Tumore testiculare di cellule Leydig

Un tumore di cellule Leydig hè un tumore di u testicu. Si sviluppa da e cellule Leydig. Queste sò e cellule in i testiculi chì liberanu l'hormone maschile, testosterone.
A causa di stu tumore hè scunnisciuta. Ùn ci sò fattori di risicu cunnisciuti per stu tumore. A diversità di i tumori di e cellule germinali di i testiculi, stu tumore ùn pare micca esse ligatu à testiculi non discendenti.
I tumori di cellule Leydig custituiscenu un numaru assai chjucu di tutti i tumori testiculari. Si trovanu u più spessu in omi trà 30 è 60 anni. Stu tumore ùn hè micca cumunu in i zitelli prima di a pubertà, ma pò causà pubertà precoce.
Ùn ci pò esse sintomi.
Quandu i sintomi si verificanu, ponu include:
- Disconfort o dolore in u testicu
- Allargamentu di un testiculu o cambiamentu in u modu di sente
- Crescita eccessiva di tissutu mammariu (gynecomastia) - tuttavia, questu pò accade normalmente in ragazzi adolescenti chì ùn anu micca u cancheru testiculare
- Pesantezza in u scrotum
- Bulu o gonfiore in u testicu
- Dolore in u ventre inferiore o in a schiena
- Micca capaci di dà figlioli (sterilità)
I sintomi in altre parte di u corpu, cum'è i pulmoni, l'addome, a pelvis, a schiena o u cervellu ponu accade ancu se u cancheru si hè spartu.
Un esame fisicu rivela tipicamente un corpu fermu in unu di i testiculi. Quandu u fornitore di assistenza sanitaria tene una lanterna finu à u scrotum, a luce ùn passa micca in u bucu. Questa prova hè chjamata transilluminazione.
Altri test includenu:
- Prove di sangue per marcatori tumorali: alfa fetoproteina (AFP), gonadotropina corionica umana (beta HCG), è lattata deidrogenasi (LDH)
- CT scan di u pettu, di l'abdomen è di a pelvis per verificà se u cancheru s'hè spartu
- Ultrasound di u scrotum
Un esame di u tissutu si face di solitu dopu chì tuttu u testiculu sia eliminatu chirurgicamente (orchiectomia).
U trattamentu di un tumore di cellula Leydig dipende da u so stadiu.
- U stadiu I di u cancheru ùn si hè spartu oltre u testiculu.
- U cancheru di u Stadiu II s'hè spartu in i linfonodi di l'abdomen.
- U cancheru di u Stadiu III si hè spannatu al di là di i nodi linfatichi (forse finu à u fegatu, i pulmoni o u cervellu).
A chirurgia hè fatta per caccià u testicu (orchiectomia). I linfonodi vicini ponu ancu esse rimossi (linfadenectomia).
A chimioterapia pò esse usata per trattà stu tumore. Cum'è i tumori di e cellule Leydig sò rari, questi trattamenti ùn sò micca stati studiati quant'è trattamenti per altri, più cumuni testiculi di cancru.
Unisce à un gruppu di supportu induve i membri spartenu sperienze cumuni è prublemi ponu spessu aiutà à alleviare u stress di a malattia.
U cancheru testiculare hè unu di i tumori più curabili è curabili. L'Outlook hè peghju se u tumore ùn si trova micca prestu.
U cancheru pò sparghje in altre parte di u corpu. I siti più cumuni includenu:
- Abdomen
- Pulmoni
- Zona retroperitoneale (a zona vicinu à i reni daretu à l'altri organi in a zona di u ventre)
- Spina dorsale
Cumplicazioni di a cirurgia pò include:
- Sanguinamentu è infezzione
- Infertilità (se i dui testiculi sò eliminati)
Sè site in età fertile, dumandate à u vostru duttore nantu à i metudi per salvà u vostru sperma per l'usu in una data successiva.
Chjamate u vostru duttore se avete sintomi di cancheru testiculare.
Eseguite l'auto-esame testiculare (TSE) ogni mese pò aiutà à rilevà u cancheru testiculare in una prima fase, prima di sparghje. Truvà precoce u cancheru testiculare hè impurtante per riesce u trattamentu è a sopravvivenza.
Tumore - Cella Leydig; Tumore testiculare - Leydig
Anatomia riproduttiva maschile
Friedlander TW, Small E. Cancer testiculare. In: Niederhuber JE, Armitage JO, Kastan MB, Doroshow JH, Tepper JE, eds. Oncolugia Clinica di Abeloff. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 83.
Situ di l'Institutu Naziunale di u Cancer. Trattamentu di u cancheru testiculare (PDQ) - versione prufessiunale di a salute. www.cancer.gov/types/testicular/hp/testicular-treatment-pdq. Actualizatu u 21 di maghju 2020. Accessu u 21 di lugliu 2020.
Stephenson AJ, Gilligan TD. Neoplasmi di u testicu. In: Partin AW, Dmochowski RR, Kavoussi LR, Peters CA, eds. Urologia Campbell-Walsh-Wein. XII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 76.