Vulvovaginitis: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
Vulvovaginitis hè una infiammazione simultanea di a vulva è di a vagina chì di solitu hè causata da una infezione da virus, funghi o batteri. Tuttavia, pò accade ancu per via di cambiamenti ormonali è ancu per via di allergie à i chimichi prisenti in alcune spume è creme di bagnu, per esempiu.
Alcuni di i sintomi chì aiutanu à identificà sta inflammazione includenu:
- Irritazione è rossu di a regione intima;
- Pruritu constante;
- Gonfiore di a regione intima;
- Scaricamentu cù un odore intensu;
- Pocu sanguinamentu in e mutandine;
- Disconfort o brusgiatura quandu urina.
Ancu se a vulvovaginitis pò apparisce in tutte e donne è à ogni età, hè più frequente in e donne chì anu dighjà principiatu attività sessuale, postu chì u cuntattu intimu facilita u cuntattu cù i batteri.
Cumu hè fattu u diagnosticu
In a maiò parte di i casi a diagnosi di vulvovaginite hè fatta da u ginecologu solu per mezu di u raportu di sintomu di a donna, tuttavia, pò ancu esse necessariu raccoglie qualchì secrezione vaginale da analisà in laburatoriu per identificà a causa curretta è inizià u trattamentu adeguatu.
Cause principali
Ci hè parechje cause per l'apparizione di inflammazioni in a vulva è a vagina, i più cumuni chì includenu:
- Eccessu di funghi, cum'è candidiasi;
- Infezzione da virus o batteri;
- Mancanza d'igiene o usu di biancheria intima assai stretta;
- Infezzione da parassiti, cum'è a scabbia o i vermi;
- Malatie di trasmissione sessuale, in particulare trichomoniasi.
Inoltre, alcune donne ponu ancu sviluppà vulvovaginite per via di ipersensibilità à alcune sostanze chimiche cume parabeni o sulfatu di sodiu chì sò presenti in saponi, detergenti per lavanderia o creme. In questi casi, i sintomi apparenu pocu dopu aduprà u pruduttu è si miglioranu quandu a zona hè lavata cù acqua calda è un sapone intimu adattu.
In i zitelli, un'altra causa assai cumuna hè u bassu livellu di estrogeni in u corpu chì facilita u sviluppu di infezioni vaginali, causendu vulvovaginitis.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu varieghja secondu a causa di a vulvovaginitis, è in casu d'infezzione da batteri, si deve aduprà antibiotici, mentre in casu di funghi in eccessu, si deve aduprà anti-fungali, per esempiu. Cusì, hè sempre impurtante cunsultà u ginecologu per sapè chì trattamentu hè adattatu.
Tuttavia, hè ancu pussibule di fà u trattamentu in casa per alleviare i sintomi è accelerà u trattamentu raccomandatu da u duttore. Una bona punta hè di fà bagni di sitz cù 3 cucchiai di acitu di sidru di mela o sale grossu, postu chì aiutanu à eliminà i microorganismi prisenti è à calmà l'irritazione.
A preferenza deve ancu esse data à l'usu di biancheria intima di cuttone, gonne è vestiti chì aiutanu à ventilà a regione genitale, riducendu u risicu di peghju l'infezzione.
Scuprite più infurmazioni nantu à cumu trattà currettamente a vulvovaginite.