Ùn Viderete micca Sasha DiGiulian Arrampicata In l'Olimpiadi di u 2020-Ma Ghjè una Bona Cosa
Cuntenutu
Quandu u Cumitatu Olimpicu Internaziunale hà finalmente annunziatu chì l'alpinismo farà u so debut olimpicu in i Ghjochi d'estate 2020 in Tokyo, pareva un datu chì Sasha DiGiulian - unu di i scalatori più ghjovani è decorati di là - avissi da sparisce per l'oru. (Quessi sò tutti i novi sport chì viderete à i Ghjochi Olimpichi di u 2020).
Dopu tuttu, a ghjovana di 25 anni ùn hà micca scuntratu un record ch'ella ùn pudia batte: era a prima donna nordamericana à cullà u gradu 9a, 5.14d, chì hè ricunnisciutu cum'è una di e più dure scalate sportive ottenute da una donna. ; hà registratu più di 30 ascensioni di prima donna in u mondu, cumpresa a faccia nord di a muntagna Eiger (cunnisciutu casualmente cum'è "Murder Wall"); è era a prima donna à scalata libera a Mora Mora di 2.300 piedi. S'ella era di cumpete in l'Olimpiadi, seria ancu esse una cumpetizione?
Ma DiGiulian, chì hà scrittu prima di rinuncià à u so sognu olimpicu quand'ella hà lasciatu u pattinaghju artisticu per scalà, ùn hà micca pensatu à vultà à stu sognu solu perchè l'arrampicata hè in i Ghjochi avà - è dice chì hè una bona cosa. In seguitu à a so carriera vincitrice (DiGiulian era a Campionessa di u mondu femminile, a Campiona Panamericana invintata per una decina d'anni, è trè volte Campione Naziunale di i Stati Uniti), l'arrampicata cumpetitiva hà evolutu in un altru tipu di sport cù stelle novi, è hè cuntenta di lascialli brillà.
Grazie in parte à l'alpinisti cum'è DiGiulian, l'arrampicata hè diventata più accessibile chè mai. Quaranta-trè novi palestre d'arrampicata cummerciali aperti in i Stati Uniti in 2017, un incrementu di 10 per centu in generale è quasi u doppiu di u numeru di novi palestre chì anu apertu l'annu prima. E donne avà rapprisentanu u 38 per centu di tutti i cuncurrenti di arrampicata, secondu a Federazione Internaziunale di Arrampicata Sportiva. DiGiulian vole vede quelli numeri soar; per quessa, andendu avanti, vole dedicà i so sforzi à purtà l’arrampicata à u più pussibili.
Mentre i so anziani cuncurrenti si disputavanu per a Federazione Internaziunale di Sport World Climbing Cup à i Ghjochi GoPro, sponsorizati da GMC, in Vail, CO, DiGiulian hà apertu nantu à a popularità crescente di l'arrampicata, perchè e donne sò cusì attirate da u sport, è i so scopi al di là di l'oru olimpicu.
Forma: L'arrampicata hà vistu un tali spinta in pupularità in l'ultimi anni. Hè grazia à a so ricunniscenza da l'Olimpiadi, o ci hè qualcosa d'altru in ghjocu?
Sasha DiGiulian (SD): Ci hè statu questu enormu boom cummerciale in arrampicata-palestre sò state aperte in u mondu sanu. Hè statu interpretatu cum'è stu tipu alternativu di fitness: hè faciule d'implicà, hè interattivu è suciale, accoglie tutti i tipi di corpu è dimensioni, è hè un entrenamentu tutale di u corpu veramente bonu. (Queste esercitazioni aiutanu à preparà u vostru corpu per scalà.)
È l'arrampicata era tradiziunale un sportu cusì dominatu da i masci, ma ci sò più donne chì mai arrampicate avà. Pensu chì e donne anu capitu chì pudete esse femine è esse assai megliu cà i ragazzi in palestra. Vogliu dì, sò 5'2 "è ovviamente micca un omu enorme, musculatu, ma a vogliu abbastanza bè cù a mo tecnica. Si tratta di un rapportu forza-pesu, chì face di questu sport assai accugliente è diversu.
Forma: Cù più donne scalendu in modu prufessiunale, e cose sò diventate più cumpetitive?
SD: A cumunità di scalata hè super stretta. Hè una di e mo cose preferite di l'arrampicata. Avemu tutti attraversu sperienze simili è passemu assai tempu inseme, cusì inevitabilmente diventemu boni amici. Quandu site cunnessu cù una passione cusì generale, pensu chì vi attira à avè parechje similitudini induve pudete cunnette veramente bè.
Pensu chì a cosa chì ferma e donne in u sport à volte ùn hè micca sapè ancu di pruvà. Eru a prima donna di l'America di u Nordu à cullà u gradu 9a, 5.14d, chì, à l'epica, era a scalata più dura stabilita da una donna in u mondu. Avà, in l'ultimi sette anni, ci sò state tante altre donne chì l'anu micca solu compiute, ma pigliendu ancu di più, cum'è Margo Hayes, chì hà fattu u primu 5.15a, è Angela Eiter, chì hà fattu u primu 5.15b . Pensu chì ogni generazione hà da spinghje i limiti di ciò chì hè statu fattu. Più ci sò donne, più ci seranu norme per vede schiacciate.(Eccu l'altri alpinisti di roccia femminili chì vi ispiraranu à pruvà l'sport).
Forma: Cumu ti senti chì l'arrampicata hè stata finalmente inclusa in l'Olimpiadi ?
SD: Sò eccitatu di vede scalà in l'Olimpiadi! U nostru sport hè cresciutu tantu, è ùn aghju micca l'aspittà di vede scalà nantu à quellu stadiu. Quandu eru in u liceu, eru unu di uni pochi di zitelli chì sapia ancu ciò chì l'arrampicata era in a mo scola. Allora aghju vultatu è aghju parlatu à a mo scola un annu fà è ci eranu circa 220 zitelli in u club di arrampicata. Eru cum'è "Aspetta, voi ùn sapiate ancu ciò chì facia allora!"
L'arrampicata hè cresciuta è evoluta assai da ancu quandu aghju vintu i Campionati Mundiali in u 2011 - u furmatu è u stile sò cambiatu cumpletamente. Amu vede a prugressione, ma ùn aghju mai fattu alcune di e cose chì l'Olimpiadi necessitanu, cum'è a scalata di velocità [i scalatori duveranu ancu competere in boulder è in scalata di piombu]. Allora pensu chì u sognu olimpico hè più per a nova generazione chì cresce cù stu novu furmatu.
Forma: Hè statu difficiule per voi di decide se cumpete o micca?
SD: Hè stata una decisione veramente dura da fà. Vogliu vultà à i cuncorsi è veramente dedicà i prossimi anni à l'arrampicata plastica in a palestra? O vogliu seguità solu ciò chì mi sentu veramente cum'è vogliu fà? Ciò chì mi sentu veramente appassiunatu hè di scalà fora. Ùn vogliu micca fà cumprumessu per esse fora, è fà ste grande salite di muri chì aghju previstu, per esse in palestra è in furmazione. Per cumpete in l'Olimpiadi, averaghju bisognu di quellu focus tubulare è per riorganizà e mo priorità. (Eccu 12 posti epichi per scalà prima di more).
Ma tuttu in a mo carriera, qualunque sia u successu chì aghju avutu, hè statu perchè facciu ciò chì vogliu fà è seguitu ciò chì mi sentu passiunatu. Ùn mi sentu micca appassiunatu di scalà in palestra, è sì ùn aghju micca quella passione, allora ùn aghju micca da riesce. Ùn mi sentu micca mancatu, però, perchè aghju vistu stu sognu - di arrampicata essendu in l'Olimpiadi - ghjunghjite à fà. Sò fieru di u nostru sport per fà chì accada.
Forma: Cù l'Olimpiadi fora di u tavulinu, chì obiettivi site per avà?
SD: U mo scopu generale hè di sensibilizà quante più persone pussibule à scalà cum'è sport. I media suciali sò stati un veiculu fantasticu per quessa. Nanzu, era un sport di tale nicchia; vi basta à parte è fate a vostra cosa. Avà, ogni avventura chì pigliemu hè à portata di a ghjente.
Aghju prughjetti d'arrampicata endemichi più grandi in certi saliti chì vogliu rializà-Mi piacerebbe fà e prime ascese in ogni cuntinente. Ma vogliu ancu creà più cuntenuti video mainstream intornu à l'arrampicata cum'è questu cunduttu per altre cose in a vita, cum'è e sperienze culturale immersive chì aghju quandu viaghju. Vogliu chì a ghjente capisca chì l'arrampicata pò esse questu vasu per vede u mondu. Spessu, tuttu ciò chì vedemu sò questi video di produttu finale, induve un scalatore scala una scogliera stupefacente in un locu rimarchevuli. A persona chì fighjula hè lasciata à dumandassi: "Cumu ghjunghje quì?" Vogliu mustrà à a ghjente chì sò solu a vostra persona media. A facciu, cusì puderebbe ancu tù. (Cuminciate quì cù Cunsiglii di Scalata per Principianti è l'Attrezzatura Essenziale di Scalata chì avete bisognu à Get On the Wall.)