Cumu alimentà una persona cù un tubu nasogastricu
Cuntenutu
- 6 passi per nutrisce una persona cù sonda
- Materiale necessariu per l'alimentazione di tubi
- Cura dopu avè alimentatu attraversu u tubu
- Cumu preparà l'alimentu per l'usu in a sonda
- Menu di alimentazione campione di campione
- Quandu cambià a sonda o vai à l'uspidale
U tubu nasogastricu hè un tubu magru è flessibile, chì hè piazzatu in l'uspidale da u nasu à u stomacu, è chì permette u mantenimentu è l'amministrazione di medicazione à e persone chì ùn sò micca capaci di inghjuttà o manghjà nurmalmente, per via di qualchì tippu di chirurgia a regione di a bocca è di a gola, o per via di malatie degenerative.
L'alimentazione attraversu u tubu hè un prucessu relativamente simplice, tuttavia, hè impurtante di piglià qualchì precauzione per impedisce chì u tubu si sposti è per impedisce chì l'alimentu ghjunghje à i pulmoni, chì puderia causà pneumonia, per esempiu.
Ideale, a tecnica di alimentazione di u tubu deve sempre esse furmata da u caregiver in l'uspidale, cù l'aiutu è a guida di una infermiera, prima chì a persona vada in casa. In i casi induve a persona cù a sonda hè autonoma, u compitu d'alimentazione pò esse fattu da a persona stessa.
6 passi per nutrisce una persona cù sonda
Prima di inizià a tecnica d'alimentazione di u tubu nasogastricu, hè impurtante di pusà a persona o di levà a schiena cù un cuscinu, per impedisce chì l'alimentu rientri in bocca o sia aspiratu in i pulmoni. Dopu seguitate u passu à passu:
1. Mette un pannu sottu à u tubu nasogastricu per prutege u lettu o a persona da i rottami alimentari chì ponu falà da a siringa.
Passu 12. Piega a punta di u tubu nasogastricu, stringhjendu strittu per chì ùn entri aria in u tubu, cum'è mostratu in l'immagine, è caccià u tappu, mettendulu nantu à u pannu.
Passu 23. Inserite a punta di a siringa di 100 ml in l'apertura di a sonda, aprite u tubu è tirate u stantu per aspirà u liquidu chì si trova in u stomacu.
S'ellu hè pussibule di suchjà più di a metà di a quantità di liquidu da u pastu precedente (circa 100 ml) si consiglia di nutrisce a persona più tardi, quandu u cuntenutu hè menu di 50 ml, per esempiu. U cuntenutu aspiratu deve sempre esse rimessu in u stomacu.
Passu 3
4. Ripiegate a punta di u tubu nasogastricu indietro è stringhjelu bè in modu chì ùn entre aria in u tubu quandu si stacca a siringa. Rimpiazzate u tappu prima di spiegà a sonda.
Passu 45. Riempite a siringa cù cibi schiacciati è colati, è rimettitelu in a sonda, pieghjendu u tubu prima di caccià u tappu. L'alimentu ùn deve micca esse troppu caldu o troppu fretu, perchè pò causà un scossa termica o brusgià quandu ghjunghje à u stomacu. I Medicazioni ponu ancu esse diluiti cù l'alimentariu, è hè pussibule sfracicà e pasticchi.
Passi 5 è 66. Piegà dinò u tubu è appughjà pianu pianu u pistone di a siringa, sviutendu i 100 ml in circa 3 minuti, per impedisce chì l'alimentu entri troppu prestu in u stomacu. Ripetite stu passu finu à chì finisci d'alimentà tuttu l'alimentu, plegà è tappà a sonda cù u tappu ogni volta chì sguassate a siringa.
Dopu avè alimentatu a persona
Dopu avè alimentatu a persona hè impurtante di lavà a siringa è mette almenu 30 ml d'acqua in a sonda per lavà u tubu è impedisce ch'ellu sia intuppatu. Tuttavia, se l'acqua ùn hè ancu stata versata attraversu a sonda, pudete lavà a sonda cù circa 70 ml per prevene a disidratazione.
In più di l'alimentariu, hè assai impurtante di ricurdà d'offre 4 à 6 bichjeri d'acqua à ghjornu attraversu u tubu, o ogni volta chì a persona hà sete.
Materiale necessariu per l'alimentazione di tubi
Per nutrì currettamente una persona cù un tubu nasogastricu hè impurtante avè u materiale chì seguita:
- 1 siringa da 100 ml (siringa d'alimentazione);
- 1 vetru d'acqua;
- 1 stoffa (opzionale).
A siringa d'alimentazione deve esse lavata dopu ogni usu è deve esse cambiata almenu ogni 2 settimane per una nova, cumprata in farmacia.
In più, per impedisce chì a sonda si stacchi, è hè necessariu cambialla, solu l'alimenti liquidi, cum'è a suppa o e vitamine, per esempiu, devenu esse aduprati.
Cura dopu avè alimentatu attraversu u tubu
Dopu avè alimentatu a persona cù un tubu nasogastricu, hè impurtante tene la pusata o cù u spinu alzatu per almenu 30 minuti, per permette una digestione più faciule è evità u risicu di vomitu.Tuttavia, se ùn hè micca pussibule di mantene a persona seduta per un bellu pezzu, devenu esse girate versu u latu dirittu per rispettà l'anatomia di u stomacu è evità u reflux di l'alimentu.
Inoltre, hè impurtante di dà acqua attraversu u tubu regolarmente è di mantene l'igiene orale di u paziente perchè, ancu s'elli ùn alimentanu micca per a bocca, i batteri continuanu à sviluppassi, chì pò causà cavità o tordu, per esempiu. Vede una tecnica simplice per lavà i denti di una persona chì hè letta.
Cumu preparà l'alimentu per l'usu in a sonda
L'alimentazione à u tubu nasogastricu, chjamatu dieta enterale, pò esse fatta cù guasi ogni tippu di alimentu, tuttavia, hè impurtante chì l'alimentu sia ben cottu, frantumatu in un frullatore è poi filtratu per caccià i pezzi di fibra chì ponu finisce per intasà a sonda. Inoltre, i succhi devenu esse fatti in a centrifuga.
Siccomu una grande parte di e fibre sò cacciate da l'alimentu, hè cumunu per u duttore raccomandà l'usu di qualchì supplementazione nutrizionale, chì pò esse aghjuntu è diluitu in a preparazione finale di l'alimentu.
Ci sò ancu pasti pronti à manghjà, cum'è Fresubin, Cubitan, Nutrirink, Nutren o Diason, per esempiu, chì sò comprati in farmarii in forma di polvere per esse diluiti in acqua.
Menu di alimentazione campione di campione
Questu esempiu di menu hè una opzione per l'alimentazione di un ghjornu per una persona chì deve esse nutrita da un tubu nasogastricu.
- Breakfast - Porridge di manioca liquida.
- Collazione - Vitamina fragola.
- Pranzu -Zuppa di carota, patata, zucca è carne di tacchinu. Suchju d'aranciu.
- Pranzu - Smoothie à l'Avocat.
- Cena - Zuppa di cavolfiore, pullastru macinatu è pasta. Succu di Acerola.
- Cena -Iogurtu liquidu.
Inoltre, hè impurtante dà à u paziente acqua attraversu a sonda, circa 1,5 à 2 litri per tutta a ghjurnata è micca aduprà l'acqua solu per lavà a sonda.
Quandu cambià a sonda o vai à l'uspidale
A maiò parte di i tubi nasogastrici sò assai resistenti è, dunque, ponu stà in locu per circa 6 settimane di fila o secondu e indicazioni di u duttore.
Inoltre, hè impurtante cambià a sonda è andà à l'uspidale ogni volta chì a sonda lascia u situ è ogni volta chì hè intasata.