò chì pare.
Per a maiò parte di u filmu, credemu chì u contrapartu attaccatu di Adelaide, Red, hè un "mostru" risentitu chì hè surtitu da u clandestinu per piglià a vita suprana di Adelaide cum'è a soia.
Ma à a fine, truvemu chì hè stata l'Adelaide "sbagliatu" da sempre. U veru Rossu trascinò Adelaide sottu terra è cambiò di locu cun ella quand'elli eranu zitelli.
Questu ci lascia una comprensione cumplicata di quale sò i "mostri" in u film.
Cù una cunniscenza tradiziunale di l'orrore, avariamu a radica contr'à l'ombre demoniche chì attaccanu i nostri protagonisti innocenti.
Ma in "Us", si scopre chì The Tethered sò cloni dimenticati chì campanu versioni torturati di a vita di i nostri prutagunisti. Sò vittime di e so circustanze chì sò diventate "mostruose" solu perchè ùn anu micca avutu a furtuna di avè l'opportunità di i so omologhi.
In un certu modu, Adelaide è Red sò una listessa.
Hè una presa stupente nantu à e divisioni di classe, l'accessu è l'uppurtunità in a nostra sucietà. È per mè, parla ancu di cumu possu demonizà e parti di me stessu chì sò affettate da un traumu.
A volte mi chjamu "debule" o "pazzu" per sente l'effetti di u traumu, è sò spessu cunvintu chì sarei una persona assai più forte, più riesciuta senza PTSD.
"Noi" mi hà mostratu chì ci puderia esse un modu più compassionevule di capisce u mo eu traumatizatu. Pò esse un insonnu ansiosu, sucialmente goffu, ma hè sempre eiu.
A cridenza chì l'aghju da scartà per sopravvivere mi porterebbe solu à luttà cun mè stessu.
4. Cunniscite megliu u vostru propiu traumu
L'idea chì solu Adelaide sà veramente ciò chì hè accadutu in a so zitellina persiste per tuttu u filmu.
Ùn dice mai à nimu ciò chì hè accadutu esattamente quandu era luntanu da i so genitori à u passeghju di a spiaggia. È quandu ella prova finalmente à spiegallu à u maritu Gabe, a so risposta ùn hè micca quella chì sperava.
"Ùn mi cridite micca", dice ella, è ellu a rassicura chì prova solu di trattà tuttu.
A lotta per esse creduta hè familiare per troppu sopravviventi di traumi, in particulare quelli di noi chì sò stati attraversu abusi domestici è violenza sessuale.
L'effettu di sta lotta pò esse vertiginante, cum'è scettichi, amati, è ancu abusatori cercanu di cunvince chì ciò chì hè accadutu ùn hè micca veramente ciò chì pensemu hè accadutu.
Sentemu ancu spessu cunsiglii inutili chì presumenu chì ùn sapemu micca ciò chì hè megliu per noi, cum'è a suggestione di "lascià" solu un cumpagnu abusivu quandu hè difficiule di fà.
Pò esse difficiule di ricurdà chì, cum'è Adelaide, sò ciò chì hè u megliu per mè, soprattuttu dopu avè passatu l'abusu è l'autoculazione. Ma sò u solu chì hà campatu e mo sperienze.
Ciò significa chì a mo prospettiva nantu à ciò chì mi hè accadutu hè quella chì conta.
5. A vostra cunniscenza intima di u vostru propiu traumu vi dà un putere è una agenzia unici in a guarigione
A famiglia Wilson pò travaglià cum'è una squadra per sopravvivere, ma à a fine, Adelaide entra in terra per scunfighja u so omologu (è u capu di The Tethered) cum'è solu ella pò.
In fatti, ogni membru di a famiglia sà infine ciò chì ci vole per scunfighja u so omologu. Gabe abbanduneghja a so barca à motore chì sembra tagliata in tutti i tempi sbagliati, Jason ricunnosce quandu u so doppelganger prova à brusgià a famiglia in una trappula, è Zora va contr'à i cunsiglii di u babbu è culpisce u so omologu cù una vittura à pienu vitezza.
Ma in "Us", a guarigione ùn vene micca in a forma di scunfighja i "mostri".
Per a guarigione, duvemu turnà à u psicologu di i zitelli di Adelaide, chì hà dettu à i so genitori chì l'espressione di sè per mezu di l'arte è di a danza puderia aiutà a ritruvà a so voce.
Infatti, hè stata una spettacula di ballò chì hà ghjucatu un rolu di primura per aiutà Adelaide è Red à capisce se stessi è capisce ciò chì ci vuleria per sopravvivere.
Ùn possu aiutà, ma leghje què cum'è un altru ricordu di cume l'intuizione è l'amore di sè ponu ghjucà un rolu in a guarigione da traumi.
Tutti meritemu micca solu di sopravvivere, ma di prosperà è di truvà gioia nantu à i nostri percorsi di guarigione unichi.
U veru orrore hè a nostra viulenza di u mondu reale
Puderaghju avè affruntatu a mo paura di i filmi di orrore per vede "Us", ma chì sicuru ùn significa micca chì sò impauritu. Dopu avè vistu u filmu, pò passà un pocu prima di pudè ripusassi tranquillu di novu.
Ma ùn possu micca esse arrabiatu à Jordan Peele per quessa - micca quandu ci hè un parallelu cusì evidente à cumu possu affruntà u mo traumu è amparà da ellu, piuttostu chì evitallu per paura.
Ùn diceraghju micca chì e mo sperienze traumatiche mi definiscenu. Ma u modu chì aghju passatu per u traumu m'hà amparatu preziose lezioni nantu à mè, e mo fonti di forza, è a mo resilienza ancu in e circustanze più difficili.
U PTSD pò esse classificatu cum'è disordine, ma avè lu ùn significa micca chì qualcosa sia "sbagliatu" cun mè.
Ciò chì hè sbagliatu hè l'abusu chì hà creatu u mo traumu. I "mostri" in a mo storia sò e questioni sistematiche è culturali chì permettenu l'abusu di accade è impediscenu à i sopravviventi di guarì da ellu.
In "Us", u veru mostru hè u turmentu è l'inugualità chì hà fattu The Tethered chì sò.
I risultati chì seguitanu ponu esse, à le volte, terrificanti è difficiule da fà affruntà - ma quandu fighjemu, hè impussibile negà chì simu sempre noi.
Maisha Z. Johnson hè scrittore è avvucatu per i sopravvissuti à a violenza, a ghjente di culore è e cumunità LGBTQ +. Campa cù malatie croniche è crede à onurà u percorsu unicu di ogni persona per guarì. Truvate Maisha nantu à u so situ web, Facebook è Twitter.