Cancer di tiroide - carcinoma papillariu
U carcinoma papillariu di a tiroide hè u cancheru u più cumunu di a glàndula tiroidea. A glàndula tiroidea hè situata à l'internu di u collu inferiore.
Circa u 85% di tutti i tumori di tiroide diagnosticati in i Stati Uniti sò di tippu carcinoma papillariu. Hè più cumunu in e donne chè in l'omi. Pò accade in a zitellina, ma hè più spessu vistu in adulti trà 20 è 60 anni.
A causa di stu cancheru ùn hè micca cunnisciuta. Un difettu geneticu o storia di famiglia di a malatia pò esse un fattore di risicu.
A radiazione aumenta u risicu di sviluppà un cancheru di tiroide. L'esposizione pò accade da:
- Trattamenti di radiazioni esterne à dosi elevate à u collu, soprattuttu durante a zitellina, aduprati per trattà u cancheru di a zitellina o alcune cundizioni non cancerose di l'infanzia
- Esposizione à e radiazioni da e calamità di e piante nucleari
A radiazione data per via di una vena (per via di una IV) durante i testi medichi è i trattamenti ùn aumenta micca u risicu di sviluppà cancru di tiroide.
U cancheru di a tiroide principia spessu cum'è un picculu nulu (nodulu) in a glàndula tiroidea.
Mentre alcuni picculi grumi ponu esse cancru, a maiò parte (90%) di i noduli tiroidiali sò innocu è ùn sò micca cancerosi.
A maiò parte di u tempu, ùn ci sò micca altri sintomi.
Sì avete un pezzu in a vostra tiroide, u vostru duttore di salute pò urdinà l'esami seguenti:
- Analisi di sangue.
- Ultrasound di a glàndula tiroidea è a regione di u collu.
- CT scan di u collu o MRI per determinà a dimensione di u tumore.
- Laringoscopia per valutà a mobilità di a corda vocale.
- Biopsia d'aspirazione à agulla fina (FNAB) per determinà se u nulu hè cancerosu. FNAB pò esse realizatu se l'ultrasuoni mostra chì u pezzu hè menu di 1 centimetru.
E prove genetiche ponu esse fatte nantu à u campione di biopsia per vede chì cambiamenti genetichi (mutazioni) ponu esse presenti. Sapendu questu pò aiutà guidà e raccomandazioni di trattamentu.
I test di funzione tiroidea sò spessu normali in e persone cun cancru di tiroide.
U trattamentu di u cancheru di tiroide pò include:
- Chirurgia
- Terapia iodu radioattivu
- Terapia di suppressione di tiroide (terapia di rimpiazzamentu di ormoni tiroidei)
- Radioterapia di fasci esterni (EBRT)
A chirurgia hè fatta per caccià u più pussibule di u cancheru. Più hè grande u nulu, più deve esse cacciatu a glàndula tiroidea. Spessu, tutta a glàndula hè cacciatu.
Dopu à a chirurgia, pudete riceve una terapia radioiodina, chì hè spessu presa per bocca. Sta sustanza uccide qualsiasi tissutu tiroidea rimanente. Aiuta ancu à rende e immagini mediche più chjare, cusì i duttori ponu vede s'ellu ci hè un cancheru lasciatu daretu o s'ella torna più tardi.
A gestione ulteriore di u vostru cancheru dipenderà da parechji fattori cum'è:
- Dimensione di qualsiasi tumore presente
- Situazione di u tumore
- Ritmu di crescita di u tumore
- Sintomi chì pudete avè
- E vostre preferenze
Se a chirurgia ùn hè micca una opzione, a radioterapia esterna pò esse utile.
Dopu a chirurgia o a radioterapia, duverete piglià una medicina chjamata levotiroxina per u restu di a vostra vita. Questu sustituisce l'hormone chì a tiroide faria nurmalmente.
U vostru fornitore probabilmente vi farà piglià un test di sangue ogni parechji mesi per verificà i livelli di ormoni tiroidei. Altre prove di seguitu chì ponu esse fatte dopu u trattamentu per u cancheru di tiroide includenu:
- Ecografia di a tiroide
- Un test di imaging chjamatu scansione di assorbimentu di iodu radioattivu (I-131)
- Ripetite FNAB
Pudete calmà u stress di a malattia unendu si à un gruppu di supportu per u cancer. A spartera cù l'altri chì anu sperienze è prublemi cumuni pò aiutà à ùn sente micca solu.
U tassu di sopravivenza per u cancheru di tiroide papillare hè eccellente. Più di 90% di l'adulti cun stu cancheru sopravvivenu almenu 10 à 20 anni. U pronosticu hè megliu per e persone chì sò menu di 40 anni è per quelli chì anu tumuri più chjucu.
I seguenti fattori ponu diminuisce a percentuale di sopravvivenza:
- Anzianu di 55 anni
- Cancru chì si hè spartu in parti luntane di u corpu
- Cancru chì si hè spartu in tissuti molli
- Grande tumore
E cumplicazioni includenu:
- Eliminazione accidentale di e glàndule paratiroidee, chì aiutanu à regulà i livelli di calciu in sangue
- Dannu à u nervu chì controlla e corde vocali
- A diffusione di u cancheru à i linfonodi (raru)
- A diffusione di u cancheru in altri siti (metastasi)
Chjamate u vostru duttore se avete un pezzu in u collu.
Carcinoma papillariu di a tiroide; Cancer di tiroide papillare; Carcinoma papillariu di a tiroide
- Glàndule endocrine
- Cancru di tiroide - CT scan
- Cancru di tiroide - CT scan
- Allargamentu di a tiroide - scintiscanu
- Glàndula tiroidea
Haddad RI, Nasr C, Bischoff L. NCCN Guidelines Insights: Thyroid Carcinoma, Version 2.2018. J Natl Compr Canc Netw. 2018; 16 (12): 1429-1440. PMID: 30545990 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30545990/.
Haugen BR, Alexander Erik K, Bible KC, et al. 2015 Guidelines di l'Associazione Americana di Tiroide per i Pacienti Adulti cù Noduli di Tiroide è Cancer di Tiroide Differenziata: L'Associazione Americana di Tiroide Guidelines Task Force nantu à Noduli di Tiroide è Cancer di Tiroide Differenziata. Tiroide. 2016; 26 (1): 1-133. PMID: 26462967 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26462967/.
Kwon D, Lee S. Cancer invasivu di tiroide. In: Myers EN, Snyderman CH, eds. Chirurgia Operativa di Capu è Collu di Otorinolaringologia. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 82.
Situ di l'Institutu Naziunale di u Cancer. Trattamentu di u cancheru di tiroide (adultu) (PDQ) - versione pruvisoria sanitaria. www.cancer.gov/cancertopics/pdq/treatment/thyroid/HealthProfessional. Actualizatu u 30 di ghjennaghju 2020. Accessu à u 1u di ferraghju 2020.
Thompson LDR. Neoplasmi maligni di a glàndula tiroidea. In: Thompson LDR, Bishop JA, eds. Patulugia di u Capu è di u Collu. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 25.
Tuttle RM è Alzahrani AS. Stratificazione di u risicu in u cancheru di a tiroide differenziata: da a rilevazione à u seguitu finale. J Clin Endocrinol Metab. 2019; 104 (9): 4087-4100. PMID: 30874735 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30874735/.