Zincu: cosa hè, à chì serve è cumu cunsumà
Cuntenutu
- Benefici per a salute di u zincu
- Cumu cunsumà zincu
- Cumu sapè se mi manca di zincu
- Dannu di l'eccessu di zincu per a salute
U zincu hè un minerale assai impurtante per mantene a salute perchè participa à più di 300 reazioni chimiche in u corpu. Cusì, quandu hè bassu in u corpu, pò causà parechji cambiamenti, in particulare in u sistema immunitariu è in a produzzione di ormoni.
E fonti principali di zincu sò l'alimenti d'animali cum'è ostriche, gamberi, è vacca, pollu, pesce è fegatu. U germe di granu, i cereali integrali, i noci, i cereali, i vegetali è i tuberi sò ancu ricchi di zincu, ma i frutti è ligumi in generale, malgradu avè zincu, ùn sò micca e migliori fonti perchè ùn permettenu micca una bona assorbimentu di stu minerale.
Benefici per a salute di u zincu
Ci hè parechje ragioni per ghjustificà l'impurtanza di manghjà cibi ricchi di zincu, tuttavia, alcuni di i più impurtanti includenu:
- Cuntribuisce à i capelli dolci è lucenti, cumbatte a perdita di capelli;
- Aiuta à l'assorbimentu di vitamina A;
- Aiuta à u trattamentu di a depressione;
- Stimula a funzione tiroidea;
- Prutegge da e infezioni perchè agisce nantu à u sistema immunitariu;
- Impedisce u diabete di tippu 2;
- Facilita a guarigione di e ferite;
- Impedisce l'apparizione di u cancheru;
- Aiuta à u trattamentu di l'acne;
- Impedisce u cancheru è l'anzianu, postu chì hà azzione antioxidante.
Tuttavia, cume participa à a maggior parte di e reazioni corporee, u zincu hà altre azzioni impurtanti, soprattuttu à u livellu neuronale è ormonale.
Cumu cunsumà zincu
U zincu hè un minerale chì ùn hè micca pruduttu da u corpu umanu, dunque deve esse ingeritu per mezu di l'alimentu. L'alimenti chì anu più zincu includenu quelli di origine animale, cum'è ostriche, vacca è fegatu, tuttavia, alcuni alimenti d'origine vegetale sò ancu una bona opzione, cum'è amandule è semi di zucca. Cusì, manghjà una dieta chì include stu tipu di alimentu hè abbastanza per mantene regulati i livelli di zincu.
Tuttavia, quandu ci hè una mancanza di zincu in u corpu, in più di l'alimentu, pò ancu esse necessariu cumplementà cù zincu, ma in questu casu, hè assai impurtante chì ci sia una guida da un duttore o nutrizionista, postu chì l'eccessu u zincu pò ancu finisce per esse dannusu.
Scuprite un elencu di i 15 alimenti più ricchi di zincu.
Cumu sapè se mi manca di zincu
E persone sane chì manghjanu una varietà di alimenti anu raramente una mancanza di zincu. Tuttavia, l'unicu modu per esse sicuru se ci hè una mancanza di zincu in u corpu hè di fà un test di sangue o urina per quantificà a quantità di questu minerale. I valori di riferenza per u zincu in u sangue sò da 70 à 120 µg / dL è finu à 900 µg / g in l'urina.
A carenza di zincu pò ancu purtà à sintomi cum'è:
- Ritardi in a guarigione di e ferite;
- Unghie debule, fragile è biancastru;
- Capelli secchi è fragili;
- Perdita di capelli;
- Cambiamenti di gustu.
In più di una dieta bassa in zincu, a mancanza di questu minerale hè più frequente in e persone chì anu sessioni di emodialisi o chì anu un casu di diarrea severa o persistente. Alcuni medicamenti ponu ancu purtà à sta carenza è includenu: farmaci antiipertensivi, diuretici tiazidi, omeprazolo è bicarbonatu di sodiu, per esempiu.
Dannu di l'eccessu di zincu per a salute
Cum'è a carenza hè dannosa, l'eccessu di zincu pò ancu esse dannosu per a salute è pò causà sintomi cum'è fatica, frebba è dolore di stomacu. Alcune situazioni chì ponu purtà à sta crescita sò una supplementazione eccessiva di Zinc è in casu di malatie cum'è insufficienza cardiaca cronica, osteosarcoma o aterosclerosi, per esempiu.