Diabetes insipidus
A Diabetes insipidus (DI) hè una cundizione pocu cumuna in cui i reni ùn ponu impedisce l'excrezione di l'acqua.
U DI ùn hè micca listessu chì u diabete mellitus tippi 1 è 2. Tuttavia, senza trattamentu, sia DI sia u diabete mellitus causanu sete constante è urina frequente. E persone cun diabete mellitus anu un altu zuccherinu in sangue (glucosiu) perchè u corpu ùn hè micca capace di aduprà u zuccherinu in sangue per l'energia. Quelli cù DI anu livelli normali di zuccheru in sangue, ma i so reni ùn sò micca capaci di bilancià u fluidu in u corpu.
Durante a ghjurnata, i vostri reni filtranu tuttu u vostru sangue parechje volte. Normalmente, a maiò parte di l'acqua hè riassorbita, è solu una piccula quantità di urina cuncentrata hè eliminata. U DI si faci quandu i reni ùn ponu micca cuncentrà l'urina di modu nurmale, è una grande quantità d'urina diluita hè eliminata.
A quantità d'acqua eliminata in l'urina hè cuntrullata da l'ormone antidiureticu (ADH). L'ADH hè ancu chjamata vasopressina. L'ADH hè pruduttu in una parte di u cervellu chjamata ipotalamu. Dopu hè almacenatu è liberatu da a glutula pituitaria. Questa hè una piccula glàndula ghjustu sottu à a basa di u cervellu.
A DI causata da a mancanza di ADH hè chjamata diabetes insipidus centrale. Quandu a DI hè causata da un fallimentu di i reni per risponde à l'ADH, a cundizione hè chjamata diabete insipidu nefrogenicu. Mediu nefrogenicu ligatu à u rene.
U DI Centrale pò esse causatu da danni à l'ipotalamu o a glutula pituitaria in u risultatu di:
- Prublemi genetichi
- Ferita à a testa
- Infezzione
- Prublema cù e cellule chì producenu ADH per via di una malattia autoimmune
- Perdita di pruvista di sangue à a glutula pituitaria
- Chirurgia in a zona di a glutula pituitaria o ipotalamu
- Tumuri in o vicinu à a glutula pituitaria
DI Nephrogenic implica un difettu in i reni. Di conseguenza, i reni ùn rispondenu micca à l'ADH. Cum'è a DI centrale, a DI nefrogenica hè assai rara. DI Nephrogenic pò esse causatu da:
- Certi medicini, cum'è u litiu
- Prublemi genetichi
- Livellu altu di calciu in u corpu (ipercalcemia)
- Malatie renale, cume malattie renali polichistiche
I sintomi di DI include:
- Sete eccessiva chì pò esse intensa o incontrollabile, di solitu cù a necessità di beie grandi quantità d'acqua o di brama d'acqua ghiacciata
- Voluminu eccessivu di urina
- Urinazione eccessiva, chì spessu necessita urinare ogni ora durante u ghjornu è a notte
- Urina assai diluita, pallida
U fornitore di assistenza sanitaria dumanderà a vostra storia medica è i sintomi.
E prove chì ponu esse ordinate includenu:
- Sodiu di sangue è osmolalità
- Desmopressin (DDAVP) sfida
- MRI di a testa
- Analisi di urina
- Concentrazione di urina è osmolalità
- Uscita di urina
U vostru fornitore pò avè un duttore specializatu in malatie pituitarie per aiutà a diagnosi di DI.
A causa di a cundizione sottostante serà trattata quandu hè pussibule.
A DI centrale pò esse cuntrullata cù vasopressina (desmopressina, DDAVP). Pigliate vasopressina cum'è iniezione, spray nasale, o compresse.
Se a DI nefrogenica hè causata da a medicina, fermà a medicina pò aiutà à ristabilisce a funzione normale di i reni. Ma dopu à parechji anni di usu di certi medicinali, cum'è u litiu, a DI nefrogenica pò esse permanente.
DI nefrogenicu ereditariu è DI nefrogenicu induttu da u litiu sò trattati bevendu abbastanza liquidi per currisponde à a pruduzzione di urina. I medicinali chì riducenu a pruduzzione di urina anu ancu bisognu à esse presi.
DI Nephrogenic hè trattatu cù medicinali antiinflamatori è diuretici (pillole d'acqua).
U risultatu dipende da u disordine sottostante. S'ellu hè trattatu, DI ùn causa micca prublemi gravi o risultatu in a prima morte.
Se u cuntrollu di a sete di u vostru corpu hè nurmale è sì capace di beie abbastanza liquidi, ùn ci sò micca effetti significativi nantu à u bilanciu di i fluidi di u corpu o di u sale.
Ùn beie abbastanza liquidi pò purtà à a disidratazione è à u squilibru elettroliticu, chì ponu esse assai periculosi.
Se DI hè trattatu cù vasopressina è u cuntrollu di a sete di u vostru corpu ùn hè micca nurmale, beie più liquidi di i bisogni di u vostru corpu pò ancu causà un sbilanciu elettroliticu periculosu.
Chjamate u vostru duttore se sviluppate sintomi di DI.
Sì avete DI, cuntattate u vostru fornitore se urina frequente o sete estrema torna.
- Glàndule endocrine
- Test di osmolalità
Hannon MJ, Thompson CJ. Vasopressina, diabete insipidu, è u sindrome di antidiuresi inappropriata. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed.Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 18.
Verbalis JG. Disordini di u bilanciu acqua. In: Skorecki K, Chertow GM, Marsden PA, Taal MW, Yu ASL, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 16.