Angiodisplasia di u colon

L'angiosplasia di u colon hè un vasu di sangue gonfiu è fragile in u colon. Chistu pò dà una perdita di sangue da u trattu gastrointestinale (GI).
L'angiosplasia di u colon hè in gran parte liata à l'invecchiamento è a ripartizione di i vasi sanguini. Hè più cumuni in adulti maiori. Si vede guasi sempre à u latu drittu di u colon.
Probabilmente, u prublema si sviluppa fora di spasmi normali di u colon chì causanu l'ingrossu di i vini sanguini in a zona. Quandu stu gonfiu diventa severu, si sviluppa un picculu passaghju trà una piccula arteria è vena. Questa hè chjamata malformazione arteriovenosa. Sanguinamentu pò accade da questa zona in u muru di u colon.
Raramente, l'angiosplasia di u colon hè in relazione cù altre malatie di i vini sanguini. Unu di questi hè u sindrome Osler-Weber-Rendu. A cundizione ùn hè micca ligata à u cancheru. Hè ancu sfarente di a diverticulosi, chì hè una causa più cumuna di sanguinamentu intestinale in adulti anziani.
I sintomi varienu.
E persone anziane ponu avè sintomi cum'è:
- Debbulezza
- Stanchezza
- Mancanza di fiatu per via di l'anemia
Puderanu micca avè un sanguinamentu notevule direttamente da u colon.
Altre persone ponu avè episodi di sanguinamentu lieve o severu in cui u sangue rossu o neru luminosu vene da u rettu.
Ùn ci hè nisun dolore assuciatu à l'angiosplasia.
E prove chì ponu esse fatte per diagnosticà sta situazione includenu:
- Angiografia (utile solu s'ellu ci hè un sanguinamentu attivu in u colon)
- Cumplimentu di sangue (CBC) per verificà l'anemia
- Culunoscopia
- Pruvenza di feci per u sangue occultu (piattu) (un risultatu pusitivu di teste suggerisce un sanguinamentu da u colon)
Hè impurtante truvà a causa di i sanguinamenti in u colonu è a rapidità di perdita di u sangue. Puderete avè bisognu à esse ingressu in un ospedale. I fluidi ponu esse dati per una vena, è i prudutti di sangue ponu esse richiesti.
Un altru trattamentu pò esse necessariu una volta truvata a fonte di sangu. In a maiò parte di i casi, l'emorragia si ferma da sola senza trattamentu.
Se u trattamentu hè necessariu, pò implicà:
- Angiografia per aiutà à bluccà u vascellu sanguinariu chì sanguina o per consegnà medicinali per aiutà à fà stringe i vasi sanguigni per fermà u sanguinamentu
- Brusgià (cauterizà) u situ di u sanguinamentu cù u calore o un laser cù un colonoscopiu
In certi casi, a chirurgia hè l'unica opzione. Puderete bisognu di tuttu u latu dirittu di u colon (emicolectomia destra) cacciatu se un sanguinamentu pesante continua, ancu dopu chì altri trattamenti sò stati pruvati. I medicinali (talidomide è estrogeni) ponu esse aduprati per aiutà à cuntrullà a malattia in alcune persone.
E persone chì anu sanguinamentu in relazione à sta situazione malgradu avè avutu a colonoscopia, l'angiografia, o a chirurgia sò prubabili di avè più sanguinamenti in futuro.
A prospettiva ferma bona sì u sanguinamentu hè cuntrullatu.
E cumplicazioni ponu include:
- Anemia
- Morte per perdita eccessiva di sangue
- Effetti secundarii da u trattamentu
- Perdita severa di sangue da u trattu GI
Chjamate u vostru duttore di salute se u sanguinamentu rectale si verifica.
Ùn ci hè micca prevenzione cunnisciuta.
Ectasia vascular di u colon; Malformazione arteriovenosa colonica; Emorragia - angiodisplasia; Bleed - angiodysplasia; Sanguinamentu gastrointestinale - angiodysplasia; G.I. purgà - angiodisplasia
Organi di u sistema digestivu
Brandt LJ, Aroniadis OC. Disturbi vascular di u viaghju gastrointestinali. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 37.
Ibanez MB, Munoz-Navas M. Ocultu è sanguinamentu gastrointestinali crònicu senza spiegazione. In: Chandrasekhara V, Elmunzer J, Khashab MA, Muthusamy VR, eds. Endoscopia Gastrointestinale Clinica. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 18.