Disturbi di u sonnu in adulti anziani
I disordini di u sonnu in adulti anziani implicanu qualsiasi schernu di sonnu disturbatu. Questu pò cumprende prublemi di dorme o di dorme, troppu sonnu, o cumpurtamenti anormali cù u sonnu.
I prublemi di sonnu sò cumuni in adulti maiò. A quantità di sonnu necessariu ferma custante per l'anni adulti. I duttori cunsiglianu chì l'adulti dorminu 7 à 8 ore ogni notte. In i vechji adulti, u sonnu hè menu prufondu è choppier cà u sonnu in i più ghjovani.
Un anzianu sanu di 70 anni pò svegliarsi parechje volte durante a notte senza chì sia per via di malatie.
I disturbi di u sonnu in i vechji adulti ponu esse dovuti à unu di i seguenti:
- Malatia Alzheimer
- Alcolu
- Cambiamenti in l’orariu internu naturale di u corpu, pruvucendu certe persone à addurmintassi nanzu a sera
- Malattia à longu andà (cronica), cum'è fallimentu cardiacu
- Certi medicinali, erbe, supplementi è droghe recreative
- Depressione (a depressione hè una causa cumuna di prublemi di sonnu in persone di tutte l'età)
- Cundizioni di u cervellu è di u sistema nervosu
- Ùn esse micca assai attivu
- Dolore causatu da malatie cum'è l'artrite
- Stimulanti cum'è caffeina è nicotina
- Miccia frequente di notte
I sintomi chì ponu accade includenu:
- Difficultà à addurmintassi
- Difficultà per distingue a notte è u ghjornu
- Svegliu di prima matina
- Svegliu spessu durante a notte (nocturia)
U fornitore di assistenza sanitaria hà da fà una storia è fà un esame fisicu per circà e cause mediche è determinà chì tippu di disordine di u sonnu causa u prublema.
U vostru fornitore pò raccomandà di creà un ghjurnale di sonnu o chì avete un studiu di sonnu (polisomnografia).
U sollievu di u dolore crònicu è u cuntrollu di e cundizioni mediche cum'è l'urinazione frequente pò migliurà u sonnu in alcune persone. U trattamentu di a depressione pò ancu migliurà u sonnu.
Dorme in una stanza tranquilla chì ùn hè micca troppu calda o troppu fredda è avè una rutina rilassante di dorme pò aiutà à migliurà i sintomi. Altri modi per prumove u sonnu includenu questi cunsiglii di vita sana:
- Evite i grandi pasti pocu prima di dorme. Un ligeru spuntinu per dorme pò esse utile. Parechje persone trovanu chì u latte caldu aumenta a sonnolenza, perchè cuntene un amminuàcidu naturale, sedativu.
- Evite stimulanti cum'è a caffeina per almenu 3 o 4 ore prima di dorme.
- Eserciteghja in tempi regulari ogni ghjornu, ma micca in 3 ore da a vostra ora di dorme.
- Andate à lettu è svegliate à a listessa ora ogni ghjornu.
- Ùn pigliate i sonniti.
- Ùn guardate micca a televisione o aduprate u vostru urdinatore, telefuninu, o tavuletta in a camara.
- Evite i prudutti di tabaccu, soprattuttu prima di dorme.
- Aduprate u lettu solu per dorme o attività sessuale.
Se ùn pudete micca addurmintassi dopu à 20 minuti, surtite da u lettu è fate una attività tranquilla cum'è leghje o ascultà musica.
Evite l'usu di pillole per dorme per aiutà à dorme, se hè pussibule. Pò purtà à a dipendenza è ponu peghju prublemi di sonnu cù u tempu se ùn li aduprate micca di a manera bona. U vostru fornitore deve valutà i vostri rischi di sonnolenza di ghjornu, effetti collaterali mentali (cognitivi), è cade prima di cumincià à piglià medicinali per u sonnu.
- Se pensate chì avete bisognu di pillole per dorme, parlate cù u vostru fornitore nantu à quali pillule sò sicure per voi quandu si piglianu currettamente. Certi pasticci per dorme ùn devenu micca esse presi à longu andà.
- Ùn beie alcolu in ogni mumentu quandu aduprate pillole per dorme. L'alcolu pò aggravà l'effetti secundarii di tutte e pasticci per dorme.
AVVERTENZA: A FDA hà dumandatu à i pruduttori di certi medicinali per dorme di mette etichette di avvertimentu più forti nantu à i so prudutti in modo chì i consumatori sianu più cuscenti di i rischi potenziali. I risichi pussibuli mentre piglianu tali medicinali includenu reazzioni allergiche gravi è comportamenti periculosi cunnessi à u sonnu, cumpresu a guida di u sonnu. Dumandate à u vostru fornitore di questi rischi.
Per a maiò parte di a ghjente, u sonnu migliurà cù u trattamentu. Tuttavia, altri ponu cuntinuà à avè perturbazioni di u sonnu.
E pussibuli cumplicazioni sò:
- U consumu d'alcol
- Abusu di droga
- Risicu aumentatu di cascate (per via di urinazioni frequenti di notte)
Chjama per un appuntamentu cù u vostru fornitore se una mancanza di sonnu o troppu sonnu interferisce cù a vita quotidiana.
Fà un eserciziu regulare è evità tante cause di interruzzione di u sonnu quant'è pussibule è una esposizione adatta à a luce naturale pò aiutà à cuntrullà i prublemi di sonnu.
Insonnia - adulti anziani
- Modelli di sonnu in i ghjovani è anziani
Bliwise DL, Scullin MK. Invechjamentu nurmale. In: Kryger M, Roth T, Dement WC, eds. Principi è Pratica di Medicina di u Sonnu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 3.
U situ di l'Istitutu Naziunale per l'Aging. Un sonnu di bona notte. www.nia.nih.gov/health/good-nights-sleep#:~:text=rest%20you%20need.-,Sleep%20and%20Aging,get%20enough%20sleep%20at%20night. Actualizatu u 1 di Maghju di u 2016. Accessu u 19 di Lugliu di u 2020.
Shochat T, Ancoli-Israel S. Insonnia in adulti anziani. In: Kryger M, Roth T, Dement WC, eds. Principi è Pratica di Medicina di u Sonnu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 153.
Sterniczuk R, Rusak B. Dorme in relazione à l'anzianu, a fragilità è a cognizione. In: Fillit HM, Rockwood K, Young J, eds. Manuale di Brocklehurst di Medicina Geriatrica è Gerontologia. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 108.