Gastroenterite virale (influenza stomacu)
A gastroenterite virale hè presente quandu un virus causa una infezzione di u stomacu è di l'intestinu. L'infezzione pò purtà à diarrea è vomitu. Hè qualchì volta chjamata "influenza stomacu".
A gastroenterite pò influenzà una persona o un gruppu di persone chì tutti anu manghjatu u listessu cibu o bevanu a stessa acqua. I germi ponu entrà in u vostru sistema in parechji modi:
- Direttamente da l'alimentu o l'acqua
- Per via d'oggetti cum'è piatti è stuviglii da manghjà
- Passatu da persona à persona per via di un cuntattu strettu
Parechji tippi di virus ponu causà gastroenterite. I virus più cumuni sò:
- U Norovirus (virus simile à Norwalk) hè cumunu trà i zitelli in età sculare. Pò ancu causà focolai in ospedali è in navi da crociera.
- U Rotavirus hè a causa principale di gastroenterite in i zitelli. Pò ancu infettà adulti chì sò esposti à i zitelli cun u virus è à e persone chì campanu in case di cura.
- Astrovirus.
- Adenovirus entericu.
- COVID-19 pò causà sintomi di influenza stomacu, ancu quandu i prublemi di respirazione ùn sò micca presenti.
E persone cun u risicu più altu per una infezzjoni severa includenu zitelli, adulti maiò, è persone chì anu un sistema immunitariu soppressu.
I sintomi apparenze più spessu in 4 à 48 ore dopu u cuntattu cù u virus. I sintomi cumuni includenu:
- Dolore addominale
- Diarrea
- Nausea è vomitu
Altri sintomi ponu include:
- Calfreddi, pelle chjesa o sudore
- Frebba
- Rigidità articulare o dolore musculare
- Cattiva alimentazione
- Perda di pesu
U fornitore di assistenza sanitaria cercherà segni di disidratazione, cumprese:
- Bocca secca o appiccicosa
- Letargia o coma (disidratazione severa)
- Pressione sanguigna bassa
- Bassa o nulla di urina, urina cuncentrata chì pare giallu scuru
- Punti molli affunditi (fontanelli) in cima di a testa di un criaturu
- Senza lacrime
- Ochji affunditi
E prove di campioni di feci ponu esse aduprate per identificà u virus chì causa a malattia. A maiò parte di u tempu, sta prova ùn hè micca necessaria. Una cultura di feci pò esse fatta per scopre se u prublema hè causatu da batteri.
L'ubbiettivu di u trattamentu hè di assicurà chì u corpu abbia abbastanza acqua è liquidi. I fluidi è l'elettroliti (sale è minerali) chì si perdenu per via di diarrea o vomitu devenu esse rimpiazzati da beie liquidi in più. Ancu se pudete manghjà, duvete sempre beie liquidi in più trà i pasti.
- I zitelli più vechji è l'adulti ponu beie bevande sportive cum'è Gatorade, ma queste ùn devenu micca esse aduprate per i zitelli più chjuchi. Invece, aduprate e soluzioni di rimpiazzamentu di l'elettroliti è di i fluidi o di u freezer pops dispunibili in alimentarii è drogherie.
- Ùn aduprate micca u suchju di frutta (cumpresu u suchju di mela), sodas o cola (piatta o spumante), Jell-O, o brou. Questi liquidi ùn rimpiazzanu micca i minerali persi è ponu aggravà a diarrea.
- Bei picculi quantità di fluidu (2 à 4 oz. O 60 à 120 mL) ogni 30 à 60 minuti. Ùn circate micca di furzà una grande quantità di fluidu à tempu, chì pò causà vomitu. Aduprate una cucchiaina (5 millilitri) o una siringa per un criaturu o un zitellu chjucu.
- I zitelli ponu cuntinuà à beie u latte maternu o a formula cù liquidi in più. Ùn avete bisognu di passà à una formula di soia.
Pruvate à manghjà piccule quantità di cibu spessu. L'alimenti da pruvà includenu:
- Cereali, pane, patate, carni magre
- Yogurt semplice, banane, mele fresche
- Ligumi
Sì avete diarrea è ùn pudete micca beie o tene fluidi per via di nausea o vomitu, pudete avè bisognu di fluidi attraversu una vena (IV). I zitelli è i zitelli sò più propensi à avè bisognu di fluidi IV.
I genitori devenu monitorà da vicinu u numeru di pannolini umidi chì un criaturu o un zitellu hà. Meno pannolini umidi hè un segnu chì u zitellu hà bisognu di più liquidi.
E persone chì piglianu pillole d'acqua (diuretici) chì sviluppanu diarrea ponu esse dichjarate da u so fornitore di smette di piglià li finu à chì i sintomi miglioranu. Tuttavia, NON smette micca di piglià alcuna medicina prescritta senza prima parlà cù u vostru fornitore.
L'antibiotici ùn funzionanu micca per i virus.
Pudete cumprà medicinali in a farmacia chì ponu aiutà à fermà o rallentà a diarrea.
- Ùn aduprate micca sti medicinali senza parlà cù u vostru duttore se avete diarrea insanguinata, febbre, o se a diarrea hè grave.
- Ùn date micca sti medicinali à i zitelli.
Per a maiò parte di a ghjente, a malatia si ne và in pochi ghjorni senza trattamentu.
Una disidratazione severa pò accade in zitelli è zitelli.
Chjamate u vostru duttore se a diarrea dura più di parechji ghjorni o se si verifica a disidratazione. Duvete ancu cuntattà u vostru fornitore se voi o u vostru zitellu avete questi sintomi:
- Sangue in e feci
- Cunfusione
- Sturdimentu
- Bocca asciutta
- Sensazione di svenimentu
- Nausea
- Senza lacrime quandu si pienghje
- Nisuna urina per 8 ore o più
- Aspettu affunditu à l'ochji
- Pocu soffiu affunditu nantu à a testa di un criaturu (fontanella)
Cuntattate subitu u vostru fornitore se voi o u vostru zitellu anu ancu sintomi respiratori, febbre o pussibule esposizione à COVID-19.
A maiò parte di i virus è di i batteri sò trasmessi da una persona à l'altra da mani micca lavate. U megliu modu per prevene a grippa di u stomacu hè di trattà i cibi currettamente è di lavà bè e mani dopu avè usatu i bagni.
Assicuratevi di osservà l'isolamentu di a casa è ancu di auto-quarantena se COVID-19 hè suspettatu.
Un vaccinu per prevene l'infezzione da rotavirus hè raccomandatu per i zitelli à partire da 2 mesi.
Infezzjoni di rotavirus - gastroenterite; Virus Norwalk; Gastroenterite - virale; Influenza di u stomacu; Diarrea - virali; Sgabelli sciolti - virali; Stomacu disturbatu - virale
- Quandu avete nausea è vomitu
- Sistema digestivu
- Organi di u sistema digestivu
Bass DM. Rotavirus, calicivirus è astrovirus. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 292.
DuPont HL, PC Okhuysen. Avvicinamentu à u paziente cun suspettata infezione enterica. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 267.
Kotloff KL. Gastroenterite acuta in i zitelli. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 366.
Melia JMP, Sears CL. Enterite infettiva è proctocolite. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: chap 110.