Attaccu di core di primi aiuti
Un attaccu di core hè una emergenza medica. Chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale se pensate chì voi o qualchissia altru abbiate un infartu.
A persona media aspetta 3 ore prima di circà aiutu per i sintomi di un infartu. Parechji pazienti cun attaccu di core morenu prima di ghjunghje in un ospedale. Più prestu a persona ghjunghje in sala d'urgenza, megliu serà a possibilità di sopravvivenza. U trattamentu medicu rapidu riduce a quantità di danni cardiaci.
Questu articulu discute ciò chì si deve fà se pensate chì qualcunu pò avè un attaccu di core.
Un attaccu di core si faci quandu u flussu di sangue chì porta l'ossigenu à u core hè bluccatu. U musculu di u core diventa affamatu d'ossigenu è cumencia à more.
I sintomi di un attaccu di core pò cambià da persona à persona. Puderanu esse leve o severi. E donne, adulti anziani, è e persone cun diabete sò più propensi à avè sintomi sottili o insoliti.
I sintomi in adulti ponu include:
- Cambiamenti in u statu mentale, in particulare in adulti anziani.
- Dolore di pettu chì si sente cum'è pressione, spremitura, o pienezza. U dulore hè più spessu in u centru di u pettu. Si pò ancu sente in a mascella, a spalla, i bracci, a schiena è u stomacu. Pò durà più di qualchì minutu, o vene è vene.
- Sudore fretu.
- Stupefacenza.
- Nausea (più frequente in donne).
- Vumitu.
- Numbness, aching, or tingling in the bracciu (di solitu u bracciu manca, ma u bracciu dirittu pò esse affettatu solu, o cù u manca).
- Mancanza di fiatu.
- Debbulezza o fatigue, in particulare in adulti anziani è in donne.
Se pensate chì qualchissia hà un attaccu di core:
- Chjamate a persona à pusà, ripusate, è pruvate à mantene a calma.
- Allentà ogni vestitu strettu.
- Dumandate se a persona piglia una medicina per u dolore toracicu, cum'è a nitroglicerina, per una malattia cardiaca cunnisciuta, è aiutate à piglià.
- Se u dulore ùn si ne và subitu cù u riposu o in 3 minuti da piglià nitroglicerina, chjamate aiutu medicale d'urgenza.
- Se a persona hè inconsciente è ùn risponde micca, chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale, allora cuminciate a CPR.
- Se un criaturu o un zitellu hè inconsciente è ùn risponde micca, eseguite 1 minutu di CPR, allora chjamate 911 o u numeru di emergenza locale.
- Ùn lasciate micca a persona sola eccettu per chjamà aiutu, se necessariu.
- Ùn permettenu micca à a persona di nigà i sintomi è cunvince micca di chjamà aiutu d'urgenza.
- Ùn aspittà micca per vede se i sintomi si ne vanu.
- Ùn dà nunda à a persona per bocca à menu chì una medicina cardiaca (cume a nitroglicerina) sia stata prescritta.
Chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale subitu se a persona:
- Ùn vi risponde micca
- Ùn respira
- Hà un dolore toracicu subitu o altri sintomi di un infartu
L'Adulti devenu piglià misure per cuntrullà i fattori di risicu di e malatie cardiache quandu hè pussibule.
- Se fumate, lasciate. Fumà più chè raddoppia a probabilità di sviluppà malatie cardiache.
- Mantene a pressione sanguigna, u colesterolu è a diabete in bonu cuntrollu è seguitate l'ordini di u vostru duttore di salute.
- Perde u pesu se hè obesu o in sovrappesu.
- Fate eserciziu regulare per migliurà a salute di u core. (Parlate cù u vostru fornitore prima di inizià un novu prugramma di fitness).
- Manghjate una dieta sana per u core. Limite i grassi saturati, a carne rossa è i zuccheri. Aumenta a vostra assunzione di pollu, pesce, frutti è ligumi freschi, è cereali integrali. U vostru fornitore pò aiutà à adattà una dieta specifica à i vostri bisogni.
- Limite a quantità di alcolu chì beie. Una bivenda à ghjornu hè assuciata à riduce a frequenza di attacchi di core, ma duie o più bevande à ghjornu ponu dannà u core è causà altri prublemi medichi.
Primu aiutu - attaccu di core; Primu aiutu - arrestu cardiopulmonariu; Primu aiutu - arrestu cardiacu
- Sintomi di attaccu di core
- Sintomi di attaccu di core
Bonaca MP, Sabatine MS. Avvicinamentu à u paziente cun dolore toracicu. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 56.
Jneid H, Anderson JL, Wright RS, et al. 2012 ACCF / AHA focalizatu l'aghjurnamentu di a linea guida per a gestione di i pazienti cun angina instabile / infartu di miocardu senza elevazione ST (aghjurnamentu di a linea guida 2007 è rimpiazzamentu di l'aggiornamentu focalizatu 2011): un rapportu di l'American College of Cardiology Foundation / American Heart Task Force di l'Associazione nantu à e linee guida di pratica. J Am Coll Cardiol. 2012; 60 (7): 645-681. PMID: 22809746 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22809746/.
Levin GN, Bates ER, Blankenship JC, et al. 2015 ACC / AHA / SCAI focalizatu l'aghjurnamentu nantu à l'intervenzione coronaria percutanea primaria per i pazienti cun infartu di miocardu di elevazione ST: Un aghjurnamentu di a Guida ACCF / AHA / SCAI 2011 per l'interventu coronariu percutanea è a guida ACCF / AHA 2013 per a gestione di ST- elevazione infartu di miocardu. J Am Coll Cardiol. 2016; 67 (10): 1235-1250. PMID: 26498666 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26498666/.
Thomas JJ, Brady WJ. Sindrome coronariu acutu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 68.