Catetere centrale inseritu perifericamente - inserimentu

Un cateteru centrale inseritu perifericamente (PICC) hè un tubu longu è finu chì entra in u vostru corpu attraversu una vena in u bracciu. A fine di stu cateteru entra in una vena larga vicinu à u vostru core. U vostru duttore di salute hà determinatu chì avete bisognu di un PICC. L'infurmazioni quì sottu vi dicenu ciò chì duvete aspittà quandu u PICC hè inseritu.
U PICC aiuta à trasportà nutrienti è medicinali in u vostru corpu. Hè ancu adupratu per piglià sangue quandu avete bisognu di fà analisi di sangue.
Un PICC hè adupratu quandu avete bisognu di trattamentu per via endovenosa (IV) per un longu periodu di tempu o se u sangue tira in modu regulare hè diventatu difficiule.
A procedura d'inserzione PICC hè fatta in u dipartimentu di radiologia (radiografia) o in u vostru lettu d'ospedale. I passi per inserì lu sò:
- Ti mentite nantu à u vostru spinu.
- Un tornichettu (strap) hè ligatu intornu à u vostru bracciu vicinu à a spalla.
- I ritratti à ultrasuoni sò aduprati per sceglie a vena è guidà l'agulla in a vostra vena. L'ultrasound guarda in u vostru corpu cù un dispositivu chì si sposta sopra a vostra pelle. Hè indolore.
- A zona induve l'aghju hè inseritu hè pulita.
- Avete un colpu di medicina per annudisce a vostra pelle. Questu pò sting per un mumentu.
- Una agulla hè inserita, dopu un filu di guida è u cateteru. U filu di guida è u cateteru sò sposti per a vostra vena à u locu propiu.
- Durante stu prucessu, u situ di puntura di l'agulla hè fattu un pocu più grande cù un bisturi. Unu o dui punti u chjudenu dopu. Di solitu ùn face micca male.
U cateteru chì hè statu inseritu hè cunnessu cù un altru cateteru chì ferma fora di u vostru corpu. Riceverete medicinali è altri fluidi attraversu stu cateteru.
Hè nurmale avè un pocu di dulore o di gonfiore intornu à u situ per 2 o 3 settimane dopu a messa in opera di u cateteru. Calmati. Ùn alzate nunda cù quellu bracciu o fate attività intensiva per circa 2 settimane.
Pigliate a vostra temperatura à a listessa ora ogni ghjornu è scrivila. Chjamate u vostru fornitore se sviluppate una febbre.
Hè di solitu OK per piglià dusce è bagni parechji ghjorni dopu chì u vostru cateteru sia piazzatu. Dumandate à u vostru fornitore quantu aspittà. Quandu fate una doccia o fate un bagnu, assicuratevi chì i medicazioni sò sicuri è chì u vostru situ di cateteru ferma seccu. Ùn lasciate micca u situ di u cateteru passà sott'à l'acqua se site immersi in una vasca.
A vostra infermiera vi insegnerà cumu si cura di u vostru cateteru per mantene u so funziunamentu currettu è per aiutà à pruteggevi da l'infezzione. Ciò include u lavu di u cateteru, u cambiamentu di u medicamentu, è u rigalu di medicinali.
Dopu qualchì pratica, a cura di u vostru cateteru diventa più faciule. Hè megliu avè un amicu, un membru di a famiglia, un caregiver, o una infermiera vi aiutanu.
U vostru duttore vi darà una ricetta per i fornimenti chì avete bisognu. Pudete cumprà questi in un magazinu di forniture mediche. Aiuterà à cunnosce u nome di u vostru cateteru è chì cumpagnia face. Scrivite queste informazioni è tenitela à manu.
Chjamate u vostru fornitore se avete:
- Sanguinamentu, rossu o gonfiore in u situ di u cateteru
- Sturdimentu
- Febbre o brividi
- Duru à respirà
- Si perde da u cateteru, o u cateteru hè tagliatu o crepatu
- Dolore o gonfiore vicinu à u situ di u cateteru, o in u collu, a faccia, u pettu o u bracciu
- Prublemi per lavà u vostru cateteru o cambià u to vestitu
Chjamate ancu u vostru fornitore se u vostru catetere:
- Esce da u to bracciu
- Pare bluccatu
PICC - inserimentu
Aringa W. Ricunniscendu u piazzamentu currettu di e linee è di i tubi è e so cumplicazioni putenziali: radiulugia di cura critica. In: Herring W, ed. Apprendimentu Radiologia: Ricunniscendu i Basi. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 10.
Smith SF, Duell DJ, Martin BC, Gonzalez L, Aebersold M. Dispositivi d'accessu vascular centrale. In: Smith SF, Duell DJ, Martin BC, Gonzalez L, Aebersold M, eds. Abilità Infermierie Cliniche: Abilità di Base à Avanzate. 9a ed. New York, NY: Pearson; 2016: chap 29.
- Cura critica
- Supportu Nutrizionale