Anormalità ereditaria di u ciclu di urea
L'anormalità di u ciclu di l'urea ereditaria hè una cundizione ereditaria. Pò causà prublemi cù l'eliminazione di i rifiuti da u corpu in l'urina.
U ciculu di urea hè un prucessu in cui i rifiuti (ammonia) sò rimossi da u corpu. Quandu manghjate proteine, u corpu li rompe in aminoacidi. L'ammonia hè prodotta da restanti aminoacidi, è deve esse cacciata da u corpu.
U fegatu produce parechji chimichi (enzimi) chì cambianu l'ammonia in una forma chjamata urea, chì u corpu pò eliminà in l'urina. Se stu prucessu hè disturbatu, i livelli di ammonia cumincianu à cresce.
Parechje cundizioni ereditate ponu causà prublemi cù stu prucessu di rimozione di rifiuti. E persone cun un disordine di u ciculu di urea anu un genu difettu chì face l'enzimi necessarii per scumpientà l'ammonia in u corpu.
Queste malatie includenu:
- Aciduria argininosuccinica
- Carenza di arginase
- Carenza di carbamilfosfat sintetasi (CPS)
- Citrullinemia
- Carenza di N-acetil glutammatu sintetasi (NAGS)
- Carenza di ornitina transcarbamilasi (OTC)
Cum'è un gruppu, sti disordini si verificanu in 1 in 30.000 neonati. A carenza OTC hè a più cumuna di sti disordini.
I masci sò più spessu affetti da a carenza OTC chè e femine. E zitelle sò raramente affette. Quelle ragazze chì sò affette anu sintomi più lievi è ponu sviluppà a malattia più tardi in a vita.
Per uttene l'altri tippi di disordini, avete bisognu di riceve una copia chì ùn funziona micca di u genu da i dui parenti. Certe volte i genitori ùn sanu micca chì portanu u genu finu à chì u so figliolu riceve u disordine.
Tipicamente, u zitellu principia à allattà bè è pare normale. Tuttavia, cù u tempu u zitellu sviluppa una alimentazione scarsa, vomitu è sonnolenza, chì ponu esse cusì profondi chì u zitellu hè difficiule à svegliarsi. Questu si face più spessu in a prima settimana dopu a nascita.
I sintomi includenu:
- Cunfusione
- Diminuzione di l'ingestione alimentaria
- Disgrazia di l'alimenti chì cuntenenu proteine
- Aumenta a sonnolenza, difficultà à svegliarsi
- Nausea, vomitu
U fornitore di assistenza sanitaria spessu diagnosticarà questi disordini quandu u zitellu hè sempre un criaturu.
I segni ponu include:
- Amminuàcidi anormali in u sangue è l'urina
- Livellu anormale di acidu oroticu in sangue o urina
- Livellu altu di ammoniaca in sangue
- Livellu nurmale di acidu in u sangue
E prove ponu include:
- Gas di sangue arteriale
- Ammoniaca di sangue
- Glicemia
- Amminuàcidi in plasma
- Acidi organici urinarii
- Pruvenzi genetichi
- Biòpsia di u fegatu
- MRI o CT scan
Limità di e proteine in a dieta pò aiutà à trattà questi disordini riducendu a quantità di rifiuti di azotu chì u corpu produce. (I rifiuti sò in forma d'ammoniaca.) Sò dispunibuli formule speziali per i zitelli è i zitelli per i zitelli.
Hè impurtante chì un fornitore guidi l'ingestione di proteine. U fornitore pò equilibrà a quantità di proteine chì u zitellu riceve in modu chì sia abbastanza per a crescita, ma micca abbastanza per causà sintomi.
Hè assai impurtante per e persone cun questi disordini per evità u digiunu.
E persone cun anomalie di u ciculu di urea devenu ancu esse assai attenti in i tempi di stress fisicu, cume quandu anu infezioni. U stress, cum'è a frebba, pò fà chì u corpu rompa e so proteine. Queste proteine in più ponu rende difficile per u cicculu anormale di urea di rimuovere i sottoprodotti.
Sviluppate un pianu cù u vostru fornitore per quandu site malatu per evità tutte e proteine, bevi bevande ricche in carboidrati, è uttene abbastanza liquidi.
A maiò parte di e persone cun disordini di u ciculu di urea duveranu stà in ospedale à un certu puntu. In questi tempi, ponu esse trattati cù medicinali chì aiutanu u corpu à eliminà i rifiuti chì cuntenenu azotu. A dialisi pò aiutà à sbarrazzà u corpu di l'ammoniaca in eccessu durante e malatie estreme. Alcune persone anu bisognu di un trapianto di fegatu.
RareConnect: Urea Cycle Disorder Community ufficiale - www.rareconnect.org/en/community/urea-cycle-disorders
Quantu hè bonu a ghjente dipende da:
- Chì anormalità di u ciculu di urea anu
- Quantu hè severu
- Quantu hè prestu scupertu
- Quantu seguitanu da vicinu una dieta limitata à e proteine
I criaturi diagnusticati in a prima settimana di vita è sottumessi à una dieta ristretta à e proteine ponu fà bè.
Attaccà à a dieta pò purtà à l'intelligenza adulta nurmale. Ripetitu ùn seguità micca a dieta o avè sintomi indotti da u stress pò purtà à gonfiore cerebrale è danni cerebrali.
Tensioni impurtanti, cum'è chirurgia o accidenti, ponu esse cumplicati per e persone cun questa situazione. Una cura estrema hè necessaria per evità prublemi durante tali periodi.
E cumplicazioni ponu include:
- Coma
- Cunfusione è eventualmente disorientazione
- Morte
- Aumenta u livellu di ammoniaca in sangue
- Gonfiore di u cervellu
E prove prenatali sò dispunibili. Pruvenzi genetichi prima chì un embriione sia impiantatu pò esse dispunibule per quelli chì utilizanu in vitro se a causa genetica specifica hè cunnisciuta.
Un dietista hè impurtante per aiutà à pianificà è aghjurnà una dieta ristretta in proteine mentre u zitellu cresce.
Cum'è cù a maiò parte di e malatie ereditate, ùn ci hè manera di prevene sti disordini da sviluppassi dopu a nascita.
U travagliu in squadra trà i genitori, a squadra medica è u zitellu toccu à seguità a dieta prescritta pò aiutà à prevene e malatie gravi.
Anormalità di u ciculu di urea - ereditaria; Ciclo di urea - anormalità ereditaria
- Ciculu di urea
Kliegman RM, St Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM. Difetti in u metabolismu di aminoacidi. In: Kliegman RM, St Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 103.
Konczal LL, Zinn AB. Errori innati di u metabolismu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 90.
Nagamani SCS, Lichter-Konecki U. Errori innati di sintesi di urea. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap. 38.