Top 5 cause di otorrea è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Otitis externa
- 2. Otite media acuta
- 3. Otite media cronica
- 4. Cholesteatoma
- 5. Frattura in u cranu
- Quandu andà à u duttore
Otorrhea significa a presenza di secrezione in u canali di l'arechja, essendu più frequente in i zitelli per via di l'infezzione di l'arechja. Ancu s'ellu hè normalmente cunsideratu cum'è una situazione benigna, hè impurtante chì a persona vada à l'ENT per fà e prove per identificà a causa è, dunque, inizià u trattamentu adattatu.
U trattamentu di l'otorrea indicatu da u duttore dipende da a causa, è l'usu di analgesici è antiinflamatori pò esse raccomandatu, in più di l'antibiotici se l'infezzione da batteri hè stata cunfirmata.
E caratteristiche di l'otorrea varienu secondu a so causa, è a secrezione pò apparisce in quantità più grande o minore, esse giallastra, verde, rossa o biancastra di culore è avè diverse cuerenze. E cause principali di otorrea sò:
1. Otitis externa
L'Otitis externa currisponde à l'infiammazione trà l'esternu di l'arechja è u timpanu, cù otorrea, dolore, prurigine in a regione è frebba. Stu tipu d'infiammazione pò accadere in cunsequenza di esposizione à u calore è l'umidità o esse da l'usu di tamponi di cotone. Cunnosce altre cause di otitis externa.
Cosa da fà: In questu casu, hè raccomandatu chì u canale arechju sia prutettu quandu si bagna o entra in piscine, evitendu l'usu di tamponi di cotone, in più di l'usu di medicinali chì devenu esse applicati à l'arechja chì anu pruprietà antiinfiammatorie.
2. Otite media acuta
L'otite media acuta hè l'infiammazione di l'arechja causata da virus o batteri, chì porta à l'apparizione di scariche giallastre o biancastre, mal di arechja, febbre è difficoltà à sente.In u casu di un criaturu, hè ancu pussibule chì u criaturu averà sempre un pienghju è mette a manu parechje volte à l'arechja.
Cosa da fà: Hè impurtante d'andà à u duttore appena i sintomi di otite apparsu per una valutazione da fà è u trattamentu adattatu hè indicatu, chì pò esse fattu cù analgesici è antiinflamatori per alleviare i sintomi, in più di l'usu di antibiotici s'ellu ci hè a cunferma chì hè infiammazione da batteri. Vede più nantu à u trattamentu per otite media.
3. Otite media cronica
Oltre à otite media acuta, l'otite media cronica pò ancu esse causata da virus è batteri, tuttavia i sintomi sò più frequenti, a secrezione hè persistente è a maiò parte di u tempu a perforazione di u timpanu hè ancu verificata è, per via di questu, sanguinante , u dolore è u pruritu in l'arechja ponu esse identificati ancu.
Cosa da fà: A cunsultazione cù un otorinolaringologu hè di primura per chì l'otite sia identificata è e cumplicazioni ponu esse evitate. Se una perforazione in u timpanu hè identificata, hè impurtante chì a persona adopri qualchì misura particulare finu à chì u timpanu sia rigeneratu cumpletamente. S'ellu hè verificatu da u duttore chì ci sò segni d'infezzione da batteri, l'usu di l'antibiotici pò esse indicatu. Sapete chì fà in casu di perforazione di u timpanu.
4. Cholesteatoma
U Cholesteatoma currisponde à a crescita anormale di u tissutu daretu à u timpanu chì pò esse congenitale, quandu u zitellu nasce cù sta alterazione, o hè acquistatu, in u quale accade per via di infezioni ripetute à l'arechja. U sintomu iniziale di u colesteatoma hè a presenza di secrezione in u canali di l'arechja esternu è cume ci hè a crescita di u tissutu, altri sintomi appaiono, cum'è pressione in l'arechja, diminuzione di capacità uditiva è alterazione di l'equilibriu. Eccu cumu identificà u colesteatoma.
Cosa da fà: In questu casu, u trattamentu consiste in eseguisce chirurgia per rimuovere l'eccessu di tessuti, evitendu cusì cumplicazioni. Dopu a cirurgia hè impurtante chì a persona ritorni regolarmente à u duttore per esse valutata s'ellu ci hè u risicu di u tessutu chì cresce dinò.
5. Frattura in u cranu
A frattura di u craniu hè ancu una di e cause di otorrea, è a secrezione hè generalmente accumpagnata da sangue. In più di otorrea, in casu di frattura di u craniu hè cumunu per cumparisce gonfiori è contusioni, chì currisponde à e macchie viole chì ponu apparisce è chì sò indicative di sangu.
Cosa da fà: Una frattura di u craniu hè una emergenza medica è, dunque, hè impurtante chì a persona sia immediatamente riferita à l'ospedale per esse effettuati testi è da inizià a procedura terapeutica più adatta.
Quandu andà à u duttore
In casu chì l'otorrea sia frequente è sia accumpagnata da altri sintomi cum'è diminuzione di capacità uditiva è dolore à l'arechja, hè impurtante d'andà à l'otorinolaringoiatra per una valutazione da fà è un trattamentu adattatu da principià.
Per identificà a causa di l'otorrea, u duttore face generalmente un esame fisicu, in u quale verifica segni di trauma, dolore, segni di infiammazione in u canale di l'uditu, quantità è tippu di secrezione è presenza di polipi. Inoltre, l'otorhino esegue otoscopia, chì hè un esame chì hà per scopu di analisi di u canale di l'audizione esternu è di u timpanu, essendu impurtante per identificà a causa di l'otorrea. Amparate nantu à altre cause di uscita di l'arechja.