VO2 Massimu: Cosa hè, cumu misurà è cumu cresce
Cuntenutu
U VO2 massimu currisponde à u vulume di ossigenu cunsumatu da a persona durante a prestazione di una attività fisica aerobica, cume a corsa, per esempiu, è hè spessu adupratu per valutà a forma fisica di un atleta, postu chì rappresenta a capacità aerobica di un persona in u megliu modu.
L'acronimu VO2 massimu significa Volumimu Massimu d'Ossigenu è esprime specificamente a capacità di u corpu di catturà l'ossigenu da l'atmosfera è di trasmette lu à i musculi durante u sforzu fisicu. Più hè altu u VO2, più grande hè a capacità di piglià l'ossigenu dispunibile da l'aria è di purtallu à i musculi in modu efficiente è rapidu, chì dipende da a respirazione, a capacità circulatoria è u livellu di furmazione di a persona.
Un VO2 massimu altu hè ligatu à benefici per a salute cum'è un risicu più bassu di malatie cardiovascolari, cancru, depressione è diabete di tip 2, soprattuttu per abitudini sane è condizionamentu fisicu.
Chì hè u VO2 normale
U VO2 massimu di un omu sedentariu hè circa 30 à 35 mL / kg / min, mentre i più famosi corridori di maratona anu un VO2 max di circa 70 mL / kg / min.
E donne anu, in media, un VO2 leggermente più bassu, chì varieghja da 20 à 25 mL / kg / min in donne sedentarie è finu à 60 mL / kg / min in atleti perchè anu naturalmente una quantità maggiore di grassu è menu emoglobina.
E persone chì sò sedentarie, vale à dì chì ùn praticanu micca l'attività fisica, ponu migliurà u so VO2 più rapidamente, tuttavia, e persone chì sò dighjà ben addestrate è chì praticanu attività fisica regolarmente, ùn puderanu micca esse capaci di aumentà assai u so VO2, ancu se pò migliurà a so prestazione in modu generale. Hè perchè stu valore hè ancu ligatu à a genetica propria di a persona, eccu perchè certe persone sò in gradu di fà cresce u so VO2 in tempu di furmazione relativamente pocu.
Oltre à chì VO2 sia legatu à a genetica, hè ancu influenzatu da l'età di a persona, l'etnicità, a cumpusizione di u corpu, u livellu di furmazione è u tippu d'eserciziu realizatu.
Test VO2 max
1. Pruvenza diretta
Per misurà VO2, si pò ancu fà un test di ergospirometria, chjamatu ancu test di capacità pulmonare o test di eserciziu, chì si face nantu à un tapis roulant o una bicicletta da eserciziu, cù a persona chì porta una maschera in faccia è cù l'elettrodi incollati à u corpu. Questu test misura VO2 massimu, frequenza cardiaca, scambiu di gas in respirazione è sforzu percepitu secondu l'intensità di a furmazione.
U test hè di solitu dumandatu da u cardiologu o da u duttore di sport per valutà l'atleti, o per valutà a salute di e persone chì soffrenu di prublemi pulmonari o cardiaci, è in certi casi, a quantità di lattatu in u sangue hè ancu misurata à a fine di u prova.
Vede ancu chì frequenza cardiaca hè ideale per a perdita di pesu.
2. Pruvenzi indiretti
U VO2 massimu pò ancu esse stimatu indirettamente per mezu di testi fisichi, cum'è u casu di u test Cooper chì valuta a capacità aerobica, attraversu l'analisi di a distanza percorsa da l'individuu durante 12 minuti, mentre cammina o corre à a capacità massima.
Una volta nutati i valori, hè necessariu fà un calculu aduprendu un'equazione, chì darà u valore massimu VO2 di l'individuu.
Scuprite cumu si face u test Cooper è vedi cumu determinà u VO2 massimu.
Cumu aumentà u VO2 massimu
Per aumentà u VO2 massimu hè necessariu aumentà a furmazione fisica perchè migliora u condizionamentu fisicu, rendendu u corpu catturà megliu l'ossigenu aduprendulu di u megliu modu, evitendu a fatica. Nurmalmentu, hè pussibule solu migliurà VO2 max di circa 30% è sta migliurazione hè direttamente ligata à a quantità di grassu corporeu, età è massa musculare:
- Quantità di grassu: menu hè grassu corpu, più grande hè u VO2;
- Età: più a persona hè ghjovana, più altu pò esse u so VO2;
- Musculi: più grande hè a massa musculare, più grande hè a capacità di VO2.
Inoltre, una furmazione forte cun almenu 85% di a frequenza cardiaca aiuta ancu assai à aumentà a frequenza VO2, ma cume si tratta di una furmazione assai forte, ùn hè micca raccomandata per chiunque inizia una attività fisica. Per inizià una attività fisica è aumentà VO2, una furmazione più ligera hè raccomandata, cù circa 60 à 70% di VO2, chì deve sempre esse guidata da l'addestratore di a palestra. Inoltre, una opzione per migliurà VO2 hè attraversu a furmazione intervallale, realizata à alta intensità.